top of page

פריוויו די ספונטני לגמרי החטיבות

Updated: Jan 26

את הפוסט הזה בכלל לא תכננתי לכתוב. אבל אחרי שהתבקשתי על ידי השותפים לקבוצת הטלגרם "היארד" (https://t.me/footballinisrael) לענות על שאלון גמרי החטיבות שלהם, חשבתי שאפשר לתת קצת הרחבה ולהפוך את זה לפוסט מעניין. את המחשבות והנתונים המעניינים שמצאתי לקראת שני המשחקים אארגן בדיוק לפי הסדר של אותו שאלון:


מי עולה ב-AFC ולמה?

פירסמתי Bracket שלי בתחילת הפלייאוף (שכבר קרס מזמן), אבל יש חלק אחד בו שעוד חי ובועט - וזה סופרבול בין רייבנס לניינרס. אני נשאר נאמן לתחזית (הלא ממש אמיצה הזאת).

במשחק הקודם, הצ'יפס הצליחו לנצל פעם אחר פעם את הפציעות בעמדת הליינבקר של הבילס. וגם זה הספיק בסופו של יום, במידה רבה, בגלל פילד גול כושל. לרייבנס יש ליינבקרים מעולים ובועט היסטורי + מארק אנדרוז ומארלון האמפרי צפויים לחזור מפציעות (אנדרוז רשם אימון מלא ביום רביעי, והאמפרי חזר להתאמן ונראה טוב). דו"ח הפציעות של הצ'יפס נראה פחות טוב: הסייפטי הפותח מייק אדוארדס בפרוטוקול זעזוע מוח, וגם הגארד הפותח, ג'ו טוני, לא התאמן. ממה שאני קורא, הוא בספק רציני לשחק. מצד שני, קדריוס טוני חזר להתאמן (תחליטו אתם אם זו התפתחות חיובית או שלילית).


מהומס זה מהומס. קשה לי מאוד להמר נגדו. אבל אי אפשר להתכחש לדומיננטיות של הרייבנס השנה. עד למשחק הזה, הם רשמו 11 ניצחונות נגד קבוצות עם מאזן חיובי (כולל הפלייאוף), מתוכם 9 ניצחונות בהפרש של 14 נקודות ומעלה. רק שלוש קבוצות עשו זאת בעבר בתולדות הליגה, ושלושתן זכו בסופרבול: הסטילרס ב-1979, והפטריוטס ב-2003 וב-2004.


ואם זה לא שיכנע אתכם, אז אולי משהו מעולם המיסטיקה? משנת 2020, כל קבוצה שהדיחה את ג'וש אלן מהפלייאוף - הפסידה את המשחק הבא.




ובצד הטיעון הבלתי-מקצועי לטובת הצ'יפס: שימו לב לשיבוץ של צוות השיפוט בראשות שון סמית למשחק הזה: כאשר כל צוות שופטים אחר מנהל משחק בליגה העונה, הקבוצה הביתית מנצחת 55.9% מהמשחקים. כשהצוות של סמית עושה זאת, הנתון הזה צונח ל-40.8% בלבד.


בשורה התחתונה - אני הולך כאן על הרייבנס לכסות, ולנצח ב4-10 נקודות.


מי עולה בNFC ולמה?

רציתי לקחת את הליונס, לפחות מכסים. באמת שרציתי. אפילו הלכתי עליהם בפודקאסט "פיק סיקס" שהקלטנו ביום שני, וכלל את הבחירות המוקדמות שלנו למשחקים הבאים:



אבל אחרי שקראתי קצת נתונים, אני ממש מתקשה להתבצר בעמדה הזאת (אם נשים לרגע את הסיפור ואת הרומנטיקה בצד):


כרגע נראה שדיבו ישחק, השמיים בסנטה קלרה צפויים להיות בהירים יחסית ונטולי משקעים הפעם. וזה דרמטי מבחינתו של ברוק פורדי, מול הגנת מסירה מפוקפקת של הליונס. קו ההתקפה של הליונס פצוע, קו ההגנה שלהם תלוי מדי בשחקן אחד, והגנת המסירה שלהם מהחלשות בליגה. בנוסף, לכל הנתונים האלה, שימו לב לעובדה הבאה - כשהליונס משחקים מחוץ ל-Dome, ה-Passer Rating שלו צונח מ-108.9 בממוצע (מקום 5 בליגה), ל-82 בלבד (מקום 21). בנוסף, לגוף יש רצף של חמישה הפסדים רצופים מול הניינרס, עם רייטינג ממוצע של פחות מ-80.


על רקע כל אלה, בלית ברירה, אני הולך על הניינרס ב7-10 נקודות.


אגב, ככה זה נגמר בפעם האחרונה שדן קמפבל הגיע לסאן פרנסיסקו למשחק פלייאוף (אז בתור TE של הג'איינטס):



איש/עמדת מפתח: Chiefs

פטריק מהומס. אני פשוט לא מסוגל לבחור באף אחד אחר מהקבוצה הזאת של הצ'יפס, במשחק הספציפי הזה.


יש לא מעט סטטיסטיקות שאפשר להשתמש בהן כאן. אשתמש הפעם בזאת: ב-6 משחקים בקריירה מול הגנות המדורגות מספר 1 בליגה, למהומס יש 335 יארד באוויר בממוצע, 11 TD ומאזן מושלם של 6 ניצחונות.


האם זה אומר שהמשחק תלוי בעיקר בו ולא ביריבה? יכול מאוד להיות. אבל אני דבק בבחירה שלי. הפעם, הוא מתמודד עם התקפה לא פחות דומיננטית מההגנה, שיכולה לשלוט בשעון ולשמור אותו על הספסל. אבל אם הצ'יפס ינצחו, זה יהיה בעיקר בזכות האיש הזה.



איש/עמדת מפתח: Ravens

יש מי שמייחס את הרנסאנס שחווה התקפת הצ'יפס בפלייאוף לנטייה הגוברת שלהם להריץ יותר מהלכים עם 2 או 3 טייט-אנדס. זה בלט במיוחד בבאפלו, שם הצ'יפס הריצו מהלכים של 3 טייט-אנדס בתדירות הכי גבוהה שלהם מאז 2018. זה עזר להם לבלבל את ההגנה של באפלו ולנצל את תום את מרכז המגרש במשחק המסירה. הפעם, זה יהיה הרבה יותר קשה מול אחד מצמדי הליינבקרים הטובים בליגה, רוקוואן סמית ופטריק קווין, שיהיו חייבים להגביל את היארדים אחרי מגע של פאצ'קו, להכריח את מהומס וריד להתבסס פחות על טראוויס קלסי, ולחפש פתרונות אחרים.






איש/עמדת מפתח: Niners

גם אם כל הפותחים שלהם יתלבשו, קו ההתקפה של הליונס (בעיקר החלק הפנימי שלו) פצוע. הסנטר פרנק רגנוו עם שברים בברך ובקרסול, והגארד בצד שמאל, ג'ונה ג'קסון, לא סיים את המשחק מול הבאקס. המחליף שלו (קאיודה אווסיקה) לא ממש הצליח להתמודד בכבוד מול ויטה ואה ושות'. מי שיתמודד בקרב ישיר מול הצד הזה הפעם יהיה ג'ייבון הארגרייב, ה-DT של הניינרס. יש לו רקורד מעולה כפאס ראשר, אבל בעבר התקפות יריבות נהגו לנצל את החולשה היחסית שלו בהגנת ריצה. הוא יהיה חייב להיות יציב בהגנת הריצה מול מונטגומרי וגיבס, וגם לייצר אימפקט בפאס ראש. כשהוא תחת לחץ, אחוז ההשלמה של גוף צונח מ-76% ל-51%, ומאזן TD-INT שלו מתרסק מ27-3 ל 6-9. תנודה משמעותית מאוד ביחס לזו של פורדי תחת לחץ (ובכלל).



איש/עמדת מפתח: Lions

הגנת המסירה של הליונס היא נקודת התורפה של הקבוצה. היא איפשרה להתקפות יריבות לפחות 345 יארדים באוויר ב-5 משחקים רצופים. אני לא מאמין שבעמדת הקורנר של הליונס (מלבד בראנץ') יש מספיק איכות כדי לשבור את הרצף הזה בכוחות עצמו. שני הקורנרים הפותחים שלהם בחוץ הם קינדל וילדור (מקום 114 מתוך 133 קורנרים שמדורגים על ידי PFF) וקאם סאטון (מקום 109 באותו דירוג). בלי פאס-ראש אפקטיבי לא יהיה סיכוי להגנה של הליונס לעמוד בקצב. התשובה הקלה היא איידן האצ'ינסון (הוא היחיד בקו ההגנה של הליונס העונה עם מעל 40 לחצים, ויש לו 118). יש לו גם 8 סאקים ב-4 המשחקים האחרונים והוא יתייצב בצד שטרנט וויליאמס לא ישמור עליו, אבל הניינרס יהיו מוכנים ויתגברו את הצד הזה, כך שהפאס ראש יהיה חייב להיות מאמץ קבוצתי. אולי דרך מקניל מהאמצע, אולי (כמו נגד טמפה) דרך בליצים מהסקנדרי.



בונוס - תסריטי הניצחון של כל קבוצה


התסריט של ה-Chiefs:

למהומס יש ב-4 משחקים בקריירה מול הרייבנס ממוצע של 370 יארד למשחק באוויר ו-13 טד במצטבר. הוא שומר על הממוצעים האלה בגמר הזה, ושומר היטב על הכדור (לפי PFF, הוא לא מסר אפילו כדור אחד שהיה אמור להיחטף על ידי ההגנה בפלייאוף הזה). קו ההגנה של הצ'יפס מפעיל לחץ על למאר בדיוק כמו שהטקסנס עשו במחצית הראשונה נגד הרייבנס, מייצר 3 סאקים ואיבוד במחצית הראשונה, וגורמים לרייבנס להפוך לחד-מימדיים לכיוון המסירה במחצית השנייה. עם הגב לקיר, למאר מאבד כדור נוסף ברבע הרביעי, וההתקפה של הצ'יפס שורפת שעון עד לסיום. כריס ג'ונס שוב מטריל את אוהדי היריבה בסיום. נרטיב "למאר הוא Choker" ממשיך ללוות אותנו לפחות עוד אוף-סיזן אחד.






התסריט של ה-Ravens:

קייל המילטון נצמד לטראוויס קלסי יותר חזק מטיילור סוויפט בלילה קר בקנזס סיטי, ומחזיק אותו על 4 תפיסות ל-23 יארד. ספאגנולו לא מוצא פתרונות ל-RPO של הרייבנס - לחץ של 4 לא עובד, ולמאר משחרר את הכדור מהר לפני שהבליץ מגיע (הוא חמישי בליגה העונה בפאסר רייטינג נגד הבליץ, אחרי שהיה מקום 36 מצטבר לאורך העונות הקודמות בקריירה). משחק הריצה של הרייבנס משתלט על המשחק במחצית השנייה, מהומס נשאר לחמם את הספסל במשך 38 דקות מהמשחק, ובולטימור משייטת לעוד ניצחון ב-14 נקודות ומעלה.


התסריט של ה-Niners:

פורדי לא צריך כפפות, ולא לנגב את היד הרטובה במכנס, ומחלק מסירות מדויקות לכל המטרות שלו מול הגנת המסירה של הליונס. מקיוויץ מקבל עזרה מקיטל ויוזצ'ק במאצ'אפ עם האצ'ינסון, ואף שחקן אחר בפאס ראש של הליונס לא מצליח להטריד את פורדי. הגנת הרדזון החלשה של הליונס (29 בליגה) סופגת TD אחרי TD מול התקפת הרדזון הכי טובה בליגה (67% מהביקורים של הניינרס ברדזון נגמרים ב-7 נקודות). אהרון גלן נאלץ להקדיש עוד משאבים כדי להאט את משחק המסירה, ואז מקאפרי מתחיל לשבור גם את הגנת הריצה העמידה של הליונס. גוף לא מקבל זמן בפוקט, וורנר וגרינלו משבשים את הראוטים של סיינט-בראון ולפורטה במרכז המגרש, ומשחק הריצה של הליונס יוצא מהמשוואה אחרי שנקלעים לפיגור גדול. הניינרס מנצחים בקלילות ב-2 פוזשנים.


התסריט של ה-Lions:

דיבו לא מספיק להתאושש מהפציעה ועומד שוב מתוסכל על הסיידליין. ג'נינגס לא מצליח לעשות יותר מדי, חוץ מלחסום לא רע לכמה סקרינים. פורדי מתחיל חלש, כמו נגד הפאקרס, רק שהפעם - הליונס לא מסתפקים ב-3 נקודות בסיום של כל דרייב ארוך. מונטגומרי וגיבס לוקחים תורות בלנצל את הגנת הריצה הפריכה של הניינרס. ניק בוסה (0 סאקים ב-4 משחקי הפלייאוף האחרונים של הניינרס) שוב No-show מול פני סוול הענק, צ'ייס יאנג שוב רודף אחרי הזנב של עצמו, לגוף יש את כל הזמן שבעולם להאריך דרייבים. מקאפרי לא מצליח לספק את הסחורה הרגילה מול הגנת הריצה של הליונס. פורדי נלחץ ומאבד 2 כדורים. כהדברים מתחילים להתחבר ברבע הרביעי מול הגנת Prevent, זה כבר מעט מדי ומאוחר מדי. הליונס מנצחים ב-6. המסע של הסינדרלה ממישיגן נמשך לפחות עוד שבועיים.


רוצים לשמוע עוד מחשבות שלי לקראת המשחקים? האזינו לפרק החדש של הפודקאסט "פיגסקין כשר"!














125 views0 comments

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page