top of page

היררכיה או אנרכיה: דירוג 15 האופנסיב תאקלים הטובים ביותר בליגה

לפני מספר שבועות פירסמתי בבלוג את דירוג הרסיברים שלי, בעקבות סקר טוויטר/X שקבע שזו תהיה העמדה הראשונה שאסקר בסדרה. באותו סקר בדיוק, עמדת האופנסיב תאקל הגיעה למקום השני, והייתה קרובה מאוד לזכות בבכורה - ולכן, רק טבעי, שאקדיש לה את הפרק השני בסדרה.


בעיניי, אופנסיב תאקל זוהי העמדה השנייה בחשיבותה במערך של כל קבוצת פוטבול, ובעיקר זו שנדרשת לשמור על ״הצד העיוור״ של הקיובי (צד שמאל של קיוביז ימניים, וצד ימין של קיוביז שמאליים). ללא שמירה ראויה על הצד הזה, לקיובי לא יהיו השקט והביטחון לנהל את התקפה ולקבל החלטות טובות. במצבים כאלה - מתאמי הגנה טובים ידעו למקם את הפאס-ראשר הכי קטלני שלהם בצד העיוור, ולשבש כך לחלוטין את משחק ההתקפה של היריבה.


זה אומנם לא הדבר הכי מדויק לעשות, אבל בדירוג הזה אני מתכוון לאחד בין תאקלים בצד שמאל לתאקלים בצד ימין של קו ההתקפה. את הדירוג אבצע, בדומה לדירוג הרסיברים, בהתאם לשחקנים שהייתי בוחר בהם לבנות קבוצה מנצחת ב-2024. אבל בניגוד לפרק הקודם, עמדות שונות - פרמטרים שונים, והמתודולוגיה שלי הפעם תתבסס על המדדים הבאים:


  1. מבחן העין (עד כמה אני מעריך את השחקן ע״ב צפייה בו, במנותק ממספרים והמערכת שנמצא בה)

  2. ביצועים (בהתבסס על אנליטיקות "פופולאריות" שבוחנות תפקוד שחקני התקפה - בעיקר ציוני ומדדי PFF)

  3. זמינות (בעיקר - כמה משחקים השחקן פספס עקב פציעות)

* אני שומר לעצמי זכות להעניק נקודות בונוס/להוריד נקודות בשל משתנים נוספים (שאפרט עבור כל שחקן)


** שימו לב כי לא לכל מדד יש השפעה שווה לציון הכללי


 

הירשמו לבלוג שלי - לגמרי בחינם - וקבלו גישה מלאה לכל התכנים, ממדריכים למתחילים על המשחק וה-NFL, ועד סקירות מקצועיות.


לאורך העונה - קוראים רשומים גם יקבלו גישה לתכנים שלי על פנטזי פוטבול (שאתחיל לפרסם מהשבוע הבא), וגם טיפים למי שמהמר על ה-NFL.


בנוסף, תקבלו מדי יום שני את הניוזלטר שלי שמסכם בקצרה את כל מה שהכי מעניין בליגה בשבוע האחרון (לאורך כל הפגרה, ובעונה עצמה, כמובן).



 


דרג ראשון - תאקלים Elite 🏆


מקום 1 - פניי סוול, דטרויט ליונס 🥇


סוול נכנס לעונת 2023 בסטאטוס של תאקל טופ 10 בליגה, ובעונה החולפת - הוא מיצב עצמו בבטחה (בגיל 23 בלבד) כאופנסיב תאקל הטוב ביותר ב-NFL, השחקן הטוב ביותר בליונס (לדעתי), ואחד השחקנים הטובים ביותר בליגה באופן כללי.



ב-2023 סוול היה יעיל ברמה היסטורית בחסימה לריצה, עם ציון PFF של 95.1 בעונה הרגילה (השני בטיבו לעמדה ב-15 שנים האחרונות):



בחסימה למסירה הוא היה פחות אפקטיבי (ציון 79.2 - ה-16 בטיבו בליגה), כשלחובתו נרשמו 25 לחצים וסאק אחד בלבד ב-20 משחקים (כולל הפלייאוף).


לא פחות מרשים מהמספרים שלו בעונה האחרונה - העובדה שהוא כבר הפך למנהיג של קו ההתקפה, בגיל כל כך צעיר:




ממש לא מפתיע שהליונס לא טרחו לחכות אפילו עוד שנה, לפני שהעניקו לאחרונה לסוול חוזה בגובה 112 מיליון דולר (28 מיליון לעונה - יותר גבוה מהתאקל השמאלי היקר ביותר, לרמי טאנסיל - שמרוויח 25 מיליון לעונה).


מבחן העין 👁️10

ביצועים 💪9.5

זמינות 👨🏻‍⚕️10 (פתח בכל משחק ב-3 השנים שלו בליגה)


ציון כללי: 9.6



מקום 2 - טרנט וויליאמס, סאן פרנסיסקו פורטי-ניינרס 🥈


אם סוול הוא התאקל הימני הטוב בליגה (בילה 1,228 סנאפים מתוך 1,380 בצד ימין של הקו), אז טרנט וויליאמס הוא התאקל השמאלי הטוב ביותר ב-NFL, גם בגיל 35.



הוא קיבל ציון 92.5 על היעילות שלו במשחק הריצה (שני בטיבו בליגה ב-2023, ושני בטיבו בקריירה שלו באופן אישי), והוסיף לכך ציון 84.3 (שביעי בטיבו) במשחק המסירה: 20 לחצים ו-0 סאקים לחובתו ב-15 משחקים.


נקודת "חולשה" יחסית של וויליאמס בעונה שעברה? דגלים - נרשמו 11 כאלה לחובתו (7 בלבד נגד סוול, לשם ההשוואה).


מבחן העין 👁️10

ביצועים 💪9.5

זמינות 👨🏻‍⚕️8


ציון כללי: 9.5



דרג שני - תאקלים ברמת אול-פרו ⭐


מקום 3 - טריסטן ווירפס, טמפה ביי באקנירס 🥉


למרות המעבר מצד ימין לצד שמאל של קו ההתקפה - ווירפס לא באמת איבד מהאפקטיביות שלו ב-2023.


הוא רשם את הציון השני בטיבו לעמדה במשחק המסירה, למרות שנרשמו לחובתו 5 סאקים במהלך העונה - הוא מוביל את הליגה במדד Pressure Rate Allowed (אחוז הסנאפים שבהם הוא מאפשר לחץ על הקיובי) בשנתיים האחרונות - עם 2.4% בלבד.



מבחן העין 👁️ 9

ביצועים 💪 9

זמינות 👨🏻‍⚕️9


ציון כללי: 9



מקום 4 - ליין ג'ונסון, פילדלפיה איגלס


ליין ג'ונסון היה פחות טוב (ביחס לסטנדרט המאוד, מאוד גבוה שלו) ב-2023 - עם הציון הכללי ה-13 בטיבו בעמדה (80.1), כאשר לחובתו נרשמו 3 סאקים (יותר מ-4 העונות הקודמות - במצטבר) ו-35 לחצים על הקיובי. נקודה משמעותית לזכותו - 4 דגלים צהובים בלבד שנזרקו בגין עבירות שלו.


לג׳ונסון יש סיכוי סביר להגיע להול-אוף פיים אחרי שיפרוש, אבל היכולת שלו על המגרש הייתה פחות עקבית בעונה האחרונה, והוא סבל מלא מעט פציעות טורדניות (למרות שכמעט ולא החמיץ משחקים בשנתיים האחרונות). ובכל זאת - בכל פעם שאני מנסה להסביר את החשיבות של ליין לסיסטם של האיגלס, אני פשוט משתמש בנתון הזה: המאזן של האיגלס בלי ליין ג׳ונסון על המגרש (מאז שהגיע לליגה ב-2013): 13-22 (5-8 עם ג׳יילן הרטס בעמדת הקיובי).


מבחן העין 👁️ 9.5

ביצועים 💪 8

זמינות 👨🏻‍⚕️ 8


ציון כללי: 8.8



מקום 5 - לרמי טאנסיל, יוסטון טקסנס


האיש שבקיץ 2019 עלה לטקסנס (בוריאציה מסוימת) שתי בחירות סיבוב 1 - סוגר כאן את החמישייה הפותחת.


כשומר הראש של סי.ג׳יי סטראווד, הוא אומנם לקח צעד אחורה מעונת שיא ב-2022, אבל עדיין היה סולידי, בעיקר במשחק המסירה, עם ציון 84.9 (הרביעי בטיבו בליגה) - כולל 5 סאקים ו-23 לחצים בלבד. זוכרים את דירוג ה- Pressure Rate שבו ווירפס מוביל את הליגה בשנתיים האחרונות? טאנסיל נמצא שם במקום השלישי, עם 3.2% בלבד (מעל פני סוול, ומאחורי ווירפס וטרון ארמסטד בלבד).


מבחן העין 👁️ 9

ביצועים 💪 8

זמינות 👨🏻‍⚕️8


ציון כללי: 8.5



מקום 6 - ג'ורדן מאילאטה, פילדלפיה איגלס


מאילאטה קיבל לאחרונה הארכת חוזה נאה מאוד (22 מיליון דולר לעונה - השכר הרביעי בגובהו לתאקלים בצד שמאל של הקו) - חתיכת דרך יחסית לבחירת סיבוב 7 בדראפט 2018, שהגיע בכלל מרקע של שחקן רוגבי.


עונת 2023 הייתה מוצלחת במיוחד מבחינת מאילאטה, שהיה היחיד ברשימה עם ציונים בטופ 6 - גם כחוסם במשחק הריצה וגם כחוסם במשחק המסירה.


ההיילייט הזה הוא אומנם מעונת 2022 (גמר ה-NFC נגד הניינרס) אבל הוא מספיק כדי להמחיש את היכולת שלו, מול יריב ברמה של ניק בוסה:



מבחן העין 👁️ 8.5

ביצועים 💪 9

זמינות 👨🏻‍⚕️ 9.5


ציון כללי: 8.5



דרג שלישי - תאקלים ברמת פרו-בול


מקום 7 - כריסטיאן דאריסו, מינסוטה ויקינגס


בעונתו השלישית בלבד בליגה, דאריסו מיצב עצמו כתאקל ברמת פרו-בול, לפחות מבחינתי (אם כי טכנית - הוא לא נבחר להשתתף באירוע מעולם), ובאופן לא מפתיע - הויקינגס הפעילו את אופציית השנה החמישית בחוזה שלו בסוף חודש אפריל, והוא צפוי לשמש כשומר הראש של ג׳יי.ג׳יי מקארתי בעתיד הנראה לעין.


ב-2023 הוא דורג כחוסם השלישי בטיבו במשחק המסירה (ציון 85.3) למרות שנרשמו לחובתו 6 סאקים ו-31 לחצים ב-15 משחקים. חשוב לזכור בהקשר הזה - כשסאק/לחץ נוצר, יש להחלטות של הקיובי משקל משמעותי בכך, והעניין הזה אמור להיות מגולם בציון של PFF (למשל - אם תאקל שומר על העמדה שלו מספיק זמן, אבל הקיובי פשוט לא משחרר את הכדור בזמן, ונוצר סאק - יהיה לכך ביטוי בציון המשוקלל).


מבחן העין 👁️ 9

ביצועים 💪 8

זמינות 👨🏻‍⚕️7


ציון כללי: 8.3



מקום 8 - אנדרו תומאס, ניו יורק ג'איינטס


אחרי שנת פריצה מדהימה בעונת 2022, תומאס לקח צעד וחצי אחורה ב-2023, בעיקר כחוסם במשחק הריצה, אבל בעיניי עדיין מדובר בתאקל טופ 10 בליגה - שנדרש להתמודד עם כישרון מאוד בעייתי סביבו. במשחק המסירה הוא רשם ציון מעל 80, עם 17 לחצים ו-2 דגלים לחובתו בלבד.


הנה הוא כאן, באחד על אחד מול מקס קרוסבי:




מבחן העין 👁️ 9

ביצועים 💪 8

זמינות 👨🏻‍⚕️7 (הפסיד 7 משחקים בעונה האחרונה עקב פציעות)


ציון כללי: 8.2



מקום 9 - טיירון סמית, ניו יורק ג'טס


האיש הגדול הזה יגיע ל-HOF, ככל הנראה. כך שהאפסייד כאן הוא של תאקל טופ 3, לכל הפחות.


בגיל 33, ולאחר לא מעט פציעות קשות בקריירה - הוא הוביל את העמדה בעונה שעברה ביעילות כחוסם במשחק המסירה (ציון 89.3 - השלישי בטיבו בקריירה שלו), למרות שנרשמו לחובתו 3 סאקים ו-21 לחצים ב-14 משחקים (כולל 3 דגלים צהובים בלבד). במשחק הריצה הוא רשם ציון 68.4 (מקום 29 בליגה).


הבעיה העיקרית עם סמית היא, כמובן, פציעות -הוא לא שיחק עונה מלאה מאז עונת 2015, ופספס עקב פציעות שונות לא פחות מ-36 משחקים ב-4 העונות האחרונות! עם רקורד כזה, לא פלא שהקאובויס נתנו לו ללכת בפרי-אייג׳נסי, ושהג׳טס בחרו תאקל עם הבחירה ה-11 בדראפט האחרון.


מבחן העין 👁️ 9.5

ביצועים 💪 8.5

זמינות 👨🏻‍⚕️4


ציון כללי: 8.2



מקום 10 - רשון סלייטר, לוס אנג'לס צ'ארג'רס


העונה השלישית של סלייטר בליגה הייתה הפחות טובה שלו, ועדיין - הוא דורג כחוסם החמישי בטיבו בעמדה במשחק המסירה (ציון 84.7, הטוב ביותר בקריירה שלו, כולל 3 סאקים ו-38 לחצים) .


הבעיה הכי גדולה של סלייטר ב-2023 - ציון 59.5 בלבד במשחק הריצה (מקום 48 בעמדה), אבל חשוב לציין - בשנתיים הראשונות בקריירה שלו הוא הצטיין בתחום הזה, עם ציון 80+ ב-2021 ובמה שהספיק לשחק בעונת 2022.


יהיה מרתק לראות אותו ב-Scheme של ג׳ו הארבו וגרג רומן ב-2024.


מבחן העין 👁️ 8.5

ביצועים 💪 8

זמינות 👨🏻‍⚕️ 7.5 (הפסיד 14 משחקים ב-2022 עקב פציעה).


ציון כללי: 8



דרג שלישי - תאקלים פותחים ברמה גבוהה 👌🏻

מקום 11 - מורגן מוזס, ניו יורק ג'טס


המהלך ששלח את מוזס מהרייבנס לג׳טס הוא אחד התמוהים בעיניי באוף-סיזן עד כה (מהכיוון של הרייבנס, כמובן).


יש היום בליגה 3 תאקלים ימניים בלבד שרשמו בעונת 2023 ציון מעל 75 גם במשחק הריצה וגם במשחק המסירה - סוול, ג׳ונסון ומוזס. זו גם הייתה עונת קריירה של מוזס, שרשם ציון מצטבר של 80.4 (ה-10 בטיבו בליגה).


מוזס אומנם כבר לא ילד, בכל זאת - הוא בליגה מעונת 2014, אבל הוא עקבי מאוד (הפסיד בסך הכול רק 3 משחקים מאז העונה השנייה שלו בליגה - כולם היו בעונה שעברה), ונראה שהוא עדיין מסוגל לזוז מצוין:



מבחן העין 👁️ 7.5

ביצועים 💪 8

זמינות 👨🏻‍⚕️ 9.5


ציון כללי: 7.9



מקום 12 - טיילור דקר, דטרויט ליונס


דקר לא היה Elite כחוסם לריצה או למסירה בעונה שעברה, אבל הוא היה מאוד סולידי בשניהם - וזה היה שווה את הציון המשוקלל התשיעי בטיבו לפי PFF בעונת 2023 (ציון 81.1).


ההסבר שסיפקתי באשר לציון של דאריסו כחוסם במשחק המסירה, רלוונטי כאן אפילו יותר - על שמו של דקר נרשמו בעונה שעברה לא פחות מ-8 סאקים ו-44 לחצים, ובכל זאת - הוא זכה לציון PFF סולידי של 79.4.


מבחן העין 👁️ 7.5

ביצועים 💪 8

זמינות 👨🏻‍⚕️8


ציון כללי: 7.8



מקום 13 - טרון ארמסטד, מיאמי דולפינס


הימים הגדולים של ארמסטד כבר מאחוריו, ואפילו לא היה ברור אם הדולפינס יחזירו אותו לקבוצה, עד לפני מספר שבועות. ועדיין, קשה יהיה לטעון שהוא לא תאקל טופ 20 בליגה (כשהוא על המגרש), ומבחינתי - האפסייד של טאלנט ברמתו מקפיץ אותו עוד כמה מקומות למעלה.


למרות כמות סנאפים מוגבלת ב-2023 - הוא עדיין רשם אחוז לחצים נמוך במיוחד, ובסך הכול - ב-2023 נרשמו לחובתו סאק אחד ו-7 לחצים בלבד ב-364 סנאפים במשחק המסירה.


הבעיה הגדולה כאן היא אותה בעיה שליוותה את ארמסטד עוד מעונותיו הראשונות בליגה, במדי ניו אורלינס - הוא מעולם לא השלים עונה מלאה, ללא פציעות. ארמסטד הוא עדיין פותח סולידי מאוד, אבל כזה שחייבים למצוא תוכנית גיבוי בשבילו לכל רגע נתון.


מבחן העין 👁️ 8.5

ביצועים 💪 7.5

זמינות 👨🏻‍⚕️ 4


ציון כללי: 7.6



מקום 14 - בריידן סמית, אנדיאנפוליס קולטס


מבחינת PFF - סמית היה בעונה שעברה התאקל השישי בטיבו בליגה, כשבוחנים את הציון המשוקלל (83.3), כאשר הוא הצטיין במיוחד במשחק הריצה (90.1 - מקום שלישי בליגה).


ועדיין, אני חושב שאני לא לבד בכך שאני מייחס יותר חשיבות ליעילות במשחק המסירה, וכאן סמית דורג במקום ה-30 בלבד - הוא אומנם לא איפשר סאק ונרשמו לחובתו 14 לחצים בלבד, אבל מדובר על גודל דגימה מצומצם (329 סנאפים בלבד). למעשה, לסמית מעולם לא היה בקריירה ציון של 80 בתחום הזה.


למרות שמדובר בבחירת סיבוב 2 גבוהה בדראפט 2018 - הוא שחקן שגורם לך לתהות, האם האנליטיקות המתקדמות ו/או גודל הדגימה כאן לא מייצרים מצג שווא, לפחות במידה מסוימת.


מבחן העין 👁️ 7.5

ביצועים 💪 8

זמינות 👨🏻‍⚕️6.5 (הפסיד 13 משחקים ב-3 העונות האחרונות)


ציון כללי: 7.5



מקום 15 - ברנהרד ריימן, אינדיאנפוליס קולטס


בק-טו-בק נציגים לקולטס כאן... שקלתי ברצינות להכניס למשבצת הזאת את קולטון מילר מהריידרס, אבל המספרים של ריימן ב-2023 היו פשוט טובים מדי מכדי להשמיט אותו מהטופ 15 שלי, ואני חושב שיש לו גם קייס טוב מאוד להיות מדורג מעל עמיתו לקבוצה שמופיע כאן במקום ה-14:


כבחירת סיבוב 3 ב-2022, ריימן רשם קפיצת מדרגה משמעותית בעונתו השנייה בליגה - ורשם ציונים ששווים טופ 10 גם בציון הכללי, וגם בציון כחוסם במשחק המסירה (ציון 81.3: 4 סאקים, 34 לחצים לחובתו ב-620 סנאפים)..


מבחן העין 👁️ 7

ביצועים 💪 8

זמינות 👨🏻‍⚕️8.5 (כבר הספיק לפספס 2 משחקים בעונה שעברה)


ציון כללי: 7.3



כמעט נכנסו לרשימה: קולטון מילר (ריידרס), רוני סטנלי (רייבנס), רוב האוונשטיין (ראמס), גארט בולס (ברונקוס), טרנט בראון (בנגלס), דיון דוקינס (בילס), אורלנדו בראון (בנגלס), ג'ייק מתיוס (פלקונס), זאק טום (פאקרס)




איזה ציון אתם נותנים לדירוג הזה?

  • A

  • B

  • C

  • D




 

הירשמו לבלוג שלי - לגמרי בחינם - וקבלו גישה מלאה לכל התכנים, ממדריכים למתחילים על המשחק וה-NFL, ועד סקירות מקצועיות.


לאורך העונה - קוראים רשומים גם יקבלו גישה לתכנים שלי על פנטזי פוטבול (שאתחיל לפרסם מהשבוע הבא), וגם טיפים למי שמהמר על ה-NFL.


בנוסף, תקבלו מדי יום שני את הניוזלטר שלי שמסכם בקצרה את כל מה שהכי מעניין בליגה בשבוע האחרון (לאורך כל הפגרה, ובעונה עצמה, כמובן).


נשמע טוב? לחצו כאן והצטרפו למאות אוהדים שכבר שם.


 

213 views2 comments

2 Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
Guest
May 08
Rated 5 out of 5 stars.

יופי של סקירה!

Like
Replying to

תודה רבה!

Like
bottom of page