top of page

יומן צפייה: סיבוב 1 של דראפט 2024

את הדראפט של הלילה אני בטוח אזכור כל החיים. לא רק בגלל 32 הבחירות (הזכורות יותר והזכורות פחות), אלא בגלל שהעברתי אותו ביחד עם כמה עשרות מכם, בלייב סטרים סופר אינטנסיבי, שנמשך יותר מ-4 שעות. בשביל מי מכם שהתעורר וחווה את האירועים ביחד איתי, אולי יהיו כאן דברים שיחזרו על עצמם - אבל אשתדל לחדש, בכל מקרה.


בפן האישי אני רוצה לומר שאני אוהב את הקהילה הזאת מאוד - קשה לעכל ולהעריך מספיק את העובדה שאנשים עלו בלייב מנופשים בתאילנד ובוויטנאם (!) כדי לקחת חלק באירוע הזה. כל עוד התמיכה ושיתוף הפעולה יימשכו - אני מבטיח לדלוור מצידי עוד הרבה אירועים ותוכן שאתם תאהבו.


 

הירשמו לבלוג שלי - לגמרי בחינם - וקבלו גישה מלאה לכל התכנים, ממדריכים למתחילים על המשחק וה-NFL, ועד סקירות מקצועיות.


תוכלו גם לקבל גישה מיידית ל-12 הפרקים של סדרת ההכנה לדראפט שלי - בה ניתחתי לעומק את 60 הכישרונות המובילים בדראפט הזה, לפי עמדות, וללמוד יותר על השחקנים החדשים של הקבוצה שלכם.


לאורך העונה - קוראים רשומים יקבלו גישה לתכנים שלי על פנטזי פוטבול, וגם טיפים למי שמהמר על ה-NFL.


בנוסף, תקבלו מדי יום שני את הניוזלטר שלי שמסכם בקצרה את כל מה שהכי מעניין בליגה בשבוע האחרון (לאורך כל הפגרה, ובעונה עצמה, כמובן).


נשמע טוב? כנסו לחצו כאן והצטרפו למאות אוהדים שכבר שם:



 


ועכשיו לסיכום היום בפן המקצועי - ראשית, אין לי כוונה לתת ציונים או להכתיר מנצחות/מפסידות בשלב זה. רק להציג ולנמק כמה מחשבות קצרות ונתונים על כל אחת מהבחירות, שלכל אחת מהן יש דרך ארוכה מאוד כדי להרוויח באמת ציון כזה או אחר. אחרי שהדראפט יסתיים - אני מתכוון לסדר את המחשבות ולתת ציונים ראשוניים + לדרג את הדראפטים הטובים ביותר מבין כל הקבוצות, בפוסט נפרד שיהיה נגיש למשתמשים הרשומים של הבלוג.


הדראפט הזה התחיל שקט וצפוי, אבל קיבל טוויסט מטורף בעלילה עם הבחירה של מייקל פניקס - זו שרבים חשבו שבה יקטע הרצף של בחירת שחקני ההתקפה - אבל בעצם בישרה על התהוותו של שיא היסטורי מטורף: 14 שחקני התקפה שנבחרו ברציפות בתחילת הדראפט הזה (השיא הקודם היה 7 בדראפט 2021), ו-20 בסך הכול! כולל 6 קוורטרבקים ב-12 הבחירות הראשונות! זהו הדראפט בו למדנו על משמעותו האמיתית של Positional Value - כאשר אחת אחרי השנייה, הקבוצות שמו את הקפיטל שלהן על העמדות החשובות, והיקרות, ביותר על המגרש.


שימו לב לגרף שמתחת, שמציג על ציר ה-X על ההטבה שקבוצה מקבלת כשהיא בוחרת בשחקן בעמדה מסוימת בדראפט (לעומת ממוצע השכר בעמדה) ועל ציר ה-Y הזמינות של שחקנים מובילים בעמדה בפרי אייג׳נסי:



לפני שנתחיל לצלול לבחירות, הנה סיכום של 32 הבחירות של היום הראשון מתוך 3 בדראפט 2024:





בחירה מספר 1: שיקגו ברס - קיילב וויליאמס, קוורטרבק, USC


מי היה יכול לראות את זה מגיע, חוץ מ... כולם? הפרנצ׳ייז היחיד בליגה שמעולם לא היה לו קיובי עם 30 מסירות ל-TD בעונה, שם את כפותיו על הכישרון הגדול ביותר בעמדה, אולי מאז אנדרו לאק. לקט ההיילייטים של קיילב הוא מרהיב, ותוכלו למצוא שם הכול - יכולת מסירה מתוך הפוקט, מחוץ לפוקט, רגליים קטלניות, אלתורים... כל דבר שאתם יכולים לרצות מפרנצ׳ייז קיובי, ואף יותר - כפי שפירטתי בפרק ה-1 של סדרת ההכנה שלי לדראפט.


דגלים אדומים כמעט ואין כאן, בהנחה שלא מפריע לכם קיובי שצובע את הציפורניים בוורוד. ובכל זאת, לפי PFF - לוויליאמס היה ב-2023 ציון נמוך מאוד של 38.9 כשהוא התמודד מול לחץ, הזמן הממוצע לזריקה שלו היה 3.16 שניות (מקום 165 בקולג׳ים) - או במילים אחרות, וויליאמ נוטה להחזיק בכדור יותר מדי, ומקבל החלטות פחות טובות תחת לחץ, וזה משהו שעשוי להיות מתורגם לבעיות במעבר ל-NFL.




בחירה מספר 2: וושינגטון קומנדרס - ג׳יידן דניאלס, קוורטרבק, LSU


כפי שחזיתי במוק דראפט שלי, הקומנדרס בונים את עצמם באוף-סיזן הזה כדי לנצח עכשיו, וכדי לנצח עכשיו - אתה לוקח קיובי מבוגר ומנוסה יותר, עם רצפה גבוהה יותר, מקולג׳ מפואר יותר - ובשלושת אלה: דניאלס > מיי.


זוכה ההייזמן ב-2023 היה הקיובי הטוב ביותר במכללות בעונה שעברה (ציון PFF 94.7), עם ציון כמעט מושלם במסירות לעומק המגרש (וזאת על פני 1,347 יארדים אוויריים במסירות עמוקות של 20+ יארד - מקום רביעי בקולג׳ים בעונה שעברה).


עוד שני פרמטרים חשובים שבהם דניאלס היה טוב מקיילב, למשל, ב-2023: הוא שמר על הכדור טוב יותר (רק 1.6% מהמהלכים שלו שמו את הפוטבול בסכנת איבוד כדור, לעומת 3.6% של קיילב) והיה לו ציון טוב של 63.0 תחת לחץ. אלה המספרים שלו בעונה שעברה נגד הבליץ: 71.1% השלמה (69 מ-97) ל-1,072 יארדים, 17 טאצ׳דאונים ובלי אפילו איבוד אחד.


ועכשיו נותר לראות אם דניאלס, שמתחרה עם מרקוס מריוטה על אפודת QB1 (אני אוהב את מריוטה כבקאפ במצב הזה - כי יש להם סגנון משחק דומה), יצליח להיפטר מההרגלים הרעים שלו מהקולג׳ - ובעיקר, לרוץ יותר מדי ולא לדעת להימנע מתאקלים מסוכנים. הוא גם יצטרך לדעת להסתגל עם מעבר מהתקפה עם שני WR1 מובהקים ב-LSU (שניהם נבחרו אמש בסיבוב הראשון של הדראפט - נייברס ותומאס) להתקפה שאין בה כרגע WR1 לרפואה.



בחירה מספר 3: ניו אינגלנד פטריוטס - דרייק מיי, קוורטרבק, נורת׳ קרוליינה


האם הקולג׳ שהביא לנו את מיטש טרוביסקי וסאם האוול יצליח לייצר סופרסטאר, סוף סוף, ולתת קצת שקט לפרנצ׳ייז שנאלץ להיגמל מ-20 שנים של טום בריידי עם תרופה בטעם מאק ג׳ונס, ביילי זאפי ומה שנשאר מקאם ניוטון?


למקרה שחשבתם (גם אני חשבתי) שמיי הוא ״פרויקט״, אז סי.ג׳יי סטראווד חושב שמיי הוא הקיובי שהכי בנוי ומוכן להצליח ב-NFL כבר עכשיו:



מיי הוא שילוב בין מבנה גוף קלאסי לקיובי (יש שמשווים אותו לג׳וש אלן ו/או ג׳סטין הרברט) ויד עוצמתית במיוחד (יש לו את הציון PFF הכי גבוה במסירות של 10 יארדים ומעלה בשנתיים האחרונות - 97.0). התקרה כאן היא, בעיניי, לא פחות גבוהה משל קיילב, אבל הרצפה - נמוכה משל שני השמות שנבחרו מעליו.



בחירה מספר 4: אריזונה קרדינלס - מארווין האריסון ג׳וניור, רסיבר, אוהיו סטייט


עדיין אין הפתעות, הקארדס הולכים להביא לקיילר את הרסיבר הכי מסוכן ושלם על הלוח (ואולי בכלל בשנים האחרונות, לפחות במעמד הדראפט). האריסון יודע לעשות כל מה שאביו ההול-אוף-פיימר ידע לעשות, רק שהוא מגיע באריזה יותר מהירה, יותר חזקה, ויותר אתלטית. האריסון פשוט יודע לעשות כל מה שמצופה מרסיבר ברמה מאוד גבוהה, והוא צפוי למתוח את המגרש יפה - בשביל הטייט אנד מקברייד ומשחק הריצה בראשות ג׳יימס קונור.


20 שנים אחרי שלארי פיצג׳רלד נבחר בבחירה השלישית בדראפט 2004 - האריסון ג׳וניור אמור להיות WR1 שלא רק קיילר, אלא אוהדי הקארדס ברחבי העולם, יוכלו להתאהב בו.





בחירה מספר 5: לוס אנג׳לס צ׳ארג׳רס - ג׳ו אלט, אופנסיב תאקל, נוטר דיים


כזו בחירה ״ג׳ו-הארבואית״ של ג׳ו הארבו, עם שמות כמו מאליק נייברס ורום אודונזה על הלוח - והארבו ממשיך להעביר כאן מסר ברור לליגה לאורך כל האוף-סיזן - אנחנו בונים העונה התקפה מאוזנת, שלא תדרוש מג׳סטין הרברט למסור 40-45 פעמים במשחק כדי להציל את המולדת. זו בחירה שמוותרת על הנשק הנוצץ, ומבהירה לכולם שהארבו ימשיך להיות הכוכב והשם הגדול של הצ׳ארג׳רס בחודשים הקרובים. זו בחירה שמתמסרת ליסודות של בניית קבוצה מהקווים. זו בחירה ש... הרבה אוהדי צ׳ארג׳רס ממש לא אוהבים, וגם אותם אני יכול להבין.


אבל אני אומר לאותם אוהדים - אם שמחתם כשהארבו בחר בכם בינואר, תנו לו את הקרדיט להוביל אתכם לארץ המובטחת.


קיבלתם כאן שחקן מעולה, אתלט יוצא דופן, הר אדם אם רגליים זריזות, טכניקה טובה וידיים יציבות. אומנם לא בעמדה שהכי הייתם צריכים, אבל הוא בהחלט מה שנקרא - Franchise Cornerstone, שחקן שאפשר לבנות סביבו פרנצ׳ייז לשנים קדימה. אלט איפשר סאק 1 בלבד בשנתים האחרונות (ב-774 מהלכי מסירה) ויש לו גם ציון מעולה במשחק הריצה (86.5 ב-2023). אני מניח שהוא יפתח בעמדת התאקל מהצד השני של רשון סלייטר כבר בשבוע 1.



בחירה מספר 6: ניו יורק ג׳איינטס - מאליק נייברס, רסיבר, LSU


אם יש מישהו בליגה שיותר היה זקוק ל-WR1 מקיילר מורי או ג׳סטין הרברט - זה דניאל ג׳ונס (אולי בעונה האחרונה שלו כקיובי פותח בג׳איינטס). נייברס הוא מפלצת YAC, שחקן שיכול לקבל מסירה קצרה ולקחת אותה עד הסוף בכל רגע נתון (היו לו בקולג׳ 6.6 YAC בממוצע לתפיסה, לעומת 5.1 של האריסון ו-5.2 של אודונזה).


עונת 2023 הייתה עונת פריצה של נייברס, שיכול להיות פרודוקטיבי גם כאיום לעומק מבחוץ, וגם בסלוט (241 סנאפים בסלוט ב-2023, לעומת 207 wide). בשביל סגנון הפלייקולינג של דאייבול, ויכולת המסירה של ג׳ונס - אני אוהב את הבחירה וההתאמה כאן יותר מאשר בחירה תיאורטית בהאריסון או אודונזה. ג׳ונס צריך שמיכת ביטחון שיודעת לייצר הפרדה מהר, לתפוס מסירה קצרה ולייצר נזק מקסימלי. וזה מה שהוא אמור לקבל כאן.


והנה כמה היילייטים מלהיבים שלו, ככה בשביל הכיף:




בחירה מספר 7: טנסי טיטאנס - ג׳יי.סי ליית׳ם, אופנסיב תאקל, אלאבמה


ליית׳ם זינק בבורדים של קבוצות בימים שלפני הדראפט, ואפילו הלך לצ׳ארג׳רס ב-5 לפי המוק דראפטים האחרונים של אנליסטים מחוברים כמו דניאל ג׳רמיה ופיטר שרייגר - אבל כאן הוא הצליח ״רק״ לזנק לפוזיציית OT2 בדראפט וללכת לטנסי. ליית׳ם ממלא צורך בוער בתפקיד שומר ראש לוויל לוויס הצעיר, והשאלה העיקרית שתישאל כאן תהיה - האם הוא היה האיש הנכון למשימה, על פני שמות אחרים שעוד נותרו על הלוח בשלב זה?


ב-2023 ליית׳ם היה מאוד סולידי בחסימה למסירה ולריצה (ציוני PFF של 81.7 ו-79.6 בהתאמה), ובשנתיים האחרונות הוא איפשר 2 סאקים ו-4 QB Hits בלבד ב-960 סנאפים. הוא פתח בשלוש השנים האחרונות באלבמה ב-36 משחקים, ומתוקף הדברים - כשאתה משחק OT ב-SEC - אתה מתמודד מול הפאס ראשרים הכי מוכשרים בקולג׳ים.


המאמן החדש של טנסי, בריאן קלהאן, מגיע מתפקיד של OC בבנגלס, אז אני בטוח שהוא מודע לחשיבות של קו התקפה סולידי (או Lack there of...) לקריירה של קיובי צעיר, ועשה את עבודת המחקר שלו כמו שצריך.



בחירה מספר 8: אטלנטה פלקונס - מ׳ייל פניקס ג׳וניור, קוורטרבק, וושינגטון


ה-בחירה שכולם מדברים עליה ביום שאחרי. וחשוב לי להבהיר - אני אוהב את השחקן. דירגתי אותו רביעי בדירוג הקיוביז שלי, מעל מקארתי, אבל אני לא אוהב את המיקום שבו נעשתה הבחירה ואת הסיטואציה לאחר ההחתמה של קאזינס על חוזה גדול לפני מספר שבועות. מצד שני, לפי הדיווחים, כמה וכמה קבוצות (הסיינטס והסיהוקס ביניהן) ניסו לעשות טרייד-אפ בשבילו, אז אולי יש משהו שאנחנו לא מודעים אליו.


בזמן שכולנו תהינו באיזה אדג׳ הם יבחרו כדי לשפר את הפאס ראש הקלוקל, הפלקונס הביאו לנו בהפוכה עם מי שיהיה לבטח הבקאפ של קאזינס לפחות בשנה הקרובה (וכנראה שגם בשנה 2, הרי מובטחים לו כ-100 מיליון דולר בחוזה).


המאמן ראחים מוריס הסביר שהם מנסים לחקות כאן את הסיסטם של הפאקרס, שתמיד דאגו לבשל בקאפ מוכשר אחרי הקיובי הפותח שלהם, אבל חברים - את רודג׳רס ולאב הפאקרס בחרו בסוף הסיבוב הראשון, לא בבחירה ה-8 overall!




טוב, אז אחרי שסיימנו לקטול ולפקפק - מה יש כאן לאהוב? הרבה, בעיניי. למשל, פניקס הוביל את הקולג׳ים בעונה שעברה ביארדים לעומק המגרש (1,787) והוא נחשב מוסר סופר-איכותי. הוא אתלט מצוין, למרות שלא משתמש המון ברגליים כדי להשיג יארדים על הקרקע (רץ 40 יארדים ב-4.4 בפרו דיי שלו) אבל זה לגמרי מתבטא בנקודת החוזקה המרכזית שלו - היכולת להתחמק מלחץ ולימנע מסאקים (7.6% בלבד מהלחצים שמופעלים עליו הופכים לסאקים).



בחירה מספר 9: שיקגו ברס - רום אודונזה, רסיבר, וושינגטון


הרסיבר המוביל של פניקס נבחר מיד אחריו, בבחירה הרבה פחות מפתיעה. רום אדונזה, אמן ה-Contested Catches מוושינגטון, יורד כרסיבר השלישי מהלוח - ומשלים לשיקגו וקיילב שלישיית רסיברים מהחלומות, על פני הדברים - לצד די.ג׳יי מור וקינן אלן שהגיע לאחרונה בטרייד מהצ׳ארג׳רס (שניהם רסיברים טופ 15 לפי הדירוג שפרסמתי לאחרונה).


הברס עושים כאן את הדבר היחיד שהם יכולים לעשות מתוקף הנסיבות ההיסטוריות שבהן מגיע קיילב לשיקגו - להפיק עבורו את סביבת העבודה הידידותית ביותר שהם מסוגלים להפיק. אחרי הבחירה בדארנל רייט בסיבוב הראשון בעונה שעברה, החיזוק הכללי של קו ההתקפה, וכלי הנשק שאספו סביבו - לקיילב לא יהיו תירוצים במקרה של כישלון.


אודונזה הוא רסיבר שלם שיודע לאיים לעומק (הוביל את העמדה ב-2023 עם 23 תפיסות של 20+ יארדים) וגם בתפיסות תחת שמירה צמודה (21), ויש לו ידיים מאוד אמינות (3 דרופים בלבד מתוך 140 טארגטים).



בחירה מספר 10: מינסוטה ויקינגס - ג׳יי.ג׳יי מקארתי, קוורטרבק, מישיגן


הויקינגס משיגים את האיש שלהם - מבלי לוותר על בחירה גבוהה בדראפט הזה, או בדראפט הבא (זה גם ישמש אותם מאוד במהלך הבא שלהם שבהמשך אפרט עליו). הויקינגס למעשה שילמו על המהלך הזה רק בחירות סיבוב 4 ו-5. מי שלא אוהב את מקארתי יצביע על העובדה שהוא שיחק בסיסטם של הארבו במישיגן, שבו משחק הריצה וההגנה נתנו את הטון. אבל אם מנסים לבחון את גודל הדגימה שכן קיבלנו ממקארתי ולנסות להסיק ממנו על האפקטיביות שלו כמוסר, יש כמה נתונים שבלטו בעיניי במיוחד.


למשל, מבחינת אחוז המסירות ה״בלתי תפיסות״ למרחק של 10 יארדים ומעלה (כלומר - שלא נתנו לרסיבר סיכוי להשלים מסירה) בשנתיים האחרונות - למקארתי היה הנתון הטוב ביותר מבין הקיוביז שנבחרו בסיבוב הראשון - עם 29.6% (קצת מעל בו ניקס, עם 29.8%, ודרייק מיי עם נתון זהה). בכל עונה בקולג׳ היו לו בממוצע לפחות 8.4 יארדים לניסיון מסירה, עם יחסי 4 ל-1 מבחינת טאצ׳דאונים ל-INTs, והוא רשם לפחות 70% השלמה בכל אחת מאותן עונות.



בחירה מספר 11: ניו יורק ג׳טס - אולו פאשאנו, אופנסיב תאקל, פן סטייט


הג׳טס הוסיפו 2 תאקלים ברמת הרכב פותח בשבועות האחרונים (מורגן מוזס וטיירון סמית) אבל זה לא מנע מהם ללכת כאן על תאקל (הסבה לגארד לא אינטואיטיבית במיוחד, אבל אפשרית, במקרה של פאשאנו, שאולי יתבשל קצת על הספסל בתחילת עונת 2024). שחקן עם מימדים אידאליים לעמדה, שלא איפשר אפילו סאק אחד על הקיובי שלו בכל הקריירה שלו בקולג׳ (743 סנאפים).


ומי טוב יותר כדי לפרשן את המהלך מהאיש שפאשאנו אמור לשמור עליו?



בחירה מספר 12: דנבר ברונקוס - בו ניקס, קוורטרבק, אורגון


אחת הבחירות שראיתי חוזרות על עצמן במוקים פעם אחר פעם, אכן מתממשת - ולאור האופן שבו נפל הלוח, בעיקר הבחירה הגבוהה בבו ניקס - הברונקוס לא יכלו להרשות לעצמן להמר ולעשות כאן את הטרייד דאון, שהם כנראה היו רוצים לעשות בעולם מושלם, כדי לאסוף עוד בחירות. אנליסטים רבים חושבים שהיכולת של ניקס להוציא את הכדור מהיד בדיוק בזמן, ולנקודה הנכונה, היא מושלמת לסיסטם של שון פייטון.


הטוב? לפי PFF - מבין הפרוספקטים המובילים, לניקס יש את הציון הטוב ביותר במסירות של מעל 10 יארדים בשנתיים האחרונות, אחרי דרייק מיי (מיי - 97.0, ניקס - 96.1, דניאלה - 95.0).


הרע? מבין אותם שמות, לניקס יש את אחוז המסירות הגבוה ביותר שהלך לקריאה הראשונה שלו (83.33%), מה שמתחבר לדגל אדום שאנליסטים מסוימים מרימים בהקשר ליכולות העיבוד וקריאת המגרש שלו.



בחירה מספר 13: לאס וגאס ריידרס - ברוק באוורס, טייט אנד, ג׳ורג׳יה


אחד הפרוספקטים הכי מלהיבים שיש בדראפט הלך הולך לווגאס - שאולי הייתה צריכה שחקנים אחרים בעמדות יותר, אבל הולכת כאן על BPA ומשיגה לקיובי שלה (יהיה מי שיהיה) נשק מאוד קטלני.


באוורס הוא אתלט על, שרשם את המהירות הגבוהה ביותר שטייט אנד ב-NFL רשם ב-3 השנים האחרונות (21.4 מיילים לשעה):



המספרים שלו בקולג׳ (כתופס) הם סופר-מרשימים: ב-40 משחקים הוא רשם 175 תפיסות ל- 26 טאצ׳דאונים, עם 3 דרופים בלבד ב-2023 מתוך 71 טירגוטים.


אבל, שימו לב, יהיה לו כאן רקורד היסטורי מורכב לתהמודד מולו - במהלך העשור האחרון היו 9 טייט-אנדים שנבחרו בסיבוב הראשון - אף אחד מהם לא נבחר לאול-פרו, ונרשמה עונה אחת בלבד של 1,000 יארדים (קייל פיטס בעונת הרוקי שלו).



בחירה מספר 14: ניו אורלינס סיינטס - טאליסה פוואגה, אופנסיב תאקל, אורגון סטייט


הסיינטס הולכים כאן על צורך ברור ומחזקים את עמדת התאקל - פוואגה הצטיין ב-2023 במיוחד בחסימה לריצה (ציון 90.3 לעומת 80.0 בחסימה למסירה - שניהם גבוהים, ועדיין...), והציון אפילו השתפר בחסימה לריצות בקונספט של Zone (91.3). עוד שחקן שלא נרשם לחובתו אפילו סאק אחד בכל הקריירה שלו בקולג׳ (734 סנאפים).



בחירה מספר 15: אינדיאנפוליס קולטס - לאיאטו לאטו, אדג׳, UCLA


הקולטס מרגישים מספיק בנוח עם הדגל האדום הרפואי מעל ראשו של לאטו (פציעת צוואר קשה לפני כשנתיים) ולוקחים אותו, די במפתיע, בתור האדג׳ הראשון בדראפט, ושחקן ההגנה הראשון שיורד מהלוח. ברמה המקצועית נטו - לאטו נחשב לשחקן היותר בשל, עם הרצפה הגבוהה יותר במעבר ל-NFL - הוא היה סופר פרודוקטיבי בשנתיים האחרונות, עם 27 סאקים ו-Pass Rush Win Rate גבוה מאוד של 26.2% ב-2023 (אפשר לראות את המיקום היחסי בדירוג למטה, וגם לראות שמבחינת אפקטיביות נגד הריצה - הוא פחות מצטיין במחזור הזה).




בחירה מספר 16: סיאטל סיהוקס, ביירון מרפי, דיפנסיב תאקל, טקסס


המאמן החדש מייק מקדונלד, לשעבר מתאם ההגנה של הרייבנס, מקבל כלי נשק חדש - שצפוי לפתוח במרכז קו ההגנה לצידו של המשולם הטרי, לאונרד וויליאמס. מרפי הוא הפאס ראשר הכי אפקטיבי בעמדה במחזור הזה, בפער ניכר (Win Rate של 19.6% ב-2023), אבל הוא גם היה סולידי מאוד נגד הריצה (ציון PFF של 80.5).


בחירה שבעיניי מצביעה מאוד בבירור מי נותן את הטון בבנייה של הקבוצה לעונה הבאה, ומהם סדרי העדיפויות החדשים - בהתאם לכך.



בחירה מספר 17: מינסוטה ויקינגס - דאלאס טרנר, אדג׳, אלאבמה


הויקינגס ממשיכים במה שהוא, לדעתי, אוף-סיזן מאוד אגרסיבי ומעניין - עם טרייד אפ, לא יקר במיוחד.


הם שילמו כאן בחירת סיבוב 5 ב-2024 ועוד שתי בחירות יום 3 ב-2025 (לויקינגס נשארו רק 3 בחירות דראפט ב-2025 כרגע), כדי לעלות 6 מקומות ולבחור במי שנחשב, בעיניי רבים, לאדג׳ ראשר עם התקרה הגבוהה ביותר בדראפט.


לאחר שנתיים ראשונות בינוניות באלאבמה, טרנר התמודד יפה עם אור הזרקורים אחרי העזיבה של וויל אנדרסון, ונתן עונת קריירה ב-2023 - עם 11 סאקים ו-11 QB Hits ב-14 משחקים.


לצד התוספות בעמדה בפרי אייג׳נסי (ג׳ונתן גרינארד מהטקסנס, ואן גינקל מהדולפינס) טרנר אמור לעזור למלא את הבור שנפער עם העזיבה של דאניל האנטר.



בחירה מספר 18: סינסינטי בנגלס - אמאריוס מימס, אופנסיב תאקל, ג׳ורג׳יה


הבנגלס עשו לא מעט כותרות ב-24 השעות לפי הדראפט, עם הפרסום של ״דרישות הטרייד״ של טי היגינס (לא מפתיע במיוחד) והפאס ראשר המוביל מהאדג׳ טריי הנדריקסון (דווקא מפתיע). הדרישות האלו אומנם רוככו מעט בתקשורת בהמשך, אבל אוהדי הבנגלס לבטח לא היו רגועים. לפחות עד שהקבוצה שלהם החליטה לקחת אופנסיב תאקל בדראפט - אינדיקציה לא רעה, שהם לא מרגישים לחץ רציני למלא בשלב מוקדם את העמדה של היגינס או הנדריקסון.


מימס הוא פריק פיזי ואתלטי, אבל מאוד בוסרי - פתח ב-8 משחקים בלבד במדי ג׳ורג׳יה. אבל בכמות הסנאפים הדי מוגבלת ששיחק בקולג׳, הוא לא איפשר סאק או QB Hit וב-2023 הוא רשם ציון טוב מאוד בחסימה לריצה לפי PFF (81.2).


ולמקרה שתהיתם איך נוצר הר אדם שכזה - מספיק להעיף מבט על האבא שיושב כאן מימינו ולהבין:



ומה דעתי על הבחירה? הבנגלס הולכים כאן על האפסייד, אבל עם ההיסטוריה שלהם בבחירה ופיתוח של שחקני אופנסיב ליין - אני פחות אופטימי. בכל מקרה, שני הבראונים (אורלנדו וטרנט) צפויים לפתוח בשתי עמדות התאקל בשבוע 1 - כך שלמימס יהיה זמן לעבוד לפני שהוא יראה דשא.



בחירה מספר 19: לוס אנג׳לס ראמס - ג׳ארד וורס, אדג׳, פלורידה סטייט


הראמס מתחילים במטלה הבלתי אפשרית של מילוי החור העצום שהותיר אחריו אארון דונלד עם פרשיתו, והולכים על האדג׳ שמשלים את שלישיית הראשרים הבכירים במחזור הזה. וורס היה סופר-פרודוקטיבי כפאס ראשר ב-2023 (11 סאקים וציון PFF של 90.8, עם Win Rate 21.8%). ובכלל, הוא היה די עקבי ביעילות שלו בשלוש העונות בפלורידה סטייט.


אני צפיתי שהראמס ייקחו כאן DT (לקחתי ספציפית את מרפי במוק), אבל ברגע שהוא לא נפל, בזמן שוורס דווקא כן - זו בחירה איכותית מאוד, על הנייר.



בחירה מספר 20: פיטסבורג סטילרס - טרוי פאוטאנו, אופנסיב תאקל, וושינגטון


שחקן שלישי מוושינגטון, הפיינליסטית של גמר הקולג׳ים בעונה שעברה, שיורד מהלוח ב-20 הבחירות הראשונות, ועוד בול-פגיעה במוק דראפט שפירסמתי כאן לפני כשבוע וחצי (אחד מתוך 7 בסיבוב הראשון!!!).


פאוטאנו שיחק בעיקר LT בקולג׳, אבל היו לו עוד כ-100 סנאפים ב-LG (בעיקר ב-2021 ו-2022), ולא הייתי מוריד מהפרק אפשרות שהוא יפתח כגארד בפיטסבורג. הוא היה Pass Blocker מצוין ב-2023 (ציון PFF ל 88.2) אבל הרבה פחות טוב בחסימה לריצה (ציון 62.6) ואיני יכול שלא לתהות כמה זה יהיה משמעותי ב-scheme של ארתור סמית בפיטסבורג, במהלכים שישורטטו עבור נאג׳י האריס וג׳יילן וורן.



בחירה מספר 21: מיאמי דולפינס - צ׳ופ רובינסון, אדג׳, פן סטייט


הדולפינס מחכים עם חיזוק לחלק הפנימי של קו ההתקפה, שאיבד הרבה מהעוצמה שלו באוף-סיזן הזה, והולכים על שיפור לעומק החבול שלהם בעמדת האדג׳ - עם האדג׳ הרביעי שקיבל לפני הדראפט ציונים שחזו לו בחירה בסיבוב הראשון.


הוא מאוד צעיר (בקושי בן 21) ורשם תפוקה פחות מרשימה על הנייר מהשמות שירדו לפניו בעמדה (8 סאקים בשתי העונות האחרונות בסך הכול). אבל הציונים וה-Win Rate בשנה האחרונה היו מאוד גבוהים, ולמרות שאולי ייקח לו קצת יותר זמן להתפתח - התקרה כאן גבוהה.


אני עדיין הייתי מעדיף לראות את הדולפינס משקיעים כאן בגארד או סנטר, אבל כנראה שהם לא ממש התרשמו מהכישרון בעמה (הגיוני ומובן) ומבחינתי - זה עובר.



בחירה מספר 22: פילדלפיה איגלס - קוויניון מיטשל, קורנרבק, טולדו


האווי רוזמן ממשיך לשבור הרגלים ישנים, ומביא לאיגלס את הקורנר הראשון שהם בוחרים בסיבוב הראשון, מאז ליטו שפרד ב-2002. מיטשל הוא אחד השמות הלוהטים במחזור הזה, מאז האימונים שלפני הסניור בול ודרך הקומביין - ובהתאם לתחזיות, הוא יורד כאן ראשון בעמדת הקורנר מהלוח.


ב-402 סנאפים בעונת 2023 - הוא לא איפשר לרסיבר ששמר עליו אפילו TD אחד, ורשם 15 PBUs (הכי הרבה בקולג׳ים באותה עונה).



בחירה מספר 23: ג׳קסונוויל ג׳אגוארס - בריאן תומאס, רסיבר, LSU


בחירה טובה של הג׳אגס, לדעתי, מנקודת מבט של לזרום ולבצע התאמות בהתאם להתפתחות של הלוח, וצבירת Draft Capital - הג׳אגס משיגים כאן את השחקן שרבים חזו שייקחו בבחירה ה-17, עם הבחירה ה-23, תוך שהם מוסיפים לעצמם בחירות מהויקינגס.


היכולת של תומאס (17 טאצד׳אונים בעונה שעברה - הכי הרבה הקולג׳ים) להוות איום לעומק, תעזור מאוד לטרבור לורנס, במה שהיא - ככל הנראה - שנת חוזה, שמגיעה אחרי עונה פחות טובה. האם הוא ה״קופלימנט״ המושלם לכריסטיאן קירק וגייב דיוויס? אני לא לגמרי משוכנע, אבל אני מניח שלדאג פידרסון יש כאן תוכנית פעולה.



בחירה מספר 24: דטרויט ליונס - טריון ארנולד, קורנרבק, אלאבמה


הליונס ראו את ארנולד, שרבים חושבים שהוא הקורנר השלם והבשל ביותר בדראפט הזה, נופל - ולקחו את ההזדמנות לתקן את הגנת המסירה הדלה שלהם בשתי ידיים. ברגע שלא היו כבר אדג׳ים על הלוח - זה היה, בעיניי, no-brainer מבחינתו של בראד הולמס ה- GM - שלוקח שנה שלישית ברציפות שחקן מאלאבמה בסיבוב הראשון.


ואם אתם מסוג הג׳נרל מנג׳רים שאוהבים פרוספקטים מה-SEC, אז כנראה שארנולד יהיה הבחירה שלכם על פני קוויניון מיטשל. כך או כך, ארנולד היה אובייקטיבית מצוין ב-2023 - גם נגד המסירה, ובעיקר נגד הריצה (ציון PFF של 90.6), ואיפשר לקיוביז יריבים אחוז השלמה של 51.9% בלבד כשהוא טורגט על ידם.


הקהל בדטרויט היה מאוד מרוצה, וכנראה שבצדק:




בחירה מספר 25: גרין ביי פאקרס - ג׳ורדן מורגן, אופנסיב תאקל, אריזונה


יש שיגידו שהיה כאן Reach, וגם במוק האוהדים שערכנו - הג׳נרל מנג׳ר התורן של הפאקרס, יאיר קלר, לקח את מורגן (אחלה זיהוי!) בתחילת הסיבוב השני, אבל הפאקרס מטפלים כאן בצורך משמעותי בעמדת מפתח - עם שחקן שיכול למלא את הבור שנותר על העזיבה של בקטיארי כ-LT או לעבור הסבה לגארד (למרות שהוא שיחק רק כתאקל שמאלי בקולג׳).


ב-2023, מורגן היה מאוד סולידי גם כחוסם במשחק הריצה, ובעיקר במסירה. בשנתיים האחרונות - נרשמו לחובתו 3 סאקים ן-3 QB Hits בלבד ב-919 סנאפים.



בחירה מספר 26: טמפה ביי באקנירס - גרהאם ברטון, תאקל/גארד/סנטר, דיוק


באופן אישי, הייתי מעדיף לראות את הבאקס עושים מהלך על אדג׳ ראשר (וכך גם נהגתי במוק אוהדים שקיימנו בפייסבוק), אבל בחיים האמיתיים הם בחרו שלא לעשות זאת - והלכו על חיזוק לקו ההתקפה. ברטון שחקן סופר-אתלטי, שאומנם שיחק רק תאקל שמאלי בקולג׳, אבל חוזים שיעבור לשחק בחלק הפנימי של הקו ב-NFL, ושם בעיקר הבאקס זקוקים לחיזוק היום. בקולג׳ הוא היה סולידי מאוד (ציונים מעל 70) גם בחסימה לריצה וגם בחסימה למסירה.



בחירה מספר 27: אריזונה קרדינלס - דריוס רובינסון, אדג׳/דיפנסיב תאקל, מיזורי


לקרדינלס הייתה הגנת הריצה הגרועה ביותר בליגה בעונה שעברה, ובבית שבו אתה צריך להתמודד פעמיים בשנה עם מקאפרי, קיירן וויליאמס וקנת ווקר - זו לא מציאות שאתה רוצה להשלים איתה.


רובינסון שיחק בעיקר אדג׳ במיזורי (395 סנאפים ״מחוץ לתאקל״, 120 בכל יתר הפוזיציות) - אבל ההצטיינות היתרה שלו בהגנה נגד הריצה (ציון PFF 81.4), לצד מבנה הגוף שלו, הופכים אותו למעומד מוביל לעבור הסבה לדיפנסיב תאקל. ועדיין, הוא היה גם פאס ראשר אפקטיבי ב-2023, עם לא פחות מ-9 סאקים.


טיפוס צבעוני מאוד, והנה אחלה דוגמא - מקטע במסיבת עיתונאים מאתמול שבה הוא משרטט את הרוטינה שלו להכנה למשחק:




בחירה מספר 28: קנזס סיטי צ׳יפס - קסבייר וורת׳י, רסיבר, טקסס


האם הבילס העניקו ליריבה הגדולה עוד נשק קטלני בטרייד דאון? להזכירכם - את מהומס הצ׳יפס השיגו בדראפט 2017 עם הבחירה ה-10, לאחר טרייד אפ עם באפלו.


קסבייר וורת׳י אומנם שבר את שיא הקומביין של ג׳ון רוס בריצת 40 יארד, אבל הוא ינסה להוכיח שהוא ממש לא רק איום לעומק. האם יש משהו במספרים שלו שמרמז אחרת? לא ממש. אבל הוא מגיע לסיסטם הכי ידידותי שקיים היום לשחקן התקפה, עם קיובי ופלייקולר/play designer היסטוריים - וזה בטוח לא יזיק.


ועכשיו רק נותר לראות לכמה משחקים ראשי רייס יורחק, כדי להבין כמה מהר וורת׳י יצטרך לפענח את מקומו בפאזל הזה של הצ׳יפס.



בחירה מספר 29: דאלאס קאובויס - טיילר גאייטון, אופנסיב תאקל, אוקלהומה


הקאובויס ממשיכים להשקיע בקווים גבוה בדראפט - והפעם הולכים על מי שאמור להיות, בתקווה, המחליף של טיירון סמית. הבחירה הזאת, אמורה, לאפשר לטיילר סמית (אול פרו בתפקיד הגארד השמאלי) להישאר בעמדה שלו. סימן השאלה הגדולה כרגע בקו נותר בעמדת הסנטר - לאחר העזיבה של טיילר ביאדש לוושינגטון של אקס אחר - המאמן דן קווין.


יש הרבה אנליסטים שפחות אוהבים את גאייטון, ולפחות לפי PFF - הציונים שלו גם משקפים את זה (ציון 72.9 סולידי בחסימה למסירה, אבל 60.5 בלבד בחסימה לריצה). ועדיין - הוא איפשר 2 סאקים בלבד בשתי העונות האחרונות.


גאייטון נחשב כהימור ו/או פוטנציאל הבאסט הכי גדול מבין הכישרונות בעמדה שנחזו להיבחר בסיבוב הראשון, אבל אם יש כאן סיבה טובה לאופטימיות לאוהדי הקאובויז - היא שצוות האימון שלהם (בניגוד לזה של הבנגלס, למשל) הוכיח לאורך השנים שהוא יודע לזהות ולפתח שחקנים בעמדות האלו. גם על טיילר סמית, בשעתו, נאמר שהוא Reach מוזר, ולפי מרבית המוקים, הוא בכלל לא היה צפוי להיבחר בסיבוב הראשון.



בחירה מספר 30: בולטימור רייבנס - נייט ויגינס, קורנרבק, קלמסון


הרייבנס לא צריכים לעשות כלום, והקורנר השלישי בדראפט הזה נופל אליהם בסוף הסיבוב הראשון - כדי לספק תגבורת נחוצה מאוד לסקנדרי שאיבד הרבה מהעומק שלו בפגרה עד כה. קורנר Sticky מאוד, שאיפשר לקיוביז יריבים אחוז השלמה של 43.9% בלבד ב-2023, עם ציונים סולידיים (מעל 70) גם בשמירת Man וגם בשמירת Zone.


עשוי להתברר כאחד ה-Value Picks הטובים ביותר של הסיבוב הזה, לדעתי. אבל ניתן לילדים קצת זמן לשחק קודם.



בחירה מספר 31: סאן פרנסיסקו פורטי ניינרס - ריקי פירסול, רסיבר, פלורידה


העומק בעמדת הרסיבר נבחן והודגם בשתי הבחירות האחרונות של הסיבוב - ונתחיל עם הניינרס וריקי פירסול, שחקן שלפי מרבית התחזיות היה צפוי להיבחר איפשהו באמצע הסיבוב השני, אבל יש לו הרבה מאוד אוהדים נלהבים בקהילת האנליסטים. וגם בקהילת הקיוביז בליגה, מסתבר:




באיזה עולם סטראווד חשב שהוא יקבל גם את פירסול, אחרי הטרייד על דיגס? אני לא יודע. אבל הנה מה שכן ידוע לגבי פירסול - בשנתיים האחרונות בפלורידה הוא רשם 99 תפיסות ל-1,632 יארדים ו-9 טאצ׳דאונים.


ועכשיו ״רק״ נותר לראות מה הבחירה הזאת מבשרת מבחינתם של איוק ו/או דיבו - בחדר רסיברים צפוף, ומתוסבך חוזית, של הניינרס.



בחירה מספר 32: קרוליינה פנתרס - קסבייר לאג׳ט, רסיבר, סאות׳ קרוליינה


הבילס החליטו לעשות כאן טרייד-דאון שני ולשפר עמדות ביום השלישי של הדראפט, והפנתרס החליטו לנצל את ההזדמנות וגם להרוויח אופציית שנה חמישית על כלי נשק חדש לברייס יאנג - שחקן שאם עקבתם אחריו בשבועות האחרונים - חזר והצהיר שהפנתרס ״הבטיחו״ לבחור בו בבחירה 33 אם הוא יהיה שם. אז הם הגדילו ועשו, וקיימו, עם הטרייד-אפ הזה.


אחרי שנתיים ראשונות די חלשות בקולג׳, לאג׳ט פרץ בעונת 2023 עם ציון PFFשל 82.5 (לא הצליח להגיע אפילו ל-60 בשנתיים הראשונות) שהיו שווים, מבחינת מספרים יבשים: 71 תפיסות על 97 טארגטים, 1,255 יארדים ו-7 טאצ׳דאונים.


מבחינת מטריקות מתקדמות הוא הצטיין במיוחדד בשלושה פרמטרים: Yards per Route Run של 3.15, Drop Rate מאוד נמוך של 2.7% וציון נגד שמירה אישית של 85.6.




עד כאן סיכום הסיבוב הראשון. מקווה שנהניתם. אם יש לכם מחשבות/הערות לגבי הכתוב - מוזמנים לשתף בתגובות, ואני מבטיח לענות.



 

הירשמו לבלוג שלי - לגמרי בחינם - וקבלו גישה מלאה לכל התכנים, ממדריכים למתחילים על המשחק וה-NFL, ועד סקירות מקצועיות.


תוכלו גם לקבל גישה מיידית ל-12 הפרקים של סדרת ההכנה לדראפט שלי - בה ניתחתי לעומק את 60 הכישרונות המובילים בדראפט הזה, לפי עמדות, וללמוד יותר על השחקנים החדשים של הקבוצה שלכם.


לאורך העונה - קוראים רשומים יקבלו גישה לתכנים שלי על פנטזי פוטבול, וגם טיפים למי שמהמר על ה-NFL.


בנוסף, תקבלו מדי יום שני את הניוזלטר שלי שמסכם בקצרה את כל מה שהכי מעניין בליגה בשבוע האחרון (לאורך כל הפגרה, ובעונה עצמה, כמובן).


נשמע טוב? כנסו לחצו כאן והצטרפו למאות אוהדים שכבר שם:



 


384 views2 comments

2 Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
Rated 5 out of 5 stars.

שמע, איזה עבודה עשית כאן. בית ספר. תודה רבה נהנתי ונתרמתי מאוד.

Like
Replying to

תודה רבה! מעריך מאוד, ושמח שהיה מעניין!


על האש סיכום שמאחד את שני הימים הראשונים 💪

Like
bottom of page