top of page

חולם על פנטזי 2024 - פרק 6: סיכום שבוע 2 ומבט לשבוע 3

אם לא ידעתם עד עכשיו, אז אחרי שבוע 2 אתם יודעים בוודאות - פנטזי פוטבול זה הכי כיף, והכי חרא שיש בעולם! כמות הכוכבים בצד ההתקפי של הכדור שנחתה ב-IR בימים האחרונים מייצרת היסטריה ואיבודי עשתונות אצל מיליוני שחקני פנטזי מרחבי העולם, ואני אנסה לתת כאן כמה רעיונות וכיווני חשיבה סביב הפציעות האחרונות (אבל לא רק).


אבל עוד לפני כן, משהו שהרגשתי שאני חייב לשתף - וידיאו מהז'אנר האהוב עליי במיוחד, שני מהלכים (שונים מאוד) שכל אחד מהם שווה בדיוק 1.6 נקודות PPR:


מקווה שזה הצליח לעודד מישהו, וגם אם לא, תמיד כשאתם מתבאסים על הקבוצה שלכם - זכרו שיכול להיות גרוע יותר (כמו אצל השחקן הזה מהאפליקציית פנטזי של ESPN):



אז לפני כל התובנות וההמלצות לשבוע 3 - הסיכום המקומי שלנו... עם פוקוס מיוחד על ליגה אחת ספציפית - שכל ההיילייטים של השבוע מגיעים ממנה 😯



סיכום השבוע בליגות של פיד פוטבול ישראל


  • הסקור הגבוה ביותר מכל 5 הליגות: tlbrsh (ליגות וטרנים 3) - 187.54 נקודות


לטל (שהפסיד בשבוע 1) לא היה ולו שחקן אחד בהרכב עם פחות מ-12 נקודות (הגנה + קיקר הביאו לו ביחד 25 נקודות) ובלטו אצלו במיוחד קיילר מורי (28.54 נקודות) ו-די.קיי מטקאף (28.9).


הקורבן התמים שפגש את הקבוצה הזאת השבוע, גם היה חלק מהתבוסה הגדולה ביותר מכל הליגות (למרות שהוא בכלל תיפקד לא רע, עם מעל 120 נקודות)...



  • הסקור הנמוך ביותר מכל 5 הליגות: krembo78 (ליגת וטרנים 3) - 78.92 נקודות


פתיחה לא פשוטה לידידנו הקרמבו, שהפסיד את המשחק השני ברציפות שלו בליגה. קשה לנצח כשיש לך 3 שחקנים בלבד שהביאו מעל 10 נקודות, לעומת 4 שחקנים עם פחות מ-4 נקודות. ואין כמו ג'יידן ריד (6.6 נקודות בלבד השבוע) כדי להזכיר לנו שחדר הרסיברים של הפאקרס, ופנטזי פוטבול בכלל, זה סיפור שחיים מחדש משבוע לשבוע.



  • התבוסה הכי מוחצת: 124.54-187.54 (tlbrsh את FrancescoTotti - הפרש של 60 נקודות)


  • המשחק הכי צמוד: 125.56-129.60 (MrCat את yed12333 - הפרש של (4.94 נקודות)


(כאמור גם שני המאצ'אפים האלה - מליגת הוטרנים 3)



כמה מילים לסיכום המחזור:


השבוע רציתי לנסות לייצר כמה תובנות מוקדמות לגבי שחקנים שהייתי "חם" או "קר" עליהם בדירוגי טרום-עונה שלי, ביחס לאנליסטים באתרים המובילים, ולראות אם האיתות המוקדם שקיבלנו אחרי שבועיים היה דומה לתחזיות שלי, או שונה {מי שרוצה לראות את דירוגי קדם העונה המלאים - מוזמן לדפדף בארכיון של האיזור לרשומים בלבד}:


דוונטה אדאמס (WR15 אצלי - נמוך מהקונצנזוס): אחרי שבוע 1 פושר, ושבוע 2 מצוין - עוד לא ברור אם צדקתי או טעיתי כאן. אבל זה מרגיש יותר כמו טייק רע. האחוז טארגטים שלו (33%) בהתקפה בלי משחק ריצה הוא גבוה מאוד.


ג'ורג' פיקנס (WR18 אצלי - גבוה מהקונצנזוס): אחרי שבוע 1 לא רע בכלל, ושבוע 2 חלש - התחושות מעורבות. הוא נראה כמו שחקן ההתקפה היחיד כאן עם אפסייד ראוי, ויש לו כימיה טובה מאוד עם פילדס, אבל ההתקפה כל כך דלה, שקשה להתלהב גם מזה.


סטפון דיגס (WR33 אצלי - נמוך מהקונצנזוס): מרגיש די טוב לגבי הטייק הזה, למרות המספרים בשבוע 1. אם לא שני TD קצרים - היינו מקבלים כאן תמונה אחרת לגמרי.


לאד מקונקי (WR35 - גבוה מהקונצנזוס): מספרים כמעט זהים לשל פיקנס, תחושה כמעט זהה לפיקנס.


קיאון קולמן (WR38 - גבוה מהקונצנזוס): אחרי שבוע 1 סביר, לא שם אפילו נקודה על הלוח בשבוע 2. למרות שזה לא השתקף בדירוגי פנטזי שלי (אבל כן בניתוח המקצועי) - שאקיר נראה שם אופציה טובה יותר בחדר הרסיברים. כרגע.


הוליווד בראון (WR48 - נמוך מהקונצנזוס): בהתחשב בעובדה שהעונה שלו גמורה, אז אין ספק שהיה עדיף להימנע וצדקתי כאן.


דרק הנרי (RB7 - גבוה מהקונצנזוס): למרות מספרים יפים בשבוע 2, לא מרגיש ממש טוב עם הטייק הזה (היו מאחוריו אופציות טובות יותר).


דבון אייצ'ן (RB10 - גבוה מהקונצנזוס): נראה כרגע מצוין, ובהמשך אפרט עוד.


אארון ג'ונס (RB15 - גבוה מהקונצנזוס): אני חושב שהייתי קרוב יותר למיקום הנכון ממרבית האתרים. אם לא הפאמבל על סף האנדזון נגד הניינרס, הפער היה מורגש אפילו יותר.


רשאד ווייט (RB16 - נמוך מהקונצנזוס): מרגיש טוב מאוד עם הטייק הזה.


זאמיר ווייט (RB18 - גבוה מהקונצנזוס): מרגיש רע מאוד עם הטייק הזה.


זאק מוס (RB22 - גבוה מהקונצנזוס): מרגיש חצי כוח - הוא בהחלט הרץ הטוב יותר בבקפילד של הבנגלס כרגע, אבל ההתקפה לא פורייה כפי שכולם היו רוצים שתהיה. זה יכול להשתנות מאוד מהר.



בכל מקרה, אם כבר התייחסתי לכמה RBs, אז על פניו - מי שנקט בגישה של Hero-RB או אפילו Zero-RB היה יכול לפתוח טוב את העונה, כי ארבעת המובילים של הליגה ביארדים על הקרקע לא נבחרו גבוה בדראפטים של פנטזי: ג'יי.קיי דובינס - 266 יארדים, ג'ורדן מייסון - 247 יארדים, ג'וש ג'ייקובס - 235 יארדים, רמונדרה סטיבנסון - 201 יארדים.



הסקר השבועי:


השבוע יש לנו 2 טריידים מעניינים להעלות לדיון - שניהם נסגרו זמן קצר לאחר שבוע 1:


נתחיל בליגת הרוקיז 2, שם יש לנו מועמד מוביל לפרס התזמון הגרוע של העונה כולה: השחקן Blancy, שלא מספיק שה-CPU בחר לו קיקר בסיבוב 5 בדראפט, הוא גם לקח הימור בטרייד על מקאפרי תמורת אייזיאה פאצ'קו מחוזק - רגע לפני שה-RB של הצ'יפס נשלח בעצמו ל-IR:






מי לדעתכם ייצא יותר מרוצה מהטרייד בסוף העונה?

  • בלנקי: אייזיאה פאצ'קו + ג'ייק פרגוסון

  • איגור: כריסטיאן מקאפרי



והנה טרייד מעניין נוסף, מליגת הוטרנים 2 - עם נתנאל רוזיו ששלח את טוני פולארד וג'רי ג'ודי לאסף, וקיבל בתמורה את קלווין רידלי ובאקי אירווינג.



בשבוע 2, הצמד החדש של נתנאל צבר 26.90 נקודות (24.70 מהן של רידלי), בעוד זה של אסף צבר 27.50 נקודות.


מי לדעתכם ניצח את הטרייד הזה?

  • נתנאל: קלווין רידלי + באקי אירווינג

  • אסף: טוני פולארד + ג'רי ג'ודי




הסטוריליינס המרכזיים משבוע 2 ושאלות נפוצות סביבם:


מה עוד נשאר לעשות עם ההתקפה של הראמס?


למקרה שפספסתם - גם קופר קאפ הולך ל-IR. פוקה כבר שם, כבר ההתקפה מפורק מפציעות לכשעצמו. אני כרגע לא נוגע באף אחד בהתקפה הזאת, מלבד קיירן וויליאמס והטייט אנד קולבי פרקינסון כבקאפ לא רע. הרסיברים האחרים (רובינסון וג'ונסון, שציינתי בפוסט הקודם, ואטוול) - הם בגדר חידה על בסיס שבועי.


כיצד הפציעה של טואה תשפיע על שחקני ההתקפה של מיאמי?


סקיילר תומפסון הוא הקיובי שצפוי לפתוח במיאמי בעתיד הנראה לעין, כאשר סנופ האנטלי (שהיה הבקאפ של למאר במשך מספר שנים בבולטימור, ונראה שם לא רע) הוחתם השבוע להתאמן מאחוריו.


למקרה שתהיתם איך נראו המספרים של טייריק ו-וואדל עם סקיילר תומפסון, ב-3 משחקים שלהם ב-2022, אז הנה הם:


היל - 9 טארגטים למשחק, 5.3 תפיסות, 46.3 יארדים ו-0 TDs.

וואדל - 5.3 טארגטים למשחק, 3.7 תפיסות, 37.0 יארדים ו-0 TDS.


בקיצור, זה נראה רע. ומנגד, שימו לב לדבון אייצ'ן (שכבר עכשיו נראה כמו RB טופ 2 בליגה בפנטזי ומוביל את העמדה, עם 14 טארגטים) - לאורך הקריירה שלו, תומפסון חילק 27% מהמסירות שלו לראנינג בקים, שזה גבוה יותר ממוצע הקריירה של כל הקיוביז שפתחו את העונה, וגבוה משמעותית מהנתון של טואה, שעומד על 19% בקריירה.



איי.ג'יי בראון עשוי לפספס עוד משחקים - מה אני עושה?


לפי הדיווחים, נראה שבראון יהיה בחוץ לפחות למשחק של הסיינטס בשבוע 3 (לא סגור, אך כך מסתמן. פציעות האמסטרינג הן תמיד טורדניות ונמרחות). כמי שצפה במשחק של האיגלס בלעדיו, וגם התריע מראש את מי ששאל - אל תיגעו באף אופציית מסירה בפילדלפיה ששמה אינו דוונטה סמית. הסיכון גדול מדי. לא נראה שלג'האן דוטסון או דאלאס גאדרט יש תפקיד ברור ועקבי בהתקפת המסירה, כרגע.


 

האם יש אופציה ראויה בבקפילד של הצ'יפס מאחורי פאצ'קו הפצוע?


אז למי שעוד לא הבין את זה מהחלקים הקודמים בטקסט - אייזיאה פאצ'קו הולך ל-IR וצפוי לפספס בין 6 ל-8 שבועות, עקב פציעה בעצם השוקית. מאחוריו אין אופציה 2 מובהקת, כאשר השמות כרגע הם סאמאג'י פיריין, קרסון סטיל, ו(אולי) קארים האנט, שהגיע להתאמן בקבוצה שבה התחיל בסערה את הקריירה שלו.


אני לא יודע אם האנט יחתום, אז בינתיים אציין שזה נראה שפיריין יקבל סנאפים במצבים של מסירה (זה היה התפקיד שלו בשנים קודמות גם בבנגלס ובברונקוס) וסטיל במצבים של יארדים קצרים ועל סף האנדזון. לא רואה כאן אופציה מובהקת שהייתי לוקח. אם הייתי חייב לבחור, הייתי הולך על סטיל.



כיצד מגוון הפציעות משפיע על התקפת הניינרס?


אם לא הספיקה לכם הפציעה של כריסטיאן מקאפרי, עכשיו גם דיבו סמואל צפוי לפספס מספר שבועות עקב פציעה במשחק נגד הויקינגס. המצב הזה הוא שדרוג מיידי לכל יתר האופציות ההתקפיות: ברנדון איוק (שפתח את העונה נורא, אבל הווליום הפוטנציאלי כאן הוא גדול, בנסיבות), ג'ורג' קיטל, ג'ורדן מייסון, וגם ג'וואן ג'נינגס (שהופך להיות אופציית פלקס למקרי חירום).



האם הספסול של ברייס יאנג הופך מישהו בהתקפת הפנתרס לאופציית פנטזי לגיטימית?


אני חושב שהמהלך הזה עוד צעד חיובי מאוד לכל מי שיש לו עדיין (משום מה) שחקן התקפה של קרוליינה בסגל. עם אנדי דלטון בתור הקיובי, אני מאמין שדיונטה ג'ונסון (שהייתי חם מאוד עליו בקדם-עונה, כמו רבים אחרים) יקבל בוסט משמעותי באופן מיידי. ההתקפה כולה תתחיל להיראות הרבה יותר טוב, ואולי אפילו צ'ובה האברד יצליח לגרד כמה הופעות ראויות, אבל מלבד ג'ונסון, שראוי עדיין למקום כפלקס סביר - לא הייתי נותן לאף אחד אחר שם צ'אנס אמיתי.



שמות מעניינים לטרגט בווייברס (אחוזי הזמינות לפי נתוני אפליקציית Sleeper):


שימו לב - חלק מהשמות כאן הוזכרו כבר בפוסט הסיכום של שבוע 1!



קוורטרבק:


דרק קאר (סיינטס) - זמין ב-79% מהליגות


סאם דארנולד (ויקינגס) - זמין ב-80% מהליגות


ג'ינו סמית (סיהוקס) - זמין ב-71% מהליגות



רסיבר:


ג'יילן נאיילור (ויקינגס) - זמין ב-96% מהליגות


קוונטין ג'ונסטון ( צ'ארג'רס) - זמין ב-83% מהליגות


אלק פירס (קולטס) - זמין ב-76% מהליגות


אנדריי יוסיבאש (בנגלס) - זמין ב-85% מהליגות


ג'יילן טולברט (קאובויס) - זמין ב-94% מהליגות



ראנינג בק:


בריילון אלן - זמין ב-79% מהליגות


קרסון סטיל - זמין ב-96% מהליגות



טייט אנד:


האנטר הנרי (פטריוטס) - זמין ב-78% מהליגות


מייק גסיקי (סנגלס) - זמין ב-90% מהליגות


לוק שונמייקר (קאובויס) - זמין ב-96% מהליגות



לידיעת הסטרימרים - הגנות עם מאצ'אפים טובים בשבוע 2:


  • פאקרס נגד טיטאנס

  • באקנירס נגד ברונקוס

  • ריידרס נגד קרוליינה (אל תצפו לתצוגת נפל של הפנתרס כמו בשבועיים הראשונים. יהיה שיפור)

  • סיהוקס נגד דולפינס (משום מה, הגנת הסיהוקס זמינה עדיין ב-46% מהליגות, ועם סקיילר תומפסון - המאצ'אפ הזה הפך להיות הרבה פחות מפחיד)

  • בילס נגד ג'אגוארס












61 views0 comments

Комментарии

Оценка: 0 из 5 звезд.
Еще нет оценок

Добавить рейтинг
bottom of page