top of page

והרי התחזית (עונת 2024) - פוסט לגזור, לשמור ולהטיח לי בפרצוף בעוד 5 חודשים

תם ונשלם סבב סיקורי הבתים. אתם מוזמנים לגזור מהם מסקנות ותחזיות משלכם, אבל כאן בפוסט אני ארכז את התחזיות הסופיות בהחלט שלי לפתיחת עונת 2024.


למה בעצם צריך עוד פוסט כזה אם כבר הצגתי תחזיות בפוסטים הקודמים? ראשית, כי התווסף לנו לא מעט מידע בשבועות האחרונים. שנית, כי אחרי שיצא לי להעמיק בכל אחד מהסגלים, יש לי כרגע בראש תמונה יותר רחבה שאני יכול לשקלל לכדי ניחושים יותר מושכלים.


אז בפוסט הזה אני אציג את הבחירות שלי למאזנים סופיים ודירוגי הבתים, את המאצ'פים לגמרי הקונפרנס, את הזוכה בסופרבול, ואת עיקר פרסי העונה לשחקני/מאמני השנה. אתייחס כאן לסימולציה שהרצתי דרך האתר הזה.



 

הירשמו לבלוג שלי - לגמרי בחינם - וקבלו גישה מלאה לכל התכנים, ממדריכים למתחילים על המשחק וה-NFL, ועד סקירות מקצועיות.


וזהו לו"ז הפרסומים הצפוי למהלך העונה:


בכל יום ב': סיכום מלא של שבוע המשחקים החולף


בכל יום ג': פוסט פנטזי - סיקור ליגות הקהילה + המלצות waiver, start/sit


בכל יום ה': הפריוויו לשבוע המשחקים הקרוב (כולל טיפים למהמרים)



נשמע טוב? לחצו כאן על כפתור ההרשמה והצטרפו למאות אוהדים שכבר שם:



 

את הניתוחים היותר מעמיקים שלי תוכלו למצוא בפוסטים קודמים לאורך כל האוף-סיזן: מסקירות מעמיקות של כל אחד מהסגלים (לפני ואחרי הדראפט), ועד למנעד התרחישים לעונה הקרובה. כאן אציג נימוק קצרצר לבחירות שלי, בתקווה שתהיה להן גם אחיזה כלשהי במציאות.


כמו תמיד, מזכיר לכולם שאני מהמר גרוע מאוד.



הסיקור שלי ל-AFC בצורת פודקאסט:



AFC East


ג'וש אלן של 2024 הוא לא ג'וש אלן של 2018/9 - הוא לא חייב רסיבר "אלפא" כדי להיות דומיננטי, ובבאפלו יודעים את זה. הם בונים סביבו בהתאם, ואני מאמין שעונת רוקי סולידית של קיאון קולמן, עונת פריצה מלאה אמיתית של חאליל שאקיר ועונה 2 שתעמוד בציפיות של דלטון קינקייד - יספיקו כדי לקחת את הבית הזה.


אארון רודג'רס כבר לא השחקן שהיה לפני 5-6 שנים, אבל הוא עדיין טוב יותר מטואה, והסגל של הג'טס (ככלל) טוב יותר מזה של הדולפינס. היתרון הגדול של מיאמי הוא רמת האימון (מייק מקדניאל, שקיבל הארכת חוזה ממש לפני מספר ימים > רוברט סלאח), וזה יספיק להם להיות ממש קרובים - אבל לא מספיק.


הדולפינס יהיו הראשונים בתור שיסתכלו מבחוץ לתוך בועת הפלייאוף של ה-AFC.


הפאטס יהיו לא רלוונטיים העונה, ויקבלו עוד בחירת טופ 3 ב-2025.


AFC North


מה שחשבתי שיקרה בבית הזה בעונה שעברה, יקרה הפעם. עם ג'ורו בורו בריא, ו(אני מאמין) עם חדר רסיברים שיטוהר מסכסוכי חוזים למיניהם - ההתקפה של הבנגלס תהיה מספיק טובה כדי לנצח 12/13 משחקים ולקחת את הבית הזה, בפער קטן מהרייבנס. בבולטימור יש אולי סגל טוב יותר, אבל הם יקחו עמוד מהספר של הצ'יפס וילמדו לנהל עומסים אחרת בעונה הרגילה, כדי להתפקס בפוסט-סיזן (שאליו הם יגיעו גם מהמקום השני) - הם כבר הבינו בעונה שעברה, שזה לא משנה באמת עד כמה אתה דומיננטי באוקטובר ונובמבר... הסטילרס יסיימו בקושי מעל או בקושי מתחת ל-500, עם ג'סטין פילדס כקוורטרבק בישורת האחרונה (אני מעריך שהוא יהיה הפותח לפני שבוע 10). הבראונס יאכזבו, וסיפור דשון ווטסון יתפוצץ להם סוף-סוף בפנים (גם אחרי ה-restructure האחרון של החוזה). הגיע הזמן שהעננה השחורה הזאת תוסר מהליגה.



AFC West


הצ'יפס עלו על שיטה חדשה לנצח בעונה שעברה - נמנום ודשדוש עד ינואר, ואז להעלות 3-4 הילוכים. חשוב להבהיר - זה לא שהם מזלזלים, נחים או עושים רוטציות. אבל ראינו שברגע שהתחיל הפלייאוף בעונה שעברה, הם החלו לשלוף שפנים חדשים מהכובע (למשל, המעבר לשימוש תדיר מאוד ב-2 טייט אנדים, בניגוד מוחלט למה שהיה לאורך העונה).


אני מאמין שאנדי ריד בונה לעצמו תוכנית לעונה הקרובה שכוללת בתוכה, בוריאציה כזו או אחרת, את ההתאמות שהוא מבשל לפוסט-סיזן, ותהיה לכך, גם הפעם, השפעה בעונה הרגילה. הצ'יפס שוב ייקחו את הבית, אבל לא את אחד משני הסידים הראשונים.


הצ'ארג'רס יגלו שהחיים בלי רסיברים מובילים הם קשים. הריידרס יגלו שמינשו מניה היא לא מספיק משוגעת כדי לנצח בעקביות את הדובדבנים שבקצפת הקוורטרבקים ב-AFC, ושתיהם ייצאו לחופשה מוקדמת. אני מאמין בצ'ארג'רס, אבל גם מאמין שהם מרחק עונה, ועוד כמה כלי נשק, מלהיות קונטנדרית אמיתית.


בדנבר יתרשמו לטובה מבו ניקס, שייתן הרבה תקווה להמשך, אבל בטווח הקצר - הצוות המסייע, בשני צידי המגרש, לא יספיק.



AFC South


הטקסנס יהיו קבוצת פלייאוף לפחות עד שסי.ג'יי סטראווד יקבל חוזה שני. אני מעריך שב-2024 זה יהיה כאלופת בית, וגם כסיד טופ 2. בג'קסונוויל לורנס ישתיק כמה מבקרים וישאיר את הקבוצה שלו קרובה, וגם הקולטס יראו שהשילוב של סטייכן-את-ריצ'ארדסון הוא לג'יט. בטנסי המצב יותר מורכב, וכל הסיפור צריך עוד שנה-שנתיים כדי להתחבר לקבוצה מנצחת. אחרי הכול, מעבר להרבה שחקנים חדשים - יש כאן קוורטרבק שפותח בעונה ראשונה מלאה ומאמן שנה ראשונה שמעולם לא היה פלייקולר.


אני רואה מהבית הזה לפחות 2 קבוצות פלייאוף, ולא אופתע אם הקולטס יצליחו להיות הפעם סוס שחור של הבית ושל הקונפרנס בכללי.


 


הסיקור שלי ל-NFC בצורת פודקאסט:




NFC East


בהיעדר סוס שלישי רציני במירוץ, הרוטציה על מלכות המזרח תחזור השנה לפילדלפיה. הקאובויס לא ינצחו הפעם 12 משחקים בעונה, ויקחו צעד אחורה שאולי יגרום לאיזה זעזוע מסוים של המערכת. אבל, כמובן, שהמאזן שלהם בבית עדיין יהיה מעולה (5-1).


וושינגטון והג'איינטס יתקוטטו על המקום השלישי. שוברי השיוויון בהדמיה שייצרתי נתנו אותו כאן לוושינגטון, אבל אני בתחושה שדווקא הג'איינטס יסיימו כאן מעל, ועם לפחות 6-7 ניצחונות. אני לא חושב שהקומנדרס עשו עבודה מספיק טובה בבנייה סביב ג'יידן דניאלס לעונת הרוקי שלו, בזמן שבניו-יורק לפחות ניסו לעשות כמה מהלכים שיזיזו את המחט מבחינת דניאל ג'ונס (אני עדיין סבור שהוא יסיים את דרכו ב"תפוח הגדול", אבל המערכת שסביבו לפחות עשתה המינימום הנדרש שהוא לא באמת קיבל עד העונה).


NFC North


הפאקרס יישארו קרובים לאורך מרבית העונה, אבל הליונס ישיגו הפעם את מה שהתפספס בעונה שעברה, והסיד הראשון ב-NFC ינחת בדטרויט. בדטרויט נמצאים בעיצומו של תהליך רב-שנתי, שרוכב על הצלחות מ-3 הדראפטים האחרונים, ואני מאמין שהעונה זה ישתלם להם אפילו יותר בגדול מבעונה שעברה (וזה לא יסתכם רק במהלך העונה הרגילה).


ג'ורדן לאב הוא לג'יט ויראה ששווה את הכסף, עם העפלה שנייה ברציפות לפוסט-סיזן (גם אם זה שוב יהיה מהסיד ה-7). קיילב והברס יראו לג'יט לכשעצמם, אבל זה לא יספיק בבית עם שתי יריבות איכותיות מהם.


במינסוטה יוסיפו למונה עוד עונה אבודה, שבניגוד למגוון התרחישים שהריצו בראש אוהדים עם ג'יי.ג'יי מקארתי - כל עוד סאם דרנולד יהיה QB1, הרי שהתקרה כאן היא ברורה וידועה מראש, ואינה כוללת פוטבול מעבר לשבוע הראשון של ינואר.



NFC West


אני חושב שהניינרס יהיו פחות מוחצים בעונה הקרובה. משהו בכל האוף-סיזן הזה, מהדראפט הלא מבריק (על הנייר), הפציעות, סכסוכי החוזים עם איוק (שחתם) וטרנט וויליאמס (שעוד לא חתם) ועוד כותרות כאלו ואחרות לגבי קייל שנהאן ודורסנותו כלפי מתאמי הגנה. הניינרס הם עדיין הקבוצה הטובה והמנוסה בבית, אבל התחרות הפעם תהיה קשה בהרבה, ותמנע מפורדי ושות' שבוע מנוחה בסופר-וויילדקארד.


הראמס והסיהוקס ילכו ראש בראש על המקום השני. כמו במזרח, גם כאן שוברי השיוויון בסימולציה הטו את הכף דווקא לעבר הקבוצה שאני מאמין שלא תנצח במאצ'אפ הזה - אני סבור שהסיהוקס (שצפיתי להם פריצה בעונה שעברה) יעשו זאת השנה, עם מאמן חדש ועם הגנה שתיראה הרבה יותר טוב.


קיילר מורי יראה מספיק טוב עם האריסון ומקברייד כדי להישאר באריזונה, אבל לא מספיק כדי להיחלץ מתחתית הבית.


NFC South


הפלקונס היו פייבוריטים לפי וגאס לקחת את הבית, עוד לפני ההחתמה של קאזינס - אז מי אני שאחלוק על המומחים של בתי ההימורים? הפלקונס ייקחו את הבית הזה בפער של יותר ממשחק, ולהערכתי ייקחו גם משחק פלייאוף. הקבוצה הזאת נבנתה וחוזקה (כולל התוספות המאוחרות של ג'ודון וסימונס) כדי לנצח עכשיו וזה מה שהיא תעשה. לרוע המזל - עם קירק קאזינס, יש גבול לכל תעלול וזה ייגמר לפני גמר ה-NFC.


טמפה בחרו בבינוניות, וזה מה שהם יקבלו - עונה הכי קרובה ל-500 שאפשר להשיג במתכונת של 17 משחקים, שתספיק למקום השני "המכובד" מעל הסיינטס והפנתרס, אבל לא לפלייאוף.


בקרוליינה לא יתקרבו לפלייאוף, אבל בהחלט יתקדמו ביכולת, והאמת שלא אופתע אם הם והסיינטס יחליפו כאן מאזנים. פשוט לא הצלחתי ממש לשים את האצבע על המשחקים שבהם זה יקרה.


דניס אלן, להערכתי, לא יסיים את העונה כמאמן הראשי בניו-אורלינס, ואני מעריך שגם ספנסר ראטלר יפתח, מסיבות כאלו או אחרות, בלפחות שני משחקים על חשבון דרק קאר. הסיינטס יצטרכו לעשות הרבה חושבים באוף-סיזן הבא.


תחזית לסופרבול:


כאן יש לי תחזית אחת נועזת, ואחת "קצת פחות" - ההימור שלי הוא: צ'יפס נגד ליונס.


למה ליונס? יש להם סגל טופ 3 ב-NFC, קוורטרבק שכבר לקח קבוצה לסופרבול, ורכיב מאוד אנדרייטד בקבוצה שמגיעה רחוק בפלייאוף - וייבים וכימיה טובה בחדר ההלבשה. הליגה היא אומנם לא לינארית, אבל כשבונים קבוצה בצורה נכונה ומתחזקים את השלד שלה באופן עקבי (עם חיזוקים נקודתיים במקומות הנכונים) - הסיכויים להתקדמות לינארית גדלים.


בצד של הצ'יפס - אין הרבה מה להוסיף. הם הקבוצה שמאומנת הכי טוב בשני צידי המגרש, עם הכי הרבה championship pedigree ועם קוורטרבק שהוא פשוט cheat code. זה יהיה קשה ומאתגר, בדומה לעונה שעברה, אבל הם ימצאו את הפתרונות. גם בלי יתרון הביתיות.


הצ'יפס ישלימו בניו אורלינס three-peat ראשון מסוגו בתולדות הליגה, וישלחו את כולנו לעוד אוף סיזן של השוואות עיזים בין מהומס-ריד לבריידי-בליצ'ק. הליונס יושלכו לסחרור (בין היתר, עם העזיבה העוקבת של מתאם ההתקפה בן ג'ונסון בתום העונה) ויצטרכו להיות קצת יותר יצירתיים כדי לחזור לאיזורי הסופרבול גם ב-2025.



תארים אישיים:


השחקן המצטיין של העונה (MVP) : ג'וש אלן (קוורטרבק, בילס), מקום שני: ג'ו בורו (קוורטרבק, בנגלס)


שחקן ההתקפה של העונה (OPOY): סי.די לאמב (רסיבר, קאובויס), מקום שני: סקוואן בארקלי (ראנינג בק, איגלס)


שחקן ההגנה של העונה (DPOY): טי.ג'יי וואט (אדג', סטילרס), מקום שני: "סוס" גרדנר (קורנרבק, ג'טס)


רוקי ההתקפה של העונה (OROY): קיילב וויליאמס (קוורטרבק, ברס), מקום שני: מארווין האריסון ג'וניור (רסיבר, קרדינלס)


רוקי ההגנה של העונה (DROY): ג'ארד וורס (אדג', ראמס), טריון ארנולד (קורנרבק, ליונס)


מאמן העונה (COY): מייק מקדונלד (סיהוקס), מקום שני: ראחים מוריס (פלקונס)



בונוס - שש שאלות בוערות וההימורים שלי לגביהן:


מי יהיה המאמן הראשון שיפוטר במהלך העונה או מיד בסיומה? דניס אלן, סיינטס


מי יהיה הקיובי הפותח הראשון (על בסיס שבוע 1) שיסופסל? ג'קובי בריסט, פטריוטס


איזה חוזה קיובי חדש יראה הכי טוב בסוף העונה? ג'ורדן לאב, פאקרס


איזה חוזה קיובי חדש יראה פחות טוב בסוף העונה? טואה טאגוואילואה, דולפינס


איזו קבוצה תבחר ראשונה בדראפט 2025? ניו אינגלנד פטריוטס


האם ג'סטין הרברט יחזק או יחליש את הקייס שלו כקיובי עילית העונה? יחזק במעט (סימני השאלה יישארו).



 

הירשמו לבלוג שלי - לגמרי בחינם - וקבלו גישה מלאה לכל התכנים, ממדריכים למתחילים על המשחק וה-NFL, ועד סקירות מקצועיות.


וזהו לו"ז הפרסומים הצפוי למהלך העונה:


בכל יום ב': סיכום שבוע המשחקים החולף


בכל יום ג': פוסט פנטזי - סיקור ליגות הקהילה + המלצות waiver, start/sit


בכל יום ה': הפריוויו המלא לשבוע המשחקים הקרוב



נשמע טוב? לחצו כאן על כפתור ההרשמה והצטרפו למאות אוהדים שכבר שם:



 

264 views1 comment

1 Kommentar

Mit 0 von 5 Sternen bewertet.
Noch keine Ratings

Rating hinzufügen
Gast
02. Sept.
Mit 5 von 5 Sternen bewertet.

.

Gefällt mir
bottom of page