top of page

חולם על פנטזי 2024 - פרק 4: סיכום מתגלגל של הדראפטים של קהילת "פיק סיקס"

בעונת הפנטזי הקרובה, יש לי את הכבוד להיות קומישינר של לא פחות מ-5 ליגות פנטזי של חברי קהילת "פיק סיקס" (רובם מנויים לבלוג זה. היתר, אני מקווה ומאמין, עוד יהיו). בסך הכול - 60 שחקנים פעילים.


אחרי בילד-אפ די ממושך, כראוי לכל מה שקשור ל-NFL, במוצ"ש (24.8) השקנו את עונת הדראפטים עם הדראפט של ליגת הפרימיום (בתשלום) היחידה של הקהילה - ועם נוכחות מלאה של כל 12 ה-GM.


בפוסט מתעדכן זה, אסקור את כלל חמשת הדראפטים, ואשתף בדירוג שלי לכל הדראפטרים. הכי חשוב לזכור כאן 3 דברים:


  1. הדירוג הוא סובייקטיבי לגמרי, וכמובן שגם אני טועה. לא חושב שרק הדרך שלי לנצח או לעשות דראפט היא בהכרח הנכונה. אבל היא תיאלץ להיות הברומטר, בגלל שזה, ובכן, הבלוג שלי...


  2. הדירוג נוגע רק לדראפט עצמו, וזה קריטי, כי אני מאמין שאת הליגות מנצחים אחריו - בטריידים, בפעילות ב-Waiver Wire וגם בהחלטות לספסל/להרכיב מדי שבוע.


  3. פנטזי פוטבול הוא עולם שכולו כאוס, וגם דראפט מעולה יכול להיגמר במפח נפש. וכמובן שגם ההפך נכון. או, במילים אחרות: אף אחד לא באמת יודע כלום.



מה אני מחפש בדראפט מוצלח? כמה שיותר שחקנים טובים, כמובן. כמה שיותר אפסייד. וגם - עם כמה שזה לאו דווקא עומד במבחן המציאות, אני רוצה לראות עומק ואיזון בכל העמדות.



סיכום דראפט מספר 1 (מוצ"ש 24.8 - ליגת הפרימיום)





דירוג עוצמה ראשוני (נכון לרגע סיום הדראפט)


*** הערה חשובה: זמן קצר אחרי הדראפט - היה טרייד ששלח את איי.ג'יי בראון ל-BigBlue תמורת דוונטה אדאמס ורומאו דובס שהלכו ל-ilanrcohen - לא משקלל את הטרייד הזה לדירוג שלי ***


מקום 1: Nivo1906 🥇


מה טוב? עם כמה שנכוויתי מגארט ווילסון בעבר, קשה שלא להתלהב מהאפסייד עם קיובי ראוי (לראשונה בקריירה), ואם אתם עוקבים אחרי - אתם יודעים שאני יותר שאני יותר שורי על דרק הנרי ממרבית הפרשנים. וואדל + מיקסון + היגינס- שלושה שמות פרודוקטיביים עקבית, בהתקפות שצפויות להיות פרודוקטיביות מאוד.


אבל הבחירות האהובות עליי כאן הן בסיבובים 6-8: שלא אופתע בכלל אם יהיו טופ 5 בעמדה שלהם (כלומר, אחלה value). שימו לב גם לג'ורדן מייסון, שמסובב ראשים בפריסיזן, ולדונטוויאון וויקס, כסליפרים בסיבובים המאוחרים.


מה לא טוב? לא הרבה. מצד אחד, אני מאוד מאמין בריצ'ארדסון, מצד שני - קשה לי לבלוע את התלות המוחלטת בו. מצד שני, אם יאכזב - אפשר יהיה לצאת לחפש תחליפים בווייברס. העומק ב-RB נראה טוב, אבל אם דרק הנרי במקרה ייקלע לרוטציה כמו בעונה שעברה, או שמיקסון יחליט שהוא מתחיל בדעיכה (שניהם מעל גיל 28, מבוגר לעמדה) - העומק עשוי להתברר כבעייתי מהצפוי.



מקום 2: dorharris 🥈


מה טוב? דור עשה דאבל-דיפ על ראנינג בקים בשתי הבחירות הראשונות, ועדיין הצליח לייצר לעצמו עומק טוב ברסיבר. אם ראשי רייס אכן לא יושעה כלל, והוליווד בראון יפספס זמן עקב פציעה - זה יכול להיות value מצוין בסוף סיבוב חמישי. דעותיי על דיונטה ג'ונסון וג'יידן דניאלס ידועות.


מה לא טוב? ג'יידן דניאלס or bust. אפילו מפחיד יותר מלבנות על ריצ'ארדסון. ומה עוד מפחיד? לבחור את קייל פיטס כ-TE1! (מצד שני, אם לא השנה - אז מתי?).



מקום 3: Gurkowski 🥉


מה טוב? שמתי את גור כאן במקום שלישי, כי חושב שהקבוצה שלו מאוזנת מצוין. זה לא אומר שאין כאן סימני שאלה, והבחירה הזאת היא יותר "פרובוקטיבית" מהשתיים שמעליו. הצטיין במיוחד בסיבובים 4 עד 6 (לא אתפלא אם פלאוורס ומקלורין יסיימו עם יותר נקודות מקולינס, ואני חושב שמקברייד יכול להיות TE1 העונה, כאופציה מספר 2 מובהקת באריזונה, עם קיילר בעונה מלאה).


מה לא טוב? ניקו קולינס בסיבוב שלישי מפחיד אותי מאוד (חלוקת הטרגטים ביוסטון יכולה להתהפך על בסיס שבועי), והאמת שיש גם חששות סביב בריס הול וטראוויס איטיין (טנק ביגסבי ובריילון אלן, בהתאמה). אין הרבה שמות שמלהיבים אותי מבחינת אפסייד אחרי סיבוב 7.


מקום 4: yonatand


מה טוב? יצא ליונתן סגל מאוזן למדי, לדעתי. הדאבל דיפ על לאב וקיילב הוא חכם, בעיניי. את העומק הדליל ב-RB הוא, בעיניי, פתר (לפחות זמנית) בחוכמה עם הבחירה בהאברד (צפוי לפתוח עד החזרה של ברוקס) וסוויפט.


מה לא טוב? ב-2022, 5 הבחירות הראשונות היו בלתי אפשריות כקומבינציה! (כנראה ש-3 מהן היו שוות סיבוב ראשון, ועוד 2 סיבוב 2.)... אבל - הרבה דברים השתנו בשנתיים: ג'סטין ג'פרסון ייאלץ לתפוס העונה כדורים מסאם דארנולד, טראוויס קלסי הראה בעונה שעברה (בעונה הרגילה!) דעיכה מסוימת, מייק אוואנס כבר כמעט קשיש במושגי WR, די.ג'יי מור ישחק בחדר רסיברים מאוד צפוף, שההיררכיה בו לא ברורה, ואלווין קמארה (מבוגר למדי בעצמו) בעיצומו של סכסוך חוזי. באופן אישי, הייתי מנסה לתקוף את העומק הבעייתי ב-RB בסיבוב שישי לפני הבחירה בוורת'י



מקום 5: TheSeb9720


מה טוב? יש שמבקרים את אסטרטגיית ה-Zero RB, אבל אני מתחבר לביצוע. על העומק ב-WR אין מה להרחיב (הוא הטוב בליגה ויעזור במיוחד באיוש עמדות הפלקס). עוד ארחיב על החששות שלי ב-RB, אבל אני מאמין שכמה מהימורים המאוחרים שם (ספירס, דובינס, דאוודל, וידאל) יפגעו.


מה לא טוב? העומק בטייט אנד וקוורטרבק. האם הסטאקינג על מיאמי יעבוד? אולי. האם קנת' ווקר לא יאבד יותר מדי נשיאות לזאק שארבונה? ומה לגבי נאג'י האריס בסיסטם המוזר של ארתור סמית, עם ג'יילן וורן (אחרי חזרה מפציעה)?



מקום 6: Alonbu87


מה טוב? העומק ברסיבר אדיר ויכול לכסות כאן לאלון בקלות 4 מקומות בהרכב בשבוע. עם בורו וגוף גם לא תהיה לו סיבה לדאגה בקוורטרבק (לשניהם סיכוי מצוין לסיים טופ 10).


מה לא טוב? העומק ב-TE (עוד לא סומך על באוורס לגמרי), ובעיקר ב-RB: אני חושב שרשאד ווייט ייקח צעד אחורה העונה. הוא לא רץ מספיק טוב (היתרון שלו ב-PPR ברור) ועשוי לאבד הרבה נגיעות לבאקי אירווינג.



מקום 7: BigBlue972


מה טוב? אין כאן איזה חור משמעותי מאוד בסגל, גם אם כמה מהבחירות לא היו מדויקות או מוקדמות מדי, בראייתי. יש עומק סולידי בכל עמדה.


מה לא טוב? אני לא כל כך אוהב את הבחירה באדאמס בתחילת סיבוב 2. הימים הגדולים שלו מאחוריו, ובהתקפה הזאת - קשה לראות כאן המון אפסייד. באופן כללי - אני חושב שיש כאן רצפה טופ 3 בליגה, אבל התקרה לא ממש גבוהה.



מקום 8: Galsinger


מה טוב? ביז'אן ועמדת הראנינג בק בכללי. לדעתי ג'רום פורד במיקום הזה הוא אחלה value לתחילת העונה, לפחות.


מה לא טוב? העומק ברסיבר - לא אוהב את קינן אלן בתור רסיבר 2 מובהק כאן, ובלי הרבה עומק מאחוריו. גם ההשפעה של איי.די מיטשל וג'וש דאוונס (בעונה 2) על פיטמן לא ברורה, למרות שהיא קצת פחות מדאיגה אותי. כל מה שקורה השנה בעמדת הרסיבר בשיקגו זה סימן שאלה, מבחינתי. אני מהמר שגם קיירן וויליאמס לא יהיה שווה בסיכומו של יום בחירת אמצע סיבוב 2, אבל זה הימור יותר מהבטן, ופחות מהראש.



מקום 9: Bengeva


מה טוב? שתי הבחירות הראשונות הן אולי 2 השחקנים שאני הכי אוהב בדראפט השנה. וגם לקינקייד לדעתי יש אפסייד מעניין מאוד, כמטרה המובילה של ג'וש אלן העונה.


מה לא טוב? אין ממש בחירות שאני ממש אוהב אחרי קינקייד (בחירות 5 ודרומה). טנק דל כ-WR2 גורם לי להתגרד באי-נוחות.



מקום 10: yanivraz


מה טוב? כל מה שקורה בעמדת הרסיבר (ממש כל בחירה שם). לאפורטה (אפילו שקשה לי עם מיקום הבחירה).


מה לא טוב? נבחרו רק 3 RBs ולא מרגיש מצוין לגבי אף אחד מהם. ג'יימס קוק אומנם מביא וואליו ב-PPR, אבל עשוי לאבד נשיאות חשובות לרוקי ריי דיוויס (+לג'וש אלן ברדזון), מוסטרט לדעתי יהפוך העונה להערת שוליים בהתקפה של מיאמי (הערה חשובה - טעיתי בענק בעניין הזה באמצע עונה שעברה). טריי בנסון הוא בחירה מעניינת, אבל חושב שייקח קצת זמן עד שייכנס לעניינים.



מקום 11: ilanrcohen


מה טוב? אם איי.ג'יי בראון ופוקה ישמרו על הרמה מהעונה שעברה - יש מצב שנקבל כאן חוליית הרסיברים הכי טובה בליגה. אני מאמין בהתקפה של האיגלס, ואני חושב שהסטאקינג על ההתקפה (הרטס+בראון) הוא הימור נכון.


מה לא טוב? העומק ב-RB מאוד בעייתי, בעיניי. אני צופה שהשימוש בדיוויד מונטגומרי יהיה רחוק ממה שראינו ב-2023, והטרנד יימשך לכיוון גיבס. ראמונדרה סטיבנסון הוא בחירה טובה, אבל אני מאמין שיש אצלו אפסייד די מוגבל. האם יש כאן שחקן (שלא לומר שניים) שהייתי מרגיש איתו ממש בנוח על בסיס שבועי כפלקס? אני לא בטוח. ג'יידן ריד, להערכתי, יחווה תיקון סטטיסטי בטור ה-TD שלו, ויכול מאוד להיות שרסיבר אחר בחבורה יפרוץ.



מקום 12: zivg93


מה טוב? כל קבוצה עם מקאפרי ולמאר יכולה לנצח כל יריב בכל שבוע נתון. וגם נלקח כאן סליפר אהוב עליי במיוחד - חאליל שאקיר בסיבוב 11. אני חושב שימי הפנטזי הגדולים של ג'ייקובס מאחוריו, והסטיאוציה של איוק מטרידה אותי, אבל מעריך ששניהם יהיו סולידיים, לכל הפחות, גם העונה.


מה לא טוב? העומק ברסיבר (הרבה הימורים + איוק שעתידו הקרוב לא ברור, ודיגס שתפקידו הכללי לא ברור). וגם - טרנד שחזר על עצמו בשלושת הדראפטים הראשונים - ניק צ'אב הולך בסיבובים יחסית מוקדמים (כאן סיבוב 6) בזמן שג'רום פורד (שעתיד לפתוח בעתיד הנראה לעין) יורד מהלוח 3-4 סיבובים אחריו... למה? לי זה עדיין קצת מוזר. אני אישית לא יודע אם ומתי צ'אב בכלל חוזר העונה.



מי ניצח את הטרייד?

  • ilanrcohen (קיבל את דוונטה אדאמס ורומאו דובס)

  • BigBlue972 (קיבל את איי.ג'יי בראון)




 



סיכום דראפט מספר 2 (ראשון 25.8 - ליגת רוקיז 2)



דירוג עוצמה ראשוני (נכון לרגע סיום הדראפט)


מקום 1: avi232 🥇


מה טוב? למרות ה"הזנחה" של עמדת הרסיבר עד הסיבוב הרביעי - יצא בסיכומו של דבר סגל מאוזן מאוד, עם פותחים ברורים ומובהקים בכל עמדה (כולל 2 עמדות הפלקס). ספציפית לגבי עמדת הרסיבר - אני חושב שיש כאן 4 רסיברים שיקבלו המון טארגטים על בסיס שבועי, וכנראה שהכי הרבה בקבוצה (נייברס, פלאוורס, מקלורין וג'ונסון), כאשר גם לאד מקונקי יכול להיכנס למיקס הזה.


שימו לב לבחירות של פורד ו-וויקס בסוף הדראפט - לדעתי ה-Value שם יתברר כמעולה.


מה לא טוב? העומק ב-TE בעייתי (2 רוקיז, אבל עם אחלה אפסייד ופוטנציאל להיות אופציה 2/3 בהתקפה), וגם אין WR שהוא "באנקר". 3 ראנינג בקס זה קצת דליל, אבל משוכנע שיהיו לכך פתרונות בווייברס.



מקום 2: Igordptx 🥈


מה טוב? העומק ב-RB (פאצ'קו כ-RB1 אמור להיות סולידי, וג'ונס+ווייט עם אפסייד מעניין). בכללי, לא חושב שזה סגל עם נקודות תורפה משמעותיות.


מה לא טוב? ג'וש אלן ירד מהלוח קצת מוקדם (סוף סיבוב 2), אבל פאצ'קו בסיבוב 3 מאזן את זה. הייתי רוצה לראות קצת יותר אופציות בעמדת הרסיבר.



מקום 3: guyraz97 🥉


מה טוב? כל הבחירות עד סיבוב 7 (מבחינתי ג'יידן ריד הוא אולי היוצא מן הכלל). כל העמדות ננעלו בצורה טובה, חוץ מעמדת הפלקס השנייה של גיא.


מה לא טוב? האם אני חי לגמרי בשלום אם הדאבל דיפ הזה על ההתקפה של מיאמי (היל+אייצ'ן)? לא ממש. ותהיה כאן קניבליזציה בוודאות. האם אני חי לגמרי בשלום עם קופר קאפ בסיבוב 3? כנ"ל, אבל בשורה התחתונה - הוא יהיה אחלה כ-WR2. הכי מטרידה אותי העובדה שלא ברור לי לגמרי מי יאייש על בסיס שבועי את עמדת הפלקס השנייה. כי מסיבוב 8 ודרומה לא התלהבתי במיוחד מיתר הבחירות (דאוודל ב-13 הכי מעניין).



מקום 4: DanielAminov


מה טוב? סגל מאוזן להפליא. אוהב מאוד את הבחירות בספירס וברוקס בסיבובים 9-10.


מה לא טוב? האמת שאין משהו מהותי שאני יכול עליו את האצבע אפילו, מעבר לעובדה שלפתוח שוב עם קייל פיטס זה מפחיד (כפי שכבר ציינתי בסיכום הדראפט הקודם). דניאל היה קרוב מאוד להיכנס כאן לטופ 3, ואפילו מעבר לכך, פשוט חושב שלסגלים אחרים יש קצת יותר אפסייד משלו.



מקום 5: hdabush


מה טוב? כל הבחירות עד סיבוב 8 (לאו דווקא בסדר שנבחרו, אבל מחבב את מרבית השחקנים שיצאו שם בסיכומו של דראפט).


מה לא טוב? לא אוהב את העומק ברסיבר מאחורי אולאבה וקופר - למעשה יש רק את אדיסון שלדעתי יהיה פחות טוב לפנטזי מעונת הרוקי שלו (פשוט כי כמות ה-TD הייתה חריגה).



מקום 6: Itzhaki


מה טוב? בחירות 1 עד 5. שוות טופ 3 (כולל 2 ליג ווינרים שלי, בדמות מקברייד וריצ'ארדסון).


מה לא טוב? בעיניי, כמעט כל מה שאחרי זה. צ'אב יהיה מעניין אחרי שיחזור, אבל מתי זה יקרה? וכמה כשיר יהיה? ובריאן תומאס זה סליפר מעניין.



מקום 7: Zohararnon (בחירות CPU בערך עד אמצע הדראפט)


מה טוב? המחשב עשה עבודה לא רעה בכלל בחלק הראשון של הדראפט הזה. העומק ברסיבר הוא מעולה, ויכול לבדו לתפור 4 עמדות על בסיס שבועי כאן.


מה לא טוב? לא סומך לגמרי על אף אחד מ-RBs שמאחורי איטיין. שלושתם יכולים, פוטנציאלית, להיות הערת שוליים בהתקפות שלהם, גם אם לא משבוע 1. גם בגזרת הטייט אנד אני לא ממש רגוע.



מקום 8: yehiel (בחירות CPU)


מה טוב? עבודה די מוצלחת של המחשב גם כאן (בניגוד ליתר שאתאר בהמשך) - הסגל יצא כאן די מאוזן, ואם הבחירה של דיגס ב-4 נראית רע, אז זאת של וואדל ב-5 מאזנת אותה.


מה לא טוב? העומק ב-RB מאחורי קיירן וויליאמס. שתי הבחירות היחידות אחרי סיבוב 7 שממש חיבבתי היו האברד ב-13 ורייט ב-14.



מקום 9: nlbills


מה טוב? ווילסון+פוקה עשוי להיות שילוב קטלני. כנ"ל בורו+היגינס (היגינס אני קצת חושש, בגלל הבחירה בג'רמיין ברטון). קולמן ב-7 (סליפר מעניין, אבל נבחר קצת מוקדם), JSN ב-10, שהיד ב-13 ופולק ב-14... מאמין שעמדת הרסיבר כאן תהיה מהטובות בליגה.


מה לא טוב? נדב לקח כאן "קצת" לקיצון את הגישה של לדלל ב-RBs. לקח את הראנינג בק הנוכחי שלו, ג'יימס קוק, ואת זאק מוס - ותו לא.



מקום 10: haggaih


מה טוב? המבנה דומה מאוד לקבוצה במקום 9, גם במרבית החוזקות וגם בחולשות. העומק ברסיבר מצוין, סטראווד יכול לסיים בקלות טופ 5 בעמדה העונה. ובחירה מאוד אנדרייטד - הסיהוקס בהגנה, עם 2 מאצ'אפים נוחים בפתיחת העונה (ברונקוס ופטריוטס).


מה לא טוב? חגי הלך כאן על אסטרטגיה של hero-RB (ראנינג בק כוכב בסיבוב 1 ואחריו כמה הימורים), אבל אני לא משוכנע כמה אפסייד יש בשלל ההימורים (מוסטרט, סינגלטרי ודובינס). גם ממש לא משתגע על לוק מאסגרייב בתור TE1 בקבוצה הזאת.



מקום 11: EliLevy (בחירות CPU)


מה טוב? בזמן שאלי נפש ביוון, הוא הצליח להעלות בחכתו שמות כמו בריס הול, ג'וש ג'ייקובס וטראוויס קלסי (אם מצריחים בין קלסי לג'ייקובס הבחירות האלו עושות יותר שכל, בעיניי).


מה לא טוב? סיבובים 4-7 (AKA חדר הרסיברים של אלי) כולם מחדרי רסיברים מתוסבכים, כאשר מור ואלן בכלל יעשו קניבליזציה זה לזה.



מקום 12: Blancy (בחירת CPU עד סיבוב 6)


מה טוב? עומר עשה כאן בחירות יפות ברגע שהשתלט על העניינים: ראשי רייס, חאליל שאקיר, אולי אפילו אוסטין אקלר במיקום הזה.


מה לא טוב? מארק אנדרוז בסוף סיבוב 2, ובעיקר - קיילב וויליאמס בסוף 4 וברנדון אוברי בסוף 5 - ה-CPU חפר כאן לעומר בור מאתגר לצאת ממנו.




 


סיכום דראפט מספר 3 (ראשון 25.8 - ליגת רוקיז 1)




דירוג עוצמה ראשוני (נכון לרגע סיום הדראפט)


מקום 1: yosil 🥇


מה טוב? לאמב ב-1, מיקסון ב-4, סמית ב-5, היגינס ב-6, מורי ב-7, ג'ונסון ב-8.. פשוט עומק יוצא מן הכלל בעמדת הרסיבר, כאשר בעמדת ה-RB (הקצת פחות איכותית) בנסון ובראון הם סליפרים מעניינים בתחילת השליש האחרון של הדראפט.


מה לא טוב? העומק ב-TE מאוד בעייתי על הנייר. אבל יש כל כך הרבה דברים טובים מסביב, שאני חושב שיש כאן סיכון מחושב, שיהיה אפשר לפתור בהמשך.



מקום 2: YairA 🥈


מה טוב? קבוצה בלי נקודות תורפה אמיתיות. עם פותחים ברורים לכל עמדה, עם רוטציה בריאה ואיכותית ב-QB, ועם סליפרים ורוקיז מעניינים בסיבובים המאוחרים.


מה לא טוב? תלוי עד כמה אתם מאמינים באולאבה - הוא נראה כרגע כמו WR1 בלתי מעורער, וזו הבטחה שהוא כשל למלא בשנתיים הראשונות בליגה. אני לא מאמין שוואדל או קינן אלן יוכלו להגיע למספרים שכל שחקן פנטזי מקווה לקבל בעמדה הזאת. שני הרוקיז שמאחוריהם אולי יהיו ההפתעה שתאזן זאת.



מקום 3: Stavahan (בחירות CPU) 🥉


מה טוב? זה כנראה דראפט ה-CPU המוצלח של הסופ"ש הזה, בפער ניכר. הבחירות באדאמס וקלסי קצת מלחיצות, אבל לא היה שם ממש reach, ומה שבא אחריהן (נייברס, ריצ'ארדסון, פיקנס, זאמיר וייט, קיאון קולמן) - כולם ארגזים של אפסייד שאני אוהב לראות מרוכזים בסגל אחד


מה לא טוב? אין משהו מהותי שיכול לשים עליו את האצבע. הרבה בחירות לא מעניינות בשליש האחרון של הדראפט, אבל לא הרבה מעבר.



מקום 4: AmitBa


מה טוב? עמית עשה מאחורי הקלעים כמה וכמה מהלכים, וגם חיבר טרייד-אפ לפני הדראפט כדי לזנק 3 מקומות בסיבוב הראשון, תמורת ואליו טוב מצידו. שלישיית רסיברים פותחים הכי חזקה בליגה (יחד עם עדי, שעוד נגיע אליו): אמון-רה, האריסון ודיבו, וסוגר לו 3 פותחים חזקים על בסיס שבועי.


מה לא טוב? העומק ב-RB - ווקר, סטיבנסון, צ'אב, בריאן רובינסון וג'יילן רייט.. אף אחד מהם זה לא שם שינצח ליגה, בעיניי, כאשר סטיבנסון הוא הפייבוריט שלי כאן.



מקום 5: shoshi


מה טוב? הרבה מאוד, בעיקר 5 הבחירות הראשונות. א בל יש שם עוד הברקות (בעיקר בעמדת הרסיבר: JSN ושאקיר, שלדעתי יפתיעו לטובה).


מה לא טוב? העומק ב-RB מאחורי מקאפרי פוגע אנושות באיכות של הקבוצה. לדעתי טוני פולארד, אם בכלל יהיה פותח מובהק בשבוע 1, עלול לאבד את מקומו מאוד מהר, ומעבר לכך - נשאר לנו רק את אלייז'ה מיטשל כהאנדקאף (שגם הוא לא נעול).


מקום 6: omert87


מה טוב? חדר הרסיברים - צ'ייס, קאפ, רייס ו-ווטסון - סולידי מאוד, מאוד. בורו ואינגרם פוטנציאל טופ 3 לעמדה, כל אחד בעמדתו, ובמחיר טוב בדראפט הזה.


מה לא טוב? כל דבר מאחורי אייצ'ן בעמדת ה-RB הוא מסוכן בעיניי. לא חי בשלום עם מונטגומרי כ-RB2 וגם עם אדווארדס כבקאפ שלו.



מקום 7: Djets


מה טוב? ג'יילן הרטס, גארט ווילסון, ג'ייק פרגוסון. גם קופר ופאצ'קו סבבה.


מה לא טוב? עוד קבוצה שאני לא רואה בה המון אפסייד, בטח מעבר לשמות שציינתי.



מקום 8: AdiKirsch


מה טוב? טייריק, לונדון ומטקאף (סיבוב 5! אולי ה-VALUE הכי טוב בכל הדראפט) בחדר רסיברים אחד + ג'וש אלן.


מה לא טוב? העומק ב-RB מפחיד אותי מאוד. אני חושב שג'ונס (מתרשם שאני בדעת מיעוט בעניין) ופורד יכולים להיות פותחים לגיטימיים בשבוע 1, אבל מה יקרה אם וכאשר צ'אב יחזור? גם ה-TE הפותח כאן (גאדרט) יהיה אופציה רביעית, במקרה הטוב, בהתקפה. אם כי זו צפויה להיות התקפה מצוינת.



מקום 9: ItayC


מה טוב? יש כאן הרבה שחקנים טובים שיביאו הרבה נקודות. ברור שהייתה כאן עבודת מחקר, והסגל בסך הכול מאוזן ויש עומק טב בכל העמדות.


מה לא טוב? אין אף בחירה שאני ממש אוהב מבחינת אפסייד. הרצפה גבוהה מאוד, התקרה לא מספיק (בעיניי).



מקום 10: OdedTheGoat


מה טוב? הרבה שחקנים טובים, לאורך כל הסיבובים (מסקוואן ועד סליפרים כמו דאוודל ופולק).


מה לא טוב? שלכל שחקן בקבוצה יש איזה דגל אדום לידו. סקוואן יכול לאבד נגיעות חשובות ברדזון להרטס, פוקה יתקשה לעמוד בציפיות אחרי עונת רוקי היסטורית, ווייט לדעתי עומד בפני נפילת פנטזי רצינית וכו וכו... עדיין, יש קייס לא רע שכל אחד כאן הוא סיכון מחושב, בטח ביחס למקום שבו נבחר.



מקום 11: meniben89


מה טוב? למני יהיו, בסבירות לא רעה בכלל, גם קיובי וגם טייט-אנד טופ 5.


מה לא טוב? מני עשה כאן טרייד-בק לפני הדראפט מבחירה 1.6 לבחירה 1.9, וקיבל תמורתה ערך לא רע בכלל, אני פשוט לא בטוח שהשימוש בו (ג'וונטה וויליאמס בבחירה 8.4) היה מיטבי. העומק מאחורי איי.ג'יי בראון בעמדת הרסיבר, לדעתי מאוד בעייתי. וגם איטיין+האריס כראנינג בקס פותחים (בטח אחרי שג'יילן וורן יחזור) הם רחוקים מבאנקר.



מקום 12: GalVikings (בחירות CPU)


מה טוב? ארבעת הבחירות הראשונות.


מה לא טוב? העומק ברסיבר רע מאוד, לדעתי. לא חושב שיש שם אפילו שחקן אחד עם סיכוי טוב לתת מספרים של WR1.




מי ניצח את הטרייד?

  • מני (בחירות 1.9 + 8.4) = איי.ג'יי בראון + ג'וונטה וויליאמס

  • עמית (בחירות 1.6 + 9.7) = אמון-רה סיינט בראון + ניק צ'אב



 

סיכום דראפט מספר 4 (מוצ"ש 31.8 ליגת וטרנים 2)




דירוג עוצמה ראשוני (נכון לרגע סיום הדראפט)


מקום 1: EliAlfa20🥇


מה טוב? זה בהחלט היה דראפט לא סטנדרטי, ביחס לשלושת הקודמים, אבל במבחן התוצאה - אני מאמין שהקבוצה של אלי יצאה המאוזנת מכולן. אני חושב שהוא היחיד שבכל עמדה על המגרש יש לו שחקן שיכול לסיים טופ 5 בעמדה שלו, מבלי שאף אחד יהיה מופתע. הבחירות שלו בסיבובים 3 עד 7 היו (בעיניי) מעולות אחת-אחת.


מה לא טוב? אני לא יודע אם שמעתם, אבל קיירן ויליאמס צפוי להיות מחזיר הפאנטים של הראמס השנה. כבר כתבתי זאת בעבר - הוא מפחיד אותי כבחירת סיבוב 2, עם בלייק קורום מאחוריו ויתר הנסיבות.


מקום 2: Keller95🥈


מה טוב? העומק ב-RB פשוט מפחיד (בקטע טוב). אולי הכי מפחיד מכל הדראפטים עד כאן. לקבל את קמארה ומיקסון בסיבובים 4-5 זה ממש לא מובן מאליו, וזה עוד לפני שדיברנו על מקאפרי בבחירה ה-1 overall. אוהב גם את הצימוד של קיילר וגוף - שניהם פוטנציאל טופ 10, כשניתן יהיה לעשות ביניהם רוטציה בהתאם למאצ'אפ לאורך העונה.


מה לא טוב? העומק ברסיבר - לא ארחיב שום לגבי החששות שלי לגבי דוואנטה אדאמס, וכריסטיאן קירק כ-WR2 זה בעיניי הימור מסוים. מי שמאחוריהם (הוליווד בראון וג'יילין פולק) הם ווילדקארדים, במקרה הטוב, ואני חושב שקלר יצטרך למצוא עוד כמה אופציות בטרייד/ווייבר בהמשך העונה.



מקום 3: Matan73 🥉


מה טוב? שני הרצים הפותחים הכי טובים בליגה, למאר, ושני סליפרים מעניינים מחדר הרסיברים של הפאקרס.


מה לא טוב? קשה להתלהב ממצבת הרסיברים בקבוצה הזאת, עם קאפ כ-WR1 בסיבוב שלישי (וזה עוד לפני שדיברנו על פציעות אפשריות), אבל אני מאמין שיש כאן מספיק אופציות במצטבר כדי שזה יעבוד, בסופה של עונה.



מקום 4: Kakdo


מה טוב? היל+פיקנס+רייס (ללא השעייה!) - אחלה שלישיית רסיברים פותחת. תוסיפו לזה את מארק אנדרוז ודבון אייצ'ן ויש כאן הרים של אפסייד לבנות עליו.


מה לא טוב? האם ברוק פורדי יצליח לייצר עוד עונת פנטזי ראויה? ועד כמה אני מאמין שוויל לוויס כבקאפ ישלים את התמונה כאן? בנוסף, אני לא אוהב במיוחד אף אחד מהשמות בראנינג בק מאחורי אייצ'ן.



מקום 5: ShaiLandesman


מה טוב? הבחירות בסיבוב 1 עד 5 (לא חולה על אף רסיבר של הברס, אבל מור בסיבוב 4 עושה שכל מבחינתי). השילוב בין ריצ'ארדסון לדניאלס ב-QB הוא מעולה בעיניי.


מה לא טוב? העומק ב-RB מאחורי טיילור - לא משוכנע שאף אחד מהשמות יהיה פותח מובהק בשום שלב של העונה.



מקום 6: Asaf


מה טוב? עומק מדהים ברסיבר. אני מניח שארבעה מהם יפתחו ברוטציה מדי שבוע. שני הרצים הפותחים אמורים להיות סולידיים. אוון אינגרם בטייט אנד בהחלט אמור לסגור פינה.


מה לא טוב? קשה לבנות יותר מדי על אחד מהקיוביז כאן, אבל בחירות נכונות ברוטציה ביניהם במהלך העונה יכולות לייצר תפוקה סולידית בעמדה. לא אוהב את זה שיש רק את ריקו דאוודל כמחליף ל-RB הפותחים (בעיקר אחרי ההחתמה של דלווין קוק).



מקום 7: Koza66


מה טוב? הבחירה בסי.די לאמב (לדעתי תשתלם בגדול). באופן כללי, סגל מאוזן טוב ושימו לב לחאליל שאקיר בסיבוב ה-13!


מה לא טוב? העומק ב-RB מטריד אותי (לא משתגע יותר מדי על ג'וש ג'ייקובס העונה וחושב שאארון ג'ונס יהיה בום או באסט), וגם לא אוהב במיוחד את העומק ברסיבר מאחורי לאמב ומטקאף.



מקום 8: OriMalka


מה טוב? העומק ברסיבר, כמובן. הנוכחות של ג'וש אלן בסגל (אני צופה לו עונה מפלצתית) והסטאק שלו עם קינקייד. למרות שהוא חיכה בסבלנות לבחור רצים, אני חושב שהעומק בשורה התחתונה יצא די טוב. הבעיה היא ששלושת השחקנים (שעשויים לקבל המון נגיעות) יהיו בהתקפות שצפויות להיות רעות מאוד.


מה לא טוב? צריך לומר ביושר שהבחירה בג'וש אלן בסיבוב הראשון הייתה בטעות. לאורי יש אחלה רסיברים, אבל יש סיכוי טוב שמלבד לונדון - כולם יהיו אופציה 2 בחדר הרסיברים שלהם.



מקום 9: Netanel Rozio


מה טוב? אני חושב שכל הבחירות בסיבובים 1 עד 5 הם שחקנים טובים עם רצפה גבוהה. אפילו אם חלקם (בדגש על בריס הול) אולי נבחרו קצת גבוה מהרצוי ביחס למה שנמצא על הלוח. ואמשיך להחמיא לכל מי שלוקח את דיונטה ג'ונסון בסיבוב היחסית מאוחרים (סיבוב 9 במקרה הזה) - אני חושב שיש לו פוטנציאל להיות טופ 15 בפנטזי.


מה לא טוב? חוץ מג'ונסון וג'יילן הרטס בסוף סיבוב 4 - אין כאן בחירות שממש השתגעתי אליהן, ביחס לאופציות האחרות שהיו על הלוח. אני חושב שהאפסייד של הסגל הסופי הוא לא מהגבוהים בליגה, ובעיקר מטריד אותי העומק ב-RB מאחורי בריס הול.



מקום 10: EllisGellisBom


מה טוב? 2 הבחירות הראשונות, ג'ו בורו בסיבוב 6. באופן כללי, היה כאן כיוון להתקפות שעשויות להיות טופ 10 בששת הסיבובים הראשונים, ואני מתחבר לזה.


מה לא טוב? דיגס בסיבוב שלישי (לא הייתי נוגע בו באופן אישי לפני סיבוב 5) וג'יימס קונור בסיבוב 5 (לא הייתי נוגע בו. נקודה). אני חושב שלברוק באוורס יש אפסייד מפחיד (וגם בן סינו בקאפ מאוד מעניין) אבל נע מעט באי-נוחות כשזה רק הם שם.



מקום 11: avialevin


מה טוב? שילוב מעניין מאוד של פוקה והאריסון בבחירות 1-2 + גודווין ופרגוסון בסיבובים 7-8. ג'אליל מקלאפלין בסיבוב 11 עשוי להתברר אחד הסליפרים הכי לוהטים של עונת הפנטזי הקרובה.


מה לא טוב? אני פשוט לא אוהב את הרצים של הקבוצה הזאת (הפותחים עם ווייט וסוויפט), אבל אני משוכנע שאביה בונה כאן על האפסייד שלהם ב-PPR. רשאד ווייט היה אופציית פנטזי טובה ב-2023 אך ורק בגלל יכולת התפיסה שלו (כרץ הוא היה חלש מאוד), סוויפט קצת יותר מעניין כרץ - אבל גם הוא נמצא ברוטציה עמוסה.



מקום 12: AfekStein


מה טוב? שתי הבחירות הראשונות (צ'ייס ובארקלי) נפלו אל אפק במיקום לא צפוי, בטח בהסתמך על דראפטים קודמים. שימו לב גם לג'רום פורד בתחילת העונה, כבחירת value בסיבוב 10.


מה לא טוב? יש כאן המון הסתמכות על התקפת הצ'יפס (מהומס בסיבוב 3 כ-QB2) וגם וורת'י בסיבוב 6 + הבחירה בטנק דל בסיבוב 4 - לא משתגע במיוחד על הבחירות האלו. אני חושב שמהומס יילך יותר לעומק מבשנתיים הקודמות, אבל שהוא עדיין ישמור הרבה טריקים בשרוול לפוסט-סיזן (בדומה לעונה הקרובה), ושוורת'י עשוי להיות אופציה 4 בהתקפת המסירה. טנק דל שחקן מלהיב, אבל שחוזר מפציעה קשה ועשוי להתפייד במשחקים מסוימים מאוחרי קולינס ודיגס.




 

סיכום דראפט מספר 5 (ראשון 1.9 - ליגת וטרנים 3)



לפני הדראפט הזה, סוכם בלוקבסטר טרייד, שהסתכם בבחירות הבאות - מי לדעתכם ניצח אותו:


מי ניצח את הטרייד?

  • האחים באום: ווילסון + האריסון + ווקר + קורום

  • ידעיה: לאמב + אדאמס + דיגס + אלג'יר


מקום 1: tlbrsh 🥇


מה טוב? הסגל הזה בנוי בדיוק כמו שאני אוהב - עם עומק פוטנציאל טופ 5 בכל עמדה, עם שמות מוכחים בעמדת ה-RB ועם מספיק בחירות מעניינות בעמדות האחרות. אפילו שטל הלך פעמיים RB בשתי הבחירות הראשונות, הוא הצליח לאסוף מספיק רסיברים פותחים פוטנציאליים שכולם אופציה ראשונה בקבוצה שלהם (לונדון, מטקאף, רייס, ג'ונסון), את טריי מקברייד בטייט אנד, וצימוד סופר מעניין בקוורטרבק (מורי + דניאלס).


מה לא טוב? לא הרבה, זה אחד הדראפטים שהכי אהבתי מכל הסייקל הזה. אולי אפילו האהוב עליי מכולם.


מקום 2: krembo78 🥈


מה טוב? איך פוקה נפל אליו בסיבוב השלישי? השילוב הזה בין מקאפרי, הנרי ופוקה לבדו יכול להיות שווה אליפות (בטח אם היינו ב-2023). הדראפט נפל כאן לרועי בצורה מושלמת, ואפילו שהייתי עושה כמה בחירות שונות, שמיד אפרט, התוצאה הסופית מעולה.


מה לא טוב? בחירות נקודתיות מסוימות - בעיקר, הייתי הולך על מיקסון (ואולי קמארה) לפני אארון ג'ונס, והייתי הולך על פיטמן/פלאוורס/מקלורין לפני קינן אלן.


מקום 3: hushtagshalev 🥉


מה טוב? היה כאן משחק חכם אחרי הבחירה הכפולה ב-RB, והלוח של הדראפט נפל היטב כדי לגבש מספיק עומק גם ברסיבר (וואדל, מקלורין, גודווין וקירק).


מה לא טוב? פחות מחבב נקודתית חלק מהבחירות, ביחס למה שעוד נשאר על הלוח (ג'ייקובס בסיבוב 2, קירק בסיבוב 6).



מקום 4: ezrany


מה טוב? הבחירות בחמשת הסיבובים הראשונים (למרות שאני מפחד מניקו קולינס בעונה הזאת, אני חושב שממנו וזיי פלאוורס ייצא בסבירות מאוד גבוהה אחלה WR2). יש כאן כמה הימורים (בטייט אנד וקיובי, בעיקר), אבל ניכר שהייתה מחשבה מאחורי הבחירות לעמדות האלו, ואני נוטה להאמין שיש מספיק עומק בעמדות האלו כדי למצוא פותחים טובים, גם אם ברוטציה.


מה לא טוב? ככתוב - העומק בטייט אנד (צריך לזכור שהוקנסון צפוי לפספס כחצי עונה) וקיובי. אבל אם אתם כמוני, ומאמינים שלקיילב ורודג'רס יהיו עונות טובות, גם ברמת הפנטזי, אז ה"רע" הזה לא כל כך נורא



מקום 5: BillsMafiaIL


מה טוב? אני רואה כאן פותחים איכותיים מובהקים בכל העמדות, כולל עמדות הפלקס, מלבד בעמדת ה-RB (אם כי אני צופה טוויסט בהקשר הזה, שאפרט עליו מיד). צ'ייס נפל כאן לבחירה 8 (דראפט שני ברצף) ואני חושב שזה יתברר כ-steal ברמת הסיבוב הראשון.


מה לא טוב? העומק ב-RB - אני לא מאמין שמוסטרט יהיה אפילו קרוב למה שהוא נתן בעונה שעברה, ונע באי נוחות במצב שבו הוא למעשה ה-RB2 כאן. הניחוש שלי הוא שספירס, כבחירת סיבוב מאוחר, יפצה/יכסה על כך.



מקום 6: ophirafek


מה טוב? זו תהיה בחירה פרובוקטיבית, כי אופיר לקח כאן שתיים מהבחירות המוזרות ביותר של הדראפט הזה, ובכלל (לייקלי בסיבוב 6 לפני אנדרוז, והאריסון באטקר בסיבוב 8), אבל אם נסתכל על בחירות אחרות, מאוחרות יותר, ונצריח ביניהן (טי היגינס ב-7 ואינגרם ב-9) - זה כבר יראה הרבה יותר טוב, ובשורה התחתונה - הקבוצה הזאת יצאה טוב.


מה לא טוב? ניהול הדראפט, כאמור, היה "מעורר מחלוקת". אני גם לא אוהב בכלל את העומק ב-RB מאחורי אייצ'ן וזאמיר ווייט (שהוא לכשעצמו לא באנקר, בלשון המעטה).



מקום 7: Francescototti


מה טוב? סגל מאוזן בלי חורים מובהקים. פותחים ברורים לכל עמדה. רצפה גבוהה מאוד.


מה לא טוב? רצפה גבוהה אמרנו, תקרה גבוהה? ממש לא בטוח. אני גם לא משתגע במיוחד על אף אחת מהבחירות המאוחרות כאן כסליפר אמיתי (מסיבוב 8 וצפונה) מלבד מקלאפלין, שלמעשה מתקזז עם ג'וונטה וויליאמס.



מקום 8: yed12333


מה טוב? ידעיה הלך על טרייד אגרסיבי בשביל לעלות מהבחירה ה-9 overall לבחירה ה-2, וניכר שהוא היה מחויב לטקטיקת zero-rb שלו.. אחלה רסיברים ל-2 עמדות הפותחים ו-2 עמדות הפלקס? יש. אחלה קיובי? יש. על RB אפרט מיד. כידוע, אני אוהד גדול של ריצ'ארדסון ולהשיג אותו בסיבוב 7 זה אחלה value.


מה לא טוב? כנגזרת של האסטרטגיה כאן, אין RB1 או אפילו RB2 שאפשר לסמן בשקט. ווייט וקונור הם שני שמות מאוד מסוכנים בעיניי, וסוויפט ישחק בחדר רצים צפוף מאוד.



מקום 9: GiantsBlue94


מה טוב? ביז'אן רובינסון + מיקסון ב-RB. ושני TEs שבעונה שעברה היה בלתי אפשרי לבחור באותו דראפט (אני מניח שאחד מהם ייקח את עמדת הפלקס בקביעות, אחרת זה יהיה בזבוז גדול). מפתיע מאוד שאנדרוז נפל לסוף סיבוב 6.


מה לא טוב? העומק ברסיבר והעומק בקיובי. צ'ובה האברד יהיה הפותח בקרוליינה, כנראה, עד החזרה של ברוקס מפציעה, אבל אחרי שזה יקרה - אין למעשה שום עומק ב-RB מאחורי שני הפותחים.



מקום 10: thebaums


מה טוב? שני הרסיברים הפותחים + סטראווד + נג'וקו. אני אוהב את ה-Value שהתקבל תמורת הטרייד-דאון בסיבוב הראשון.


מה לא טוב? היו כאן הרבה בחירות בסיבובים האמצעיים ב-RB, אבל אני לא ממש אוהב אף אחד מהם. היחיד עם אפסייד אמיתי, בעיניי, זה ג'ונתן ברוקס, כאשר ישוב לכשירות.



מקום 11: rbi


מה טוב? איי.ג'יי בראון, ג'וש אלן וקופר קאפ בשלוש הבחירות הראשונות. קינקייד, פיקנס ומקונקי בסיבובים 6-9


מה לא טוב? רוב הבחירות האחרות (לדעתי). העומק ב-RB לדעתי אחד החלשים מכל הדראפטים כאן. אני עדיין לא מאמין בג'יילן וורן כ-RB2 וייקח לטריי בנסון קצת זמן להשתלט על הבקפילד באריזונה. וזה עוד לפני שדיברתי על הדגלים האדומים סביב ג'יימס קוק כ-RB1 כאן.



מקום 12: MrCat


מה טוב? אני חושב שסקוואן ונייברס הם 2 ליג-ווינרים בפוטנציה.


מה לא טוב? לא משתגע ממש על יתר הבחירות. קייל פיטס בסיבוב 3 (כ-TE3 בדראפט) זה אחד הדברים הכי אמיצים שראיתי. זה יכול להיות בינגו מדהים, או נפילה מפוארת. העומק ב-RB מאחורי סקוואן מטריד, ולמרות הבאזז סביב דובינס מהמחנה, לקחת אותו בסיבוב 6 זה הימור מאוד מסוכן.



 

אז איזו קבוצה הכי אהבתם מכל חמשת הדראפטים? ספרו בתגובות ובואו נדבר על זה!



239 views0 comments

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page