top of page

מתחממים 2024: הבתים הדרומיים

בשל אילוצי זמן - דוחס כאן שני בתים בפוסט אחד, ובמתכונת מצומצמת ומעט שונה... אני פשוט הולך לתמצת ולזקק לעד 200 מילים, את כל מה שהכי חשוב ומעניין לדעת לגבי כל אחת מ-8 הקבוצות האלו, כולל התחזית הראשונית שלי למהלך העונות שלהן.


למקרה שפספסתם, מרכז כאן את סיכומי כל יתר ששת הבתים שכבר פורסמו:









תזכורת לדגש חשוב: אני שומר לעצמי את הזכות לשנות את התחזיות שלי לעונה, עד לשבוע של שריקת הפתיחה של העונה. בתחילת אותו שבוע (1/2.9) אפרסם פוסט סיכום עם התחזיות הסופיות שלי, כולל מצטייני העונה וכו.



NFC South


טמפה ביי באקנירס


לדעתי - הבאקס חתמו באוף-סיזן הזה על בינוניות. הם האריכו חוזים ל-5 כוכבים (ווירפס, ווינפילד ג'וניור, אוואנס, מייפילד ולוונטה דיוויד), אבל השאירו אותי לתהות - מאיפה יגיע השינוי שיביא לכם עוד 2-3 ניצחונות פלייאוף וסופרבול העונה? וגם - מייפילד אומנם לא קיבל את מחיר השוק החדש של קיובי פותח, אבל כמה אפסייד עוד יש לו בכלל? האם מישהו בפרונט אופיס של הבאקס באמת מאמין שזה קוורטרבק שאפשר לזכות איתו בסופרבול?


דייב קאנאלס הלך, ליאם כהן בא - עוד חסיד של מקווי, שהפילוסופיה שלו ממשיכה להתפשט בליגה כמו נגיף שאארון רודג'רס לא מאמין בו. האם חלק מהבשורה תהיה גם משחק ריצה מתפקד? כי בעונה שעברה הבאקס היו אחרונים (!) בליגה ביארדים על הקרקע למשחק וביארדים בממוצע לנשיאה.


הקווים אמורים להמשיך להיות יחסית סולידיים, הקורנרים זו נקודת תורפה רצינית. אוד באוולס ימשיך להרגיז את אוהדי הקבוצה שלו. שלוש סיבות להתלהב, בכל זאת: קפיצת מדרגה נוספת (בתקווה) של יא-יא דיאבי, והרוקיז: גרהאם ברטון (צפוי לפתוח בסנטר) וג'יילן מקמילן (WR3 מיועד).


אני לא אוהב את הגישה של הבאקס, ולדעתי הם ינצחו 8/9 משחקים, לא ינצחו את הבית, ויפספסו את הפלייאוף.



ואם לא הסתפקתם ב-172 מילים שלמעלה, אז יש כאן עוד המון מלל על הבאקס, בפרק חדש של הפודקאסט שלי



 

אטלנטה פלקונס


אז יש את אלה שחותמים על בינוניות, ויש את אלה שרואים זאת ומסיקים שהם לא צריכים הרבה יותר מבינוניות כדי להגיע לאיפה שהם רוצים - ומחתימים את אחד מהפרצופים המייצגים של בינוניות ספורטיבית ב-NFL, קירק קאזינס.


טוב, היו גם מהלכים שרמזו אחרת: הטרייד על ג'ודון וההחתמה של ג'סטין סימונס - שני וטרנים שכוחם אמור להיות עוד במותניהם, ויחזקו את ההגנה באיזורים שהיו חלשים.


סטוריליין שלבטח ילווה אותנו לאורך העונה הוא החניכה של מייקל פניקס ג'וניור, הבחירה מספר 8 בדראפט, להחליף את קאזינס, ככל הנראה, בעוד שנתיים. אולי שלוש. אל תופתעו לזהות ממים בנושא אחרי ההפסד הראשון שיגיע לאחר איבוד או שניים של קפטן קירק. ועוד אחד - האם ביז'אן ואלג'יר שוב יחלקו בקפילד בקומיטי? "מומחה" הפנטזי שבי מקווה שלא.


דיברנו על עץ האימון של מקווי - אז ראחים מוריס, המאמן החדש, זה מישהו שמכיר אותו מעולה. גם כמאמן בצד ההתקפי, וגם בצד ההגנתי (הוא הרי היה מתאם ההגנה של מקווי בשנים האחרונות והתמודד עם המוח שלו באימונים על בסיס שבועי).


אני אוהב את האוף-סיזן של הפלקונס, בשורה התחתונה, וחושב שהם עשו מספיק כדי לפתוח לרווחה את חלון ההזדמנויות שהבית הדרומי החלש מייצר - 9/10 ניצחונות, אליפות בית, ולהערכתי גם ניצחון פלייאוף אחד לפחות.



 

ניו אורלינס סיינטס


הרבה ממה שכתבתי על הבאקס אפשר לכתוב על הסיינטס. אותו קיובי (שדי תקוע כאן עם חוזה בעייתי), אותם Skill Players. ובלי הרבה סיבות לחשוב שמשהו דרמטי הולך להשתנות. ההחתמה הכי "נוצצת" בפרי אייג'נסי הייתה כנראה צ'ייס יאנג, שלפי ה-Depth Chart, נכון לכתיבת שורות אלו, הוא בכלל לא פותח.


המאמן, דניס אלן, כנראה יושב על הכיסא החם ביותר בליגה (אולי לצד רוברט סלאח מהג'טס). קו ההתקפה עבר מיני-מהפכה (בעיקר בצד שמאל). ההגנה תמשיך להתבסס על זקני השבט: קאם ג'ורדן, דמאריו דיוויס וטיירן מאתיו. גם מרשון לאטימר נשאר, למרות שמועות כאלו ואחרות על טרייד אפשרי (אולי באמצע העונה אם הסיינטס לא יפתחו טוב?). השלד ההגנתי כנראה יהיה מספיק טוב כדי לשמור אותם בתמונה במרבית המשחקים.


מה בכל זאת מעניין בקבוצה האפורה בלבן-שחור? האם טאליסה פוואגה יתברר כשחקן קו ההתקפה הכי טוב של דראפט 2024? האם כריס אולאבה סוף-סוף יקיים את ההבטחה ויפרוץ לקונצנזוס רסיבר טופ 10? ואיזו גרסה של דרק קאר תופיע לעונה הזאת?


תחזית שלי: דניס אלן לא יסיים את העונה כמאמן הקבוצה, והסיינטס לא יקחו את הבית או את הפלייאוף. הגיע הזמן לזעזע שם משהו קצת יותר מהותי.


 

קרוליינה פנתרס


הו, קרוליינה… אוהד מתחיל שירצה להבין מהו ניהול כושל של פרנצ'ייז ב-NFL יוכל להסתכל על הפנתרס של השנתיים האחרונות, ולקבל מושג די טוב: קרוסלת מאמנים, טריידים הזויים, בנייה בעייתית סביב רוקי קיובי, ובגדול - כל מה שאסור לעשות כדי להפוך לקבוצה מנצחת.


"הלוחש לקוורטרבקים" דייב קאנאלס הוזעק מטמפה כדי לנתב את הקריירה של ברייס יאנג למסלול, אחרי עונת רוקי מאוד לא מוצלחת, ומשאבים לא מבוטלים הושקעו בקו ההתקפה ובחוליית הרסיברים (בניגוד לעונה שעברה) כדי לתמוך במאמץ הזה. על המהלכים בהגנה (בעיקר האבידות של בריאן ברנס ופרנקי לובו) אין המון מה להרחיב, כי שום דבר שיקרה העונה בקרוליינה לא באמת משמעותי, אם ברייס יאנג לא יצליח לקחת כמה וכמה צעדים קדימה כשחקן העונה.



הרוקי RB ג'ונתן ברוקס צפוי לפתוח את העונה פצוע, על הסיידליין, אבל יאנג קיבל כמה כלי נשק חדשים: קסבייר לאגט ודיונטה ג'ונסון בראשם. אל תתפלאו אם גם ג'טאביון סנדרס, הרוקי טייט-אנד, יעשה אימפקט בעונתו הראשונה בקבוצה.


אני מאמין שהגנת המסירה של קרוליינה תהיה יציבה גם השנה, בתקווה שג'יי.סי הורן יהיה בריא, סוף סוף. אני גם מאמין שברייס יאנג יהיה פחות חלש מבעונה שעברה. ב-2025 לקרוליינה לא תהיה הבחירה מספר 1 בסה"כ, והפעם - לא בגלל טרייד ביזיוני, אבל תהיה בחירה טופ 3 ודרך ארוכה כדי להיות פקטור בליגה.


 

AFC South


יוסטון טקסנס


מי היה מאמין לפני שנתיים שהיוסטון טקסנס יככבו ב-Power Rankings כמופע קבוע בטופ 8? ואיזה מעבר מושלם זה מקרוליינה ליוסטון - שתי הקבוצות שבחרו ראשונות בדראפט 2023, בחירות שהטיסו כל קבוצה לקיצון אחר של אותו דירוג.


אפשר לומר שהאתגר המרכזי של הטקסנס העונה יהיה למעשה מ- Sophomore Slump, שנת נפילה לאחר עונת רוקי סופר מוצלחת, כמו זו שהציגו המאמן דמיקו ראיינס והקוורטרבק סי.ג'יי סטראווד.


על הנייר, הטקסנס סימנו נקודות תורפה מהן סבלו בעונה שעברה וטיפלו בכולן בצורה ממוקדת ואינטנסיבית - לא היה משחק ריצה? החתימו את ג'ו מיקסון. תלות מוגזמת בניקו קולינס לאחר הפציעות של טנק דל? סטפון דיגס הגיע מבאפלו. פאס ראש לא מספיק יציב? דניל האנטר הוחתם לאחר עונת קריירה. כל מה שאמורה לעשות קונטנדרית עם חלון סופרבול פתוח, וקוורטרבק מוכשר על חוזה רוקי.


נקודות תורפה? לא ברור עד כמה קו ההתקפה יהיה עקבי, והחלק הפנימי של קו ההגנה רחוק מלהיות מרשים על הנייר. גם עמדת הקורנר לצידו של דרק סטינגלי לא סגורה עד הסוף, עם הרוקי קמארי לאסיטר כמועמד מוביל לאייש אותה בתחילת העונה.


אני חושב שהטקסנס ייקחו גם העונה את הבית. זה עדיין יהיה צמוד, כי להערכתי כל הקבוצות בבית יראו טוב יותר משנה שעברה, אבל הבית הזה הוא של יוסטון To Lose בשלוש השנים הקרובות.


 

ג'קסונוויל ג'אגוארס


הג'אגס נתנו הופעה סטייל "דוקטור טרבור ומיסטר לורנס" ב-2023. הם הפסידו 5 מתוך 6 המשחקים שלהם בדצמבר-ינואר, ואיבדו את המקום בפלייאוף בזכות הפסד מביש לטנסי, קבוצה שבשבוע 18 כבר לא היה לה על מה לשחק.


סימן השאלה הגדול הוא, כמובן, הקיובי המוארך הטרי, טרבור לורנס, שלפי הדיווחים, שיחק פצוע בעונה שעברה. האם הוא באמת שווה את החוזה, אחרי שלא ממש הצליח להתקדם בפלייאוף לאורך כל חוזה הרוקי שלו (אינדיקציה היסטורית בעייתית)? הרוקי בריאן תומאס נראה טוב בפרי-סיזן, והוא יצטרך להשלים את המיקס בחדר הרסיברים, אחרי העזיבה של קלווין רידלי לטנסי. גייב דיוויס הגיע מבאפלו, ובתקווה יהיה יותר בום מבאסט. קו ההגנה, מחוזק באריק ארמסטד הותיק, אמור להמשיך להתקדם, אבל יש לא מעט סימני שאלה לגבי הסקנדרי, שעבר טלטלה באוף-סיזן הזה.


ומעל הכול, בעיניי, השאלה - האם המאמן הראשי והמוח ההתקפי המחונן, דאג פידרסון, ייקח על עצמו את מלאכת הפלייקולינג, או שימשיך להאציל סמכויות?


זמן תחזית: אני חושב שלורנס אכן היה קורבן של ענייני הכשירות שלו בעונה שעברה, ושל הרבה חוסר מזל (כמה שזה קלישאתי וקצת מאולץ לכתוב). אני רוצה להאמין שפידרסון, אחרי שכבר נבעט מקבוצה אחת כי האציל יותר מדי סמכויות, בין היתר, לא יעשה שוב את הטעות וידאג לתת את הטון. הג'אגס לא ייקחו את הבית, אבל יגיעו לפלייאוף.


 

אינדיאנפוליס קולטס


אני מאמין גדול בשיין סטייכן, מאמן השנה השנייה של הקולטס. אני חושב שהיו לו המון מניות בהצלחה של התקפת האיגלס ב-2022, ובהתפתחות של ג'יילן הרטס (ולפני כן, אגב, גם של ג'סטין הרברט). לכן, אני שורי על אנתוני ריצ'ארדסון ב-2024, והצוות המסייע שנבנה סביבו (ג'ונתן טיילור, פיטמן, דאוונס ומיטשל הרוקי) אמורים לתת לו מספיק תחמושת. גם קו התקפה סולידי מאוד לא יזיק.


בהגנה, הקו מתחיל להיראות טוב יותר, עם הבחירה של לאיאטו לאטו בסיבוב 1 - אבל לא ברור אם העומק באדג' יספיק, וגם ה- Back-7 כשהשמות הבולטים שם הם דווקא הסלוט קורנר, קני מור, שקיבל הארכה בפגרה, והליינבקר זאייר פרנקלין.


אבל כל העיניים העונה יהיו, לא מפתיע, על ריצ'ארדסון - בחירה טופ 5 בדראפט 2023, שהגיעה אחרי שנים (מאז הפרישה המפתיעה של אנדרו לאק) שבהן הקולטס הלכו על טקטיקה של דלת מסתובבת של וטרנים בינוניים. האם הפריק האתלטי הזה יצליח להיות גם מספיק מדויק ואחראי עם הכדור, כדי להוביל התקפה?



אני חושב שכן, אבל שזה לא יספיק העונה כדי להגיע לפלייאוף. הקולטס שוב יהיו מאוד קרובים, אבל יפספסו את הפוסטסיזן על משחק או אפילו איזה שובר-שיוויון.


 

טנסי טיטאנס


יש הרבה חדש תחת השם של ממפיס, מעמדת המאמן (בריאן קלהאן שהגיע מהבנגלס), דרך הקוורטרבק, וויל לוויס, שיפתח עונה מלאה ראשונה כפותח, הבקפילד (נטול דרק הנרי), חדר הרסיברים (עם קלווין רידלי וטיילר בויד), וגם בהגנה (לג'אריוס סניד, צ'ידובה אוויזייה, קוואנדרה דיגס, והרוקי טוונדרה סווט).


מבחינתי - סימן שאלה אחד גדול בפאזל אנושי שלהערכתי ייקח לו קצת זמן להתגבש. קלהאן אומנם אסף סביבו צוות לא רע בכלל (כולל אביו שיאמן את קו ההתקפה, ומתאם ההגנה דנארד ווילסון, שמגיע אחרי שנתיים מעולות ועטורות שבחים באיגלס וברייבנס), אבל הוא עצמו נטול ניסיון כמאמן או כפלייקולר.


מה אני אוהב? את ההשקעה בקווים בשנים האחרונות: ההארכה של ג'פרי סימונס, הבחירות בדראפט בסווט, סקורונסקי וליית'ם, וההחתמה של לויד קושנברי, בין היתר.


לג'אריוס סניד זה סיפור ששווה לעקוב אחריו - לא חסרות דוגמאות היסטוריות לקורנר שהיה מעולה בסיסטם מסוים, הרוויח חוזה גדול בקבוצה אחרת (לרוב, פחות מצליחה) ומשם הקריירה שלו התדרדרה. סניד ספציפית הוא שחקן שלא ישגשג בכל קונספט הגנתי, ולכן פגיע במיוחד לתרחיש כזה.


בשורה התחתונה - טנסי עדיין הקבוצה הפחות איכותית בבית הזה, ותסיים במקום הרביעי ומחוץ לפלייאוף. אני מעריך שהם בעיקר ישמחו להבין ולהשלים עם לוויס בתפקידו הנוכחי, ולהבין שיש להם בסיס טוב ל-2025.




70 views0 comments

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page