top of page

חולם על פנטזי 2024 - פרק 5: סיכום שבוע 1 ומבט לשבוע 2

היי חברים יקרים - זהו הסיכום השבועי למה שקרה השבוע בפנטזי פוטבול. סיכום ש(בשאיפה) אפרסם לרשומים לבלוג שלי מדי יום ג' (או רביעי בבוקר, לכל המאוחר).


מבחינת הפורמט - אנסה לתת כאן סקירה מלמעלה לסיפורים הכי מעניינים מחמשת הליגות של הקהילה, בתקווה שכולם יוכלו ללמוד דבר או שניים מהצלחות/כישלונות של אחרים.


בדומה לסיקור של את הליגה "בעולם האמיתי" - אני מתכנן לעדכן גם בפנטזי את דירוגי העוצמה שפרסמתי לאחר הדראפטים, על בסיס חודשי.


מעבר לכך, ארכז מדי שבוע תובנות על תוצאות וביצועים של שחקנים מהשבוע החולף, ואנסה לספק כמה תובנות לגבי סיפורי הפנטזי הגדולים של השבוע החולף (לקראת השבוע הבא) ולסמן כמה אופציות טובות לטרגט מה-Waiver Wire.


הייתה לי כבר מחשבה על רשימת שמות לקנות בזול ולמכור ביוקר, אבל החלטתי שזה יומרני מדי אפילו בשבילי לאחר שבוע אחד בלבד, ונחכה עם זה עוד שבוע או שבועיים.



סיכום השבוע בליגות של פיד פוטבול ישראל


  • הסקור הגבוה ביותר מכל 5 הליגות: guyraz97 (ליגות רוקיז 2) - 168.88 נקודות


לגיא (שדירגתי את הדראפט שלו בטופ 3 בליגה) היו לא פחות מ-5 שחקנים עם יותר מ-20 נקודות השבוע: דבון אייצ'ן, אלווין קמארה, טייריק היל, קופר קאפ וג'יידן ריד. שני השחקנים היחידים שלו שצברו פחות מ-10 נקודות היו דלטון קינקייד (2.1), ג'וש פאלמר (3.5) וההגנה של הבראונס (3.0).


למי שלא יודע - קאפ וריד היו מקומות 2-3 מבחינת נקודות השבוע ב-PPR, רק מאחורי סקוואן ברקלי. ו-3% בלבד מהמשתמשים בסליפר פתחו עם ריד בהרכב, אז ריספקט מטורף לגיא!



  • הסקור הנמוך ביותר מכל 5 הליגות: yanivraz (ליגת הפרימיום) - 79.98 נקודות


ליניב היו 6 שחקנים עם 8.5 נקודות או פחות: סאם לאפורטה, ראחים מוסטרט, אמון-רה סיינט בראון, מארווין האריסון, דניאל קרלסון והגנת הבנגלס.


אני לא השתגעתי על הסגל הזה מלכתחילה (דורג 10 מתוך 12), אבל היה כאן גם המון חוסר מזל שאני מאמין שיתיישר - אצל אמון-רה זה נתון חריג, אצל לאפורטה זה נתון שהיה רוחבי אצל כל הטייט אנדים המובילים (וארחיב על כך בהמשך) ואצל מארווין האריסון, אני מניח (ומקווה) שלא תהיה ברירה להתעלות על תפיסה אחת ל-4 יארדים. גם המאצ'אפ של הבנגלס היה נוח על הנייר, ואני גם חשבתי שזו בחירה טובה.



  • התבוסה הכי מוחצת: 108.94-168.88 (guyraz97 את Zoharnon - הפרש של 59.94 נקודות)


  • המשחק הכי צמוד: 127.38-129.22 (avi232 את Igordptx - הפרש של (1.84 נקודות)


(שני המאצ'אפים האלה, גם הם, מליגות הרוקיז מספר 2)



כמה מילים לסיכום המחזור:


את שבוע 1 ב-NFL קשה מאוד לחזות בעולם האמיתי, ואפילו יותר בפנטזי. זה היה שבוע "מאתגר" שהרבה תפיסת מוקדמות שהיו בו בקונצנזוס ספגו מהולמה, אבל המשימה של כל מנג'ר היא לבחון את אלה בצורה מפוכחת ולא להגזים בתגובה. זה עדיין רק שבוע 1. מי שיצליח לזהות את הטרנדים נכון, וכמה שיותר מוקדם (לקנות בזול או למכור ביוקר) - יגדיל משמעותית את הסיכויים שלו לזכות בליגה.


בכנות - גם אני לא בדיוק זיהיתי נכון את הקבוצות החזקות, בהכרח. המאזן של הקבוצות שסימנתי כטופ 3 אחרי הדראפטים היה 6 ניצחונות (שניים מהם היו מול טופ 3 אחרות) ו-9 הפסדים. וככלל, יש לי כמה טייקים שאני מרוצה מהם, וכמה שהרבה פחות.



הסקר השבועי:


טרייד שנסגר ביום שישי בבוקר הצית דיון בצ'אט של ליגת הפרימיום - והרי הרקע לפניכם: בליגה הזאת, בגלל הפרס שמונח על הכף, מעבר להחלטה של הקומישינר האם לאשר או לפסול טרייד, הפעלנו מנגנון וטו, לפיו במידה ו-8 מתוך 12 בעלי הקבוצות חושבים שטרייד הוא לא הוגן (ומטילים וטו) - הטרייד נפסל.


מיד כשהגיע קול הוטו הראשון על הטרייד, עלתה השאלה: האם יש מקום להטיל וטו על טרייד שאתה מרגיש שהוא לא מאוזן, ולאו דווקא כזה מעוות לחלוטין, ברמה שנועדה לתחמן את יתר החברים בליגה? אני אישית חושב שנכון לא להטיל וטו על טרייד שאינו בלתי-מאוזן בעליל, בטח בשבוע 1 - שבו יש רמה אדירה של אי-וודאות.


והטרייד המדובר נמצא כאן לפניכם, מוזמנים לשתף מי לדעתכם ניצח אותו:


הקבוצה הראשונה שקיבלה את סי.די לאמב, פאט מהומס ובריאן תומאס? או הקבוצה השנייה שקיבלה את טייריק היל, טואה ודוונטה סמית?


מי ניצח את הטרייד?

  • TheSeb9720: לאמב, מהומס, בריאן תומאס

  • Bengeva: היל, טואה, דוונטה סמית



הסטוריליינס המרכזיים משבוע 1 ושאלות נפוצות סביבם:


מה יהיו השפעות הפציעה של ג'ורדן לאב?


ג'ורדן לאב אובחן עם פציעת MCL שצפויה להשבית אותו בין 3 ל-6 שבועות, והפאקרס כבר הודיעו שהם מתכוונים לפתוח עם מאליק וויליס במקומו בשבוע 2 (קולטס בבית). 21% מהקבוצות באפליקציית Sleeper פתחו איתו בהרכב בשבוע 1.


אם הוא בסגל שלכם, ויש לכם סלוט IR פנוי - שימו אותו שם. לא הייתי עושה לו דרופ אם הוא כבר אצלכם והאמנתם בו. במליק וויליס אני לא נוגע, אני לא מחזיק ממנו בכלל. בזירת הרסיברים - אני חושב שהיחיד ששווה Start כרגע הוא ג'יידן ריד, לא רק בגלל ההופעה בשבוע 1, אלא בגלל שאני מניח שההתקפה של הפאקרס תנסה להסוות את חולשת היד של וויליס בהרבה מסירות קצרות והתבססות על YAC - שזה החלק החזק במשחק של ריד. המצב הזה גם מעלה במיוחד את המניה של ג'וש ג'ייקובס (בעיקר ב-PPR).


אם במקרה פתחתם איתו, ואתם מחפשים להרים QB מהווייברס, אז הנה כמה שמות שכנראה פנויים אצלכם בליגה:


  • בייקר מייפילד (זמין ב-81% מהליגות) - היה QB2 בשבוע 1, יש לו משחק בדטרויט

  • דרק קאר (זמין ב-58% מהליגות) - היה QB6 בשבוע 1, יש לו משחק בדאלאס

  • סאם דרנולד (זמין ב-97% מהליגות) - היה QB14 בשבוע 1, יש לו משחק בבית נגד הניינרס

  • עוד 2 אופציות לשקול: ג'ינו סמית, ג'סטין פילדס


חייב להודות שהנתונים של סליפר על זמינות נראים לי קצת מוזרים, לפרקים, אבל משתף לפי מה שמופיע שם


בכל מקרה, אם אני צריך לבחור אחד מהם, כנראה שהייתי הולך על בייקר - ההגנה של הליונס נתנה לסטאפורד למסור ליותר מ-300 יארדים (היחיד בשבוע 1 שעשה את זה, מלבד טואה), אפילו אם מבחינת נקודות זה היה שווה קצת פחות מ-15.



מה לעזאזל קורה בעמדת ה-TE?


זה בדיוק מה שאני שואל את עצמי, ואלה השמות:


סאם לאפורטה - 8.5 נקודות (TE8)

ג'ורג' קיטל - 8 נקודות (TE10)

טריי מקברייד - 8 נקודות (TE10)

טראוויס קלסי - 6.4 נקודות (TE15)

מארק אנדרוז - 3.4 נקודות (TE27)

דלטון קינקייד - 2.1 נקודות (מחוץ לטופ 30)

אוון אינגרם - 1.5 נקודות (מחוץ לטופ 30)


אז מה עושים עכשיו?!?! קודם כל - נושמים עמוק. כמו שציינתי בפוסט הפריוויו שלי, התקפות המסירה בשבוע 1 הזה היו חלשות מאוד בהשוואה לכל שבוע 1 מאז 2019 - הרבה פחות יארדים והרבה פחות TDs.


לא הייתי חורץ גורל שאף אחד מהשמות כאן בגלל המשחק הראשון, וכנראה שהייתי פותח עם כולם בהרכב בשבוע 2.


הדיון המרכזי, בעיניי, הוא סביב העמדה בבולטימור - האם אייזיאה לייקלי (26.1 אחת נקודות, מקום 1 בעמדה) יכול לקחת את מרבית הטארגטים בעמדה בהמשך העונה, על חשבון אנדרוז? בשבוע הראשון היה לו Target Share של 29% - מהגבוהים ביותר בליגה, בעוד שאנדרוז נראה איטי ושלא השתקם עד הסוף מהפציעה?


באופן אישי - אני מחזיק את שניהם (לא מוכר את אנדרוז בזול!) ופותח עם לייקלי. כרגע. אני רוצה לראות את אנדרוז מחלים ונותן הופעה אחת ראויה לפני שמרגיש שוב בנוח לפתוח איתו.


עוד סיבה לאופטימיות לגבי אנדרוז - זה שהיסטורית הוא תמיד לא שיחק טוב נגד הצ'יפס - ב-6 משחקים בקריירה, הוא חצה את רף 10 הנקודות רק פעם אחת (5 תפיסות ל-57 בלי TD) ובכל יתר המשחקים היו לו 5 נקודות ומטה.


שימו לב גם לפציעות של דיוויק אנג'וקו ושל ג'ייק פרגוסון, שצפוי להיות בחוץ כמה שבועות - מי שיפתח כ-TE בדאלאס בשבוע הבא נגד הסיינטס (ככה"נ זה יהיה לוק שונמייקר) יכול להיות שווה טירגוט.


לגבי שמות נוספים בעמדה שסיימו עם ניקוד דו-ספרתי בשבוע 1:


פוסטר מורו - לספסל רק אם ממש צריך/מחפש לזרוק מישהו (הוא אמור להיות TE2 אבל יש לו היסטוריה עם קאר)

ג'וואן ג'ונסון - כנ"ל

צ'יג אוקונקוו - כנ"ל

קולבי פרקינסון - לא נוגע



מלחמות RB שמתחילות לקבל כיוון:


הנה רשימת הרצים עם אחוז הסנאפים הגבוה ביותר בשבוע 1 (לא כולל MNF):


מבחינתי - כל מי שנמצא כאן עם יותר מ-70% נכנס להגדרה של "סוס עבודה" ואין עליו איום משמעותי (מלבד, אולי, רשאד ווייט, שנכנס פנימה בקושי).


ניינרס: לפי אדם שפטר, מקאפרי לא צפוי לשחק גם בשבוע הבא נגד הויקינגס. אני אהבתי את ג'ורדן מייסון בתור ההאנדקאף לפני העונה, והוא צריך להיות האיש שאתם מטרגטים גם השבוע. שימו עליו Claim בווייבר - עכשיו! (זמין ב-98% מהליגות).


רייבנס: והנה תחזית מוקדמת שלי שאני מרגיש פחות טוב לגביה כרגע - דרק הנרי... ג'ון הארבו סיפר לתקשורת אחרי המשחק ש"הם לא הביאו את הנרי לבולטימור כדי לגעת בכדור 30 פעמים במשחק". אני לא ציפיתי שזה יהיה המצב - אבל זו עדיין אמירה לא מעודדת, בטח בהתחשב למה שקרה במשחק הזה, והעובדה שג'סטיס היל היה על המגרש 51% מהסנאפים (לעומת 49% של הנרי). אני עדיין מאמין שאת הנגיעות החשובות ברדזון הנרי יקבל, אבל אין ספק שהתקרה שלו יורדת משמעותית.


צ'ארג'רס: ג'יי.קיי דובינס (רק בן 25, למי ששכח) פרץ לסצנה במשחק הזה עם מספרים מעולים - לא רק 139 יארדים ו-TD ב-13 נגיעות, אלא גם השתתפות במעל 58% מהסנאפים ו-59% מהראוטים (כולל 3 תפיסות). דובינס זמין ב-62% מהליגות והוא Claim חובה אם הוא זמין אצלכם בליגה.


טיטאנס: מסתמן כרגע מנצח מובהק והוא טוני פולארד: 18 נשיאות ו-4 טארגטים ל-94 יארדים (לעומת 4 נשיאות ו-4 טארגטים ל-32 יארדים של ספירס).


ליונס: התחיל מאוד דומה ל-2023, כשנראה שדיוויד מונטגומרי עם ידו על העליונה בבקפילד (17 נשיאות לעומת 11). האפסייד של גיבס עדיין גבוה יותר ב-PPR, אבל מונטגומרי הוא RB2 סולידי מאוד.


ג'אגוארס: גם אם נשים בצד את הפאמבל הרשלני שלו, למחזיקי טראוויס איטיין יש סיבות לדאגה. שימו לב להשוואה בינו לבין טנק ביגסבי במשחק במיאמי:


איטיין: 12 נשיאות, 45 יארדים, 1.67 יארדים לאחר מגע בממוצע לנשיאה, ציון PFF של 49.6 כרץ

ביגסבי: 12 נשיאות, 73 יארדים, 4.25 יארדים לאחר מגע בממוצע לנשיאה, ציון PFF של 77.9 כרץ


המסקנה די פשוטה - ביגסבי שיחק טוב יותר כרץ טהור. איטיין עדיין מוביל באחוז הסנאפים (66%), בעיקר כי יש לו גם יכולת תפיסה, אבל נראה שאי אפשר יותר לסווג אותו כ"סוס עבודה".


ראמס: הסיפור בראמס מאוד פשוט - כל מי שחשש מאיום כלשהו על קיירן וויליאמס מכיוון בלייק קורם (אני ביניהם) יכול להסיר דאגה מליבו - וויליאמס שיחק 71 מתוך 78 סנאפים ונגע בכדור 21 פעמים. קורם לא עלה על המגרש בהתקפה בכלל.



מה עושים עם הרסיברים של הברס אחרי הפרימיירה הנוראית של קיילב?


מי שקרא את התכנים שלי לפני העונה, ראה שאני בחרתי להתרחק מחדר הרסיברים האלה עוד לפני המשחק הזה. אני עדיין חושב כך. אם יש סיבה "להתעודד" לבעלים של מור/אלן - אז יש מצב שהם לפחות יקבלו עוד כמה סנאפים/טארגטים, עקב הפציעה של רום אודונזה.


לסיכום - אני לא חותך, אבל אני לא שם את מור כרגע יותר מ-WR2 סביר ואת אלן בתור פלקס.



מה אני עושה אם יש לי את פוקה בהרכב (אחרי שבוע 1 פושר ופציעה שאולי תשלח ל-IR)?


טייק שלי שעבד, לשם שינוי - העדפתי את קופר קאפ ב-ADP שלו בדראפטים על פני פוקה, ושבוע 1 היה חיזוק מהדהד. לקאפ היו 21 טארגטים במשחק (44% target share), בזמן שלאף שחקן אחר בליגה לא היו יותר מ-12!


פוקה נראה כאופציה שנייה מובהקת, וזה עוד לפני הפציעה, שעשויה להשבית אותו למספר שבועות.


אם אתם בכל זאת שוריים על הרסיברים של סטאפורד, לכו על דמרקוס רובינסון (7 טארגטים) או על טיילר ג'ונסון מהווייברס (גם לו - 7 טארגטים נגד דטרויט) - שניהם יהיו זמינים בכמעט כל ליגה אפשרית.



האם יש מה לעשות לגבי הפתיחות הנוראית של מארווין האריסון ג'וניור וכריס אולאבה?


בשני המקרים - הייתי מתייחס לזה יותר כיוצא מן הכלל שלא יעיד על הכלל, בדומה למה שקרה עם הטייט אנדים הפותחים. אני לא מאמין שגרג דורץ' ימשיך לקבל 8 טארגטים כל משחק, ואחרי שקיילר פספס את האריסון בדרייב האחרון ל-TD מנצח, אני צופה שהוא יסתכל לכיוונו יותר. אין ברירה פשוט להתקפה של הקרדינלס אם היא מקווה להגיע לאנשהו. אני הייתי יותר "מודאג" כאן ממייקל ווילסון מאשר מדורץ'


לגבי אולאבה - זה אפילו יותר מפתיע, בהתחשב ביום ההתקפי המוצלח של הסיינטס. הבעיה עם אולאבה היא שהוא כבר איכזב אותי בעונה שעברה, וקשה לי לתת בו אמון. מבחינתי הוא WR2 טוב כרגע, ולא WR1. בכל מקרה - אני חושב שראשיד שאהיד (אם זמין) שווה מקום אצלכם על הספסל.



האם טיילור לוקט ימשיך לייצר הכי הרבה נקודות מחדר הרסיברים של סיאטל?


אף פעם לא מספיד את השחקן הזה, אבל אני חושב שהשורה התחתונה מעט מתעתעת הפעם - לוקט בעצם היה הרבה מאחורי מטקאף (52 סנאפים) ו-JSN (48 סנאפים) מבחינת זמן על המגרש - היו לו 31 סנאפים בלבד. אני לא חושב שהתמונה הזאת תשתנה משמעותית, ולכן יהיו לו פחות הזדמנויות עתידיות מאשר שני הרסיברים המובילים האחרים של הסיהוקס.


לדעתי שלושתם שווים מקום בהרכב, אבל מטקאף היחיד שהייתי פותח איתו כ-WR2, והאחרים שווים (אולי) מקום בפלקס.



עוד כמה שמות חמים ב-WR לטרגט מהוויברס:


ג'יימיסון וויליאמס, ליונס: 9 טארגטים (32% target share) בשבוע 1, 5 תפיסות ו-121 + סקור. שבר שיאי קריירה עם 85% מהסנאפים ו-94% route share. הוא תוספת חובה איפה שזמין (43% מהליגות).


אלן לזארד, ג'טס: הכימיה עם רודג'רס הייתה ניכרת, והוא הוביל את הג'טס בתפיסות (6), יארדים (89) והוסיף 2 טאצ'דאונים. אני חושב שזה יותר מוריד את הערך של שמות כמו מייק וויליאמס מאשר מקרין על גארט ווילסון.


ג'יילן ניילור, ויקינגסL ג'ורדן אדיסון צפוי לפספס מספר שבועות, היה לו TD בשבוע 1


אלק פירס, קולטס: קשה לומר מה יהיה כשג'וש דאונס יחזור לשחק, אבל אי אפשר להתווכח עם הקבלות


וונדל רובינסון, ג'איינטס: לנואשים ומאמינים ולו במעט בדניאל ג'ונס - היו לו 12 טארגטים בשבוע 1 (ששווים 30% target share)



לידיעת הסטרימרים - הגנות עם מאצ'אפים טובים בשבוע 2:


  • סיהוקס מול הפטריוטס (עוד סיבה שהיה שווה לבחור אותם בדראפט, גם לפני שבוע 1 מול הברונקוס)

  • קולטס מול הפאקרס (אם אתם מאמינים שוויליס יסתבך שם. אני קצת חושש, כי לפלור יכין אותו טוב)

  • צ'ארג'ס מול הפנתרס (אני לא באמת צריך להסביר, נכון?)

  • ג'טס מול הטיטאנס (אם במקרה זמינים אצלכם)

  • סטילרס מול הברונקוס

  • טקסנס מול הברס











178 views2 comments

2 Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
Guest
Sep 10

לא הבנתי למה עשיתם וטו על הטרייד הזה? נראה טרייד די שיוויני ובטח לא כזה שהוא חסר פרופורציה לצד אחד. בליגות שאני משחק בהם וטו זה ביג נו נו וקורה רק במקרה קיצון במיוחד

Like
Guest
Sep 10
Replying to

היי אני הייתי מעורב בטרייד. הוא עבר ולא היה וטו.


סתם היה דיון על למה צריך וטו ובאיזה מקרים. היה הצבעה בעד/נגד הטרייד ורק בן אדם הצביע נגד כאשר 8 צריכים להיות נגד כדי שלא יעבור

Like
bottom of page