top of page

דירוג עוצמה - מאי 2024 (פוסט דראפט, פרי OTAs)

דירוג עוצמה שני כאן בבלוג, למי שפספס - הראשון שפורסם במרץ הוא הפוסט הנצפה ביותר בתולדותיו הקצרות של "פיק סיקס".


האמת? לא המון השתנה. לפחות לא ברמה שבה אני יכול לקבוע באופן חד משמעי אם קבוצה התחזקה או נחלשה. יש לנו בעיקר הרבה סימני שאלה חדשים בכל קבוצה, שהם מחזור הרוקיז של דראפט 2024.


ובכל זאת - צריך לתת לאנשים את מה שהם רוצים, לא ככה? אז הפעם ניסיתי לבצע התאמות לפי הסגלים העדכניים. וגם החלטתי להוסיף תחת כל קבוצה את נקודת החוזקה ונקודת החולשה (או סימן השאלה הגדול) שיש בסגל שלה היום.


 

רוצים לקבל גישה לעולם שלם של תוכן מרתק על פוטבול וליגת ה-NFL? כל מה שצריך לעשות זה להירשם (בחינם!!!) לבלוג שלי.


מה תקבלו עם ההרשמה?


🏈 גישה מיידית לכל התכנים המקצועיים הכי מושקעים שלי


🏈🏈 ניוזלטר שבועי שמסכם לכם (מדי יום ב׳) את כל מה שמעניין בליגה - בקריאה של 5 דקות או פחות


🏈🏈🏈 סקירות וטיפים לשחקני פנטזי פוטבול (וגם למהמרים על משחקי NFL)



הצטרפו למעל 300 אוהדי פוטבול ישראלים שכבר שם - בהרשמה חינמית מכאן!


 

מה דירוג עוצמה אמור לשקף? מבחינתי, זה כלי שנועד לבחון את הסיכויים של כל קבוצה ללכת עד הסוף, ואת הסיכויים של כל קבוצה לנצח את האחרות על מגרש נייטרלי. הוא לא תלוי מאזן, הוא לא תלוי מזג אוויר - הוא בוחן סגל מול סגל, ארגון מול ארגון, ומנסה להעריך היכן נמצאת יותר איכות ברגע כתיבת השורות.


שימו לב - בסוף הפוסט אני נותן לכם הזדמנות מושלמת לפרגן/להשמיץ את עבודתי, עם ציון לדירוג הזה.


בדיוק כמו בדירוג העוצמה הראשון, אני מתכוון לחלק את הדירוג הזה לדרגים (Tiers), שמתייחסים בעיקר לסיכויי הזכייה בסופרבול (בראייתי). במקומות שבהם קבוצות עלו/ירדו ביחס לדירוג העוצמה הקודם - סימנתי זאת לצד שם הקבוצה:


דרג ראשון - הקונטנדריות המובהקות לסופרבול 59 🏆


מקום 1: קנזס סיטי צ׳יפס 🥇


ראשי רייס התייצב השבוע להשתתף ב-OTAs של הצ'יפס, למרות שלל התסבוכות שלו עם החוק (אני משער שהוא יושעה למינימום של 8 משחקים). האם ההשערה שלי תתברר כנכונה? והאם זה בכלל משנה, אחרי שהוסיפו את מרקיז בראוון בפרי אייג'נסי ואת הסילון קסבייר וורת'י בדראפט? וכל זה כשיש לך 👶🏻🐐בעמדה הכי חשובה במשחק?


נקודת חוזקה בסגל 💪קוורטרבק


נקודת חולשה בסגל 👎🏻אופנסיב תאקל



מקום 2: סאן פרנסיסקו פורטי-ניינרס 🥈


אז ברנדון איוק לא עבר בטרייד בדראפט (כמו כל יתר ה"מסוכסכים" האחרים בליגה), ונראה שפורדי ישמור את שלל הנשקים שלו לעונה שלישית ברצף + תוספות מעניינות בדמותם של ריקי פירסול וג'ייקוב קאווינג הרוקי רסיברים.


אבל האם הניינרס עשו מספיק כדי לחזק את החוליה החלשה מהעונה שעברה - קו ההתקפה? על פניו - לא. אבל אולי, רק אולי, לינץ' ושנהאן יודעים משהו שאני לא יודע.


נקודת חוזקה בסגל 💪 כל ה-Skill Positions


נקודת חולשה בסגל 👎🏻IOL



מקום 3: בולטימור רייבנס 🥉


הרייבנס, כהרגלם, עשו (לפחות על הנייר) את אחד הדראפטים הטובים בסוף אפריל. הם הקדישו בחירות גבוהות לחורים הבולטים בסגל (אופנסיב תאקל, קורנר, אדג', רסיבר...) וניסיון העבר מלמד שבהרבה בחירות - הם גם יפגעו. אני עדיין לא יכול להשתמש בזה כדי להקפיץ אותם מעל אחת מקבוצות הסופרבול בעונה הקרובה, ואני עדיין תוהה אם הם יצליחו להתגבר על כל מה שאיבדו בחלק ההגנתי במהלך האוף-סיזן הזה.



נקודת חוזקה בסגל 💪קוורטרבק


נקודת חולשה בסגל 👎🏻דיפנסיב אנד




דרג שני - שווה לשים עליהן את הכסף 💰


מקום 4: דטרויט ליונס


הליונס מתנהלים בפגרה הזאת כמו קבוצה עם כיוון ברור, שמאמינה במה שהיא עושה. הם היו עסוקים מאוד בהארכות חוזים (קמפבל, הולמס, סוול, גוף ועוד), וגם הלכו All-In כדי לטפל בנקודת התרופה מהעונה שעברה, כעשו דאבל-דיפ על עמדת הקורנר בשתי הבחירות הראשונות בדראפט. שימו לרגע בצד את מה שאתם חושבים על ג'ארד גוף ועל דולר, או עשרה מיליון, שאתם מאמינים שמגיעים לו (או שלא) - האם יהיו לו מספיק כלי נשק בעונה הבאה כדי לשמור על הרמה של ההתקפה מהעונה שעברה?



נקודות חוזקה בסגל 💪אופנסיב ליין


נקודת חולשה בסגל 👎🏻רסיברים שלא קוראים להם אמון-רה



מקום 5: יוסטון טקסנס ⬆️1


הקשבתי לכל הביקורת שלכם, קראתי את התגובות המנומקות, והפנמתי את הסקרים שסימנו לי עד כמה טעיתי כששמתי אותם במקום השישי בדירוג הקודם... והחלטתי להעלות את הטקסנס אפילו יותר גבוה בדירוג של מאי 😉 הכול טוב, חברים. זה בסדר גם לפעמים לא להסכים.


ההסבר הפשוט הוא התוספת של סטפון דיגס, שבעיניי יוצרת היום (לפחות על הנייר) את חדר הרסיברים הקטלני בליגה (דיגס-קולינס-דל, סדרו אותם באיזה סדר שתרצו + כמה חתיכות עומק מעניינות סביבם, כמו רוברט וודס, נואה בראון וג'ון מאצ'י). ההסבר היותר מורכב הוא, שאני מאמין שבשנה השנייה סטראווד וראיינס ייקחו צעד קדימה, ויצליחו לחמוק ממלכודת הריגרסיה המפורסמת. גם בגלל שאני חושב שיש להם את האופי/כישרון הנדרש, וגם בגלל שהפרונט אופיס נותן להם את הכלים לעשות את זה.


נקודת חוזקה בסגל 💪 רסיברים


נקודת חולשה בסגל 👎🏻דיפנסיב תאקל



מקום 6: סינסינטי בנגלס ⬆️1


חיבבתי מאוד את הדראפט של הבנגלס, אבל העליתי אותם כאן יותר "בזכות" ההיחלשות על הנייר של הבילס, מאשר ההתחזקות שלהם. אני פשוט מרגיש שיש לי פחות סימני שאלה לגבי גרסת 2024 של הבנגלס בשלב הזה של האוף-סיזן, לעומת אלה שיש לי סביב הבילס.


אם הבנגלס יצליחו לשבור הרגלים ישנים ולפתח את אמאריוס מימס, אם ג'רמיין ברטון יצדיק את ההייפ המוקדם, ואם אריק אול יהפוך לנשק לגיטימי מעמדת הטייט-אנד - הם יכולים לקפוץ מהר מאוד לטופ 3 בתחילת העונה.


נקודת חוזקה בסגל 💪קוורטרבק


נקודת חולשה בסגל 👎🏻קורנר


בורו וברטון עובדים צמוד במחנה רוקיז



מקום 7: באפלו בילס ⬇️2


אז למה הורדתי את הבילס שני מקומות למטה (לטובת הטקסנס והבנגלס)? הנה הפירוט:


קוורטרבק: בנגלס = בילס > טקסנס

רסיברים: טקסנס = בנגלס >>> בילס

ראנינג בקס: טקסנס + בילס > בנגלס

טייט אנד: בילס > טקסנס > בנגלס

אופנסיב ליין: בילס > טקסנס > בנגלס

דיפנסיב ליין: טקסנס > בנגלס > בילס

ליינבקרים: טקסנס > בנגלס > בילס (עם כל הכבוד למאט מילאנו, שהוא לדעתי 1-2 בעמדה כשבריא)

סקנדרי: טקסנס > בנגלס > בילס


הפערים הם די קטנים, אבל אני חייב לראות איך נראית ההתקפה החדשה של ג'ו בריידי עם קיאון קולמן במקום דיגס, ואיך הבילס ממלאים את החורים בסנטר, אדג' וסייפטי לפני שאני יכול להחזיר אותם לטופ 5 שלי.


נקודת חוזקה בסגל 💪קוורטרבק


נקודת חולשה בסגל 👎🏻רסיברים



דרג שלישי - הסוסים השחורים 🐎


מקום 8: פילדלפיה איגלס ⬆️1


האיגלס הצליחו לצרף בדראפט 2 חיזוקים לסקנדרי, שלפי מרבית הביג-בורדים, הם כישרונות טופ 20 (אפילו טופ 15) בדראפט. זו התחלה טובה מאוד, אבל האם זה מספיק כדי לעשות וי על המשימה של חיזוק הגנת מסירה שנראתה נורא בעונה שעברה? ממש לא בטוח. ומה לגבי עמדת הליינבקר? האם דווין וייט, אחרי עונה פחות טובה שבסיומה הבאקס נפרדו ממנו, ונקובי דין, אחרי פציעה רצינית, יספיקו להשלים את ה- Back-7? אפילו פחות בטוח.


האיגלס ימשיכו להתבסס על כלי נשק מעולים במשחק המסירה, על ההתקדמות (!) של ג'יילן הרטס כמוסר, ועל קו התקפה, שאני מעריך שיצליח לשרוד את הפרישה של ג'ייסון קלסי, בזכות מאמן קו ההתקפה הטוב בליגה, ג'ף סתאוטלנד.


נקודת חוזקה בסגל 💪כל ה-Skill Positions


נקודת חולשה בסגל 👎🏻ליינבקר/סייפטי



מקום 9: גרין ביי פאקרס ⬇️1


הפאקרס העמיסו 11 בחירות דראפט, ומצאו לנכון לחזק את החלק הפנימי של קו ההתקפה הפגיע שלהם רק עם שחקן אחד בסיבוב החמישי? מוזר בעיניי. אבל אם אפילו שליש מהבחירות האלו יפגעו, והפאקרס יצליחו לשדרג לעצמם את הסקנדרי ואת עמדת הליינבקר - הם יהיו כוח רציני מאוד ב-NFC גם בעונה השנייה של ג'ורדן לאב כפותח.


נקודת חוזקה בסגל 💪דיפנסיב אנד


נקודת חולשה בסגל 👎🏻IOL



מקום 10: פיטסבורג סטילרס


אם היו לי ספקות ונקיפות מצפון לגבי ההחלטה למקם בדירוג של מרץ את הסטילרס בדרג הזה, ומעל קבוצות כמו הדולפינס והקאובויס - אז הדראפט האחרון עזר לי לעכל ולחיות איתה בשלום. אני מרגיש יותר בנוח עם החיזוקים שעשו בקו ההתקפה ביחס לאלה בעמדת הרסיבר, ובעיקר בקורנר. האם רומן ווילסון/ואן ג'פרסון שווים WR2? האם דונטה ג'קסון שווה CB2?


נקודת חוזקה בסגל 💪פרונט 7


נקודת חולשה בסגל 👎🏻קורנרבק



דרג רביעי - יש להן עוד כמה דברים להוכיח 🤔


מקום 11: מיאמי דולפינס


לדולפינס היה דראפט טוב מאוד (בעיקר בסיבובים המאוחרים, לדעתי), אבל אני עדיין תוהה לגבי ההחלטה שלא להשקיע עוד משאבים בחלק הפנימי של קו ההתקפה אחרי האובדן של רוברט האנט. כל עוד טואה ימשיך להיות סולידי, עם מייק מקדניאל כפלייקולר ושפע נשקים עם מהירות קטלנית - הדולפינס יהיו אתגר רציני לכל קבוצה בליגה, בכל יום נתון (אולי קצת פחות בחורף).


אוהדי דולפינס - אני יודע שאני קשוח עם הקבוצה שלכם כאן ובפודקאסטים, אבל באמת שאין לי שום דבר אישי נגדם (בניגוד לקבוצה הבאה, למשל). פשוט חושב שהקבוצה צריכה להראות לי דברים שלא ראיתי בשנתיים האחרונות (ניצחון בפלייאוף, ניצחון statement במזג אוויר קר). הפוטנציאל שם, בארגזים.


נקודת חוזקה בסגל 💪רסיברים


נקודת חולשה בסגל 👎🏻IOL



מקום 12: דאלאס קאובויס


אומר זאת כך - אהבתי את הדראפט של הקאובויס הרבה יותר מאשר כל דבר אחר שהם עשו בחודשים ינואר-פברואר-מרץ-אפריל. ועדיין, לא שקט בדאלאס. דאק נכנס לעונה אחרונה בחוזה, בלי הסכם חדש (ולפי הדיווחים, גם בלי מו"מ בנושא), ויש לא מעט סימני שאלה לגבי כמה חתיכות חדשות בפאזל (מי יחליף את טיירון סמית? האם גאייטון יהיה מוכן לפתוח בשבוע 1? מי ישחק סנטר? מי ימלא את העומק שאבד בעמדת האדג'? ומה התוכנית בליינבקר?).


נקודת חוזקה בסגל 💪קורנרבק


נקודת חולשה בסגל 👎🏻ליינבקר



מקום 13: סיאטל סיהוקס


הסיהוקס היא עוד קבוצה שחיברה בשנים האחרונות כמה דראפטים טובים, ואני מאמין שגם מחזור 24 ישלם להם דיבידנדים די מהר. מכיוון שהייתה להם רק בחירה 1 ב-80 הראשונות, ורק 2 בחירות ב-100 הראשונות - קשה קצת לבנות כבר בשלב זה על פגיעות בול בעמדות היותר חלשות בסגל (אדג', IOL וסייפטי) ונצטרך לחכות ולראות אם הצוות המקצועי יצליח לחבר שם את כל הכישרון ליחידה מתפקדת.


זו עדיין בחירה מעוררת מחלוקת למקום 13 בדירוג, אבל אם לא נפנטז ונעסוק בספקולציות במאי - אז מתי?


נקודת חוזקה בסגל 💪רסיברים


נקודת חולשה בסגל 👎🏻אדג'



מקום 14: לוס אנג׳לס ראמס ⬆️3


הקפצתי את הראמס למעלה 3 מקומות אחרי הדראפט, גם בגלל שאני חושב ששלהם היה טוב מאוד (בעיקר 2 הראשונות - שלא רק נגעו בחורים בסגל, אלא גם הביאו 2 שחקנים מאותו קולג' - פלורידה סטייט), אלא גם כי רוב הקבוצות שמעליהם די פישלו בדראפט, בעיניי.


אם מסתכלים על הראמס בהשוואה למקומות 15-19 אני עדיין חושב שיש להם את השילוב מאמן-קיובי (או השני בטיבו, לכל הפחות. אבל כנראה שהראשון). אני שם אותם מאחורי הסיהוקס כרגע כי לדעתי לסיהוקס יש סגל יותר מאוזן (בעיקר בהגנה) + אני מהמר שהמאמן שלהם יוכיח שהוא ברמה של הגדולים בעונה הקרובה.


נקודת חוזקה בסגל 💪רסיברים


נקודת חולשה בסגל 👎🏻קורנרבק



מקום 15: אטלנטה פאלקונס ⬇️1


לפלקונס היה דראפט מוזר, אני לא מחדש לכם כאן כלום. יכול להיות שבעוד שנתיים-שלוש (או אפילו העונה, אם חלילה קאזינס ייפצע) נגלה שזה היה מהלך גאוני. אבל כשאני בוחן דירוג עוצמה לקראת עונת 2024 - אי אפשר לומר שבאטלנטה עשו כל מה שאפשר כדי לעזור לעצמם לנצח השנה בדראפט הזה. אני עדיין חושב שיש להם קיובי טוב יותר (אולי אפילו שניים, בהשוואה לחלק מהקבוצות) ממקומות 16-18, ואולי גם את קו ההתקפה הטוב ביותר, וזה מה שמפריד בין הקבוצות כרגע.

נקודת חוזקה בסגל 💪סקנדרי


נקודת חולשה בסגל 👎🏻אדג'



מקום 16: קליבלנד בראונס ⬇️1


עם דראפט קצת יותר טוב, יש מצב שהייתי מקפיץ את הבראונס מעל הפאלקונס - אבל גם הם, לדעתי, פספסו כאן. יאמר לזכותם שלא היו להם המון ברירות בלי בחירת סיבוב 1, ועם 2 בחירות בלבד ב-150 הראשונות. את החיזוק העיקרי הם יצטרכו לקבל מיכולת יותר גבוהה ויציבה מדשון ווטסון, ומתוספות פרי אייג'נסי כמו ג'רי ג'ודי.


נקודת חוזקה בסגל 💪דיפנסיב ליין


נקודת חולשה בסגל 👎🏻אופנסיב תאקל



מקום 17: ניו יורק ג׳טס ⬆️4


הקפיצה הכי משמעותית בדירוג הפעם ( 4 מקומות + דרג) - אולי בהשפעת וגאס (שכרגע קובעים שהג'טס יהיו פייבוריטים בלא פחות מ-14 משחקים העונה!) והליגה (שנתנו להם 7 משחקי פריים-טיים ב-11 השבועות הראשונים של העונה).


אני חושב שלג'טס היה דראפט טוב מאוד, ובשילוב תוספות מעניינות בפרי אייג'נסי ובטריידים, מתחיל להתגבש כאן סגל איכותי (אם כי פציע להחריד, בעמדות חשובות). אז למה "רק" מקום 17? למה אני חושב שבמגרש נייטרלי הם פחות טובים כרגע מהבראונס, הפאלקונס, הראמס או הסיהוקס? שלוש סיבות:


  1. סגל פציע להחריד (טיירון סמית, מייק וויליאמס, רודג'רס אחרי פציעה קשה)

  2. המאמן הראשי (וצוות האימון) הכי פחות טובים ברשימה - בפער די ניכר

  3. הכימיה בחדר ההלבשה הייתה בעייתית מאוד בשנה שעברה. צריך לראות אם ואיך זה יהיה שונה הפעם


צריך גם לזכור שלמרות התוספות המשמעותיות, לג'טס עדיין היה בעונה שעברה את קו ההתקפה ה-31 בטיבו בליגה. צריך לראות את כל החתיכות החדשות בפאזל מתחברות.


נקודת חוזקה בסגל 💪סקנדרי


נקודת חולשה בסגל IOL



מקום 18: טמפה ביי באקנירס ⬇️2


לבאקנירס היה דראפט סולידי מאוד, והם הוסיפו הארכת חוזה מפלצתית לאחד השחקנים הטובים שלהם - אנטוואן ווינפילד ג'וניור, שהפך לא רק לסייפטי היקר בליגה - אלא ל-DB עם החוזה הגבוה ביותר (יותר מכל קורנר!).


אני ממשיך לטעון שבבית כל כך חלש, אחרי 2 הופעות פלייאוף טובות (וניצחון אחד) - הבאקס לא עשו מספיק Splash Moves כדי לקחת צעד נוסף קדימה. כשזה קורה ב-NFL - אתה לרוב מוצא את עצמך עומד במקום כשכולם סביבך רצים קדימה, ואתה בעצם הולך לאחור.


נקודת חוזקה בסגל 💪רסיברים


נקודת חולשה בסגל 👎🏻קורנר



מקום 19: לוס אנג׳לס צ׳ארג׳רס ⬆️3


ככל שהפגרה מתקדמת, ובצירוף הדראפט, אפשר לראות את החזון של הארבו הולך ומתממש, ומבחינתי זה שווה 3 מקומות למעלה, ואפילו סוף דרג רביעי (במקום דרג חמישי בדירוג העוצמה הקודם). זה זינוק משמעותי - אבל זה עדיין לא ממש שם. אני עדיין לא יכול להשתגע על הרברט עם הרסיברים האלה (כבודו של לאד מקונקי במקומו מונח). אני עדיין לא יכול לראות איך ההגנה מתחברת ליחידה מתפקדת אחרי כל השנים האלו של ברנדון סטיילי. זה יכול לקרות, ולקרות מהר, אבל זה עדיין בגדר תיאוריה ו-Wishful Thinking.



נקודת חוזקה בסגל 💪אופנסיב תאקל


נקודת חולשה בסגל 👎🏻Skill Positions



דרג חמישי - יותר מדי סימני שאלה מכדי לקחת ברצינות ❓❓❓


מקום 20: לאס וגאס ריידרס ⬇️2


לריידרס היה דראפט טוב, והם הוסיפו שני שמות מאוד מעניינים בסיבובים הראשונים (באוורס ופאוורס-ג'ונסון) אבל בעמדת הקוורטרבק - עדיין סימן שאלה מהותי, והבהלה לקיוביז כבר בשלב המוקדם של הסיבוב הראשון לא הותירו להם יותר מדי ברירות. אז אני נאלץ להוריד אותם בדירוג הזה לדרג החמישי, כי אין מה לעשות - קיובי בפוטבול זה חשוב יותר מהכול. האם אני יכול לבנות על מאמן ראשי רוקי (מינוס חצי עונה שעברה) עם איידן אוקונול או גרדנר מינשו בעמדת הקיובי, לקחת קבוצה לפלייאוף בבית שיש בו את הצימודים ריד-מהומס והארבו-הרברט? לא ממש. לא כרגע.


נקודת חוזקה בסגל 💪קו הגנה


נקודת חולשה בסגל 👎🏻קוורטרבק



מקום 21: ג׳קסונוויל ג׳אגוארס ⬇️2


הדעות מאוד חלוקות לגבי איכות הדראפט של הג'אגס. אני חיבבתי אותו, מינוס, אבל לא הרבה מעבר. האם הם השקיעו משאב משמעותי כדי לענות על השאלות שנפתחו בסקנדרי? לא ממש. האם התוספת של בריאן תומאס לכריסטיאן קירק וגייב דיוויס שווה חדר רסיברים אידיאלי לטרבור לורנס בעונה סופר קריטית? אני ממש לא בטוח - ואני גם נוטה לחשוב שיש להם את חדר הרסיברים בבית הזה (טקסנס: אין שאלה בכלל, טיטאנס: הופקינס+רידלי+בויד+בורקס - עדיפים בעיניי, קולטס: פיטמן + מיטשל + דאונס - גבולי, במקרה הטוב מצד הג'אגס).


נקודת חוזקה בסגל 💪דיפנסיב ליין


נקודת חולשה בסגל 👎🏻סקנדרי



מקום 22: אינדיאנפוליס קולטס ⬇️2


לקולטס, בעיניי, היה דראפט טוב מאוד (בעיקר ב-4 הסיבובים הראשונים), אבל זה לא מספיק כדי להקפיץ אותם בדירוג - והם מאבדים קצת גובה בגלל ניתורים של כמה קבוצות שהיו מאחוריהן. אני עדיין מאוד Bullish על שיין סטייכן, וראינו מריצ'ארדסון כמה ניצוצות במשחקים הראשונים, אבל כמו ששם הדרג אומר - יש כאן עדיין יותר מדי סימני שאלה (לא פחות בהגנה, אגב).

נקודת חוזקה בסגל 💪קו התקפה


נקודת חולשה בסגל 👎🏻קורנרבק



מקום 23: שיקגו ברס


לברס היו רק 5 בחירות בדראפט הזה, אבל הן עשו איתן בדיוק את מה שצריך לעשות, ועם קיובי העתיד במקומו אני מרגיש הרבה יותר בנוח עם המיקום שלהם בדירוג העוצמה. החלק ההתקפי נראה מפחיד, על הנייר, והם עשו מה שצריך בדראפט כדי לבנות סביב קיילב, אבל עדיין יש לא מעט סימני שאלה בצד השני של הכדור: באדג' (אוסטין בוקר יהיה התשובה), בדיפנסיב תאקל ובעמדת הקורנר השנייה לצד ג'יילן ג'ונסון.

נקודת חוזקה בסגל 💪רסיברים


נקודת חולשה בסגל ⬇️דיפנסיב תאקל




דרג שישי - עוד לא התאוששתי מעונה שעברה כדי לתת יותר ריספקט


מקום 24: ניו יורק ג׳איינטס


לג'איינטס היה אחלה דראפט בעיניי (בעיקר היומיים הראשונים), אבל אני עדיין לא מספיק מאושש כדי להקפיץ אותם כאן בדירוג. היו לא מעט קבוצות מאחוריהם שעשו מהלכים יפים, וגם לשמור על המיקום זה משהו כאן. אל תתפלאו אם שלוש הבחירות הראשונות שלהם בדראפט יפתחו בהרכב כבר בשבוע 1. עם כל הכבוד למאליק נייברס - אני עדיין לא קונה את הרצים והתופסים שדניאל ג'ונס ודייבול יצטרכו לעבוד איתם העונה.


נקודת חוזקה בסגל 💪דיפנסיב ליין


נקודת חולשה בסגל 👎🏻Skill Positions



מקום 25: ניו אורלינס סיינטס


עוד קבוצה עם דראפט מצוין שלא בא לידי ביטוי כאן בדירוג, אבל זה מסוג הדברים שיכול לעזור להם לקפוץ בהמשך האוף-סיזן או בשבועות הראשונים של העונה. כי תאקלים וקורנרים צעירים זה אחלה, אבל בסופו של דבר - השלד הוא אותו שלד, הקיובי עדיין לא הוכיח בקריירה שהתקרה שלו גבוהה יותר מהופעת פלייאוף אקראית, פה ושם, והמאמן הוא מהמתנדנדים ביותר בליגה. פוואגה נראה כמו אחלה תוספת לקו ההתקפה, בעמדה עם צורך בוער, אבל הוא לבדו לא יספיק.

נקודות חוזקה בסגל 💪ליינבקרים


נקודות חולשה בסגל 👎🏻OL



מקום 26: אריזונה קרדינלס


לקארדס היו 12 בחירות בדראפט הזה, כולל 7(!!!) בטופ 90. זו כמות כישרון/פוטנציאל לא מבוטלת, שיכולה להפוך קבוצה לגמרי. האם אני משוכנע שהם עשו את המקסימום עם הבחירות האלו? לא. האם אני מרוצה מאיך שהם טיפלו בפער בעמדת האדג'? ממש לא. אבל התקפה שכוללת את קיילר, מארווין האריסון, ג'יימס קונור, טריי מקברייד והרוקי טריי בנסון - זה בסיס טוב לבנות סביבו. ג'ונתן גאנון יקווה לפגוע בכמה מששת הרוקיז בצד ההגנתי, כי בעונה שעברה - ההגנה שלו הייתה רחוקה מלהיות סולידית.

נקודת חוזקה בסגל 💪טייט-אנד


נקודת חולשה בסגל 👎🏻אדג'



מקום 27: טנסי טיטאנס


אני חושב שהדראפט של טנסי היה טוב יותר מיתר המהלכים שהם עשו בתחילת הפגרה. איש המפתח כאן הוא ג'יי.סי ליית'ם, שחקן שרק בימים האחרונים שלפני הדראפט התחילו לדבר עליו כאופציה לבחירה 7 - עד אז רוב האנליסטים העריכו שהוא יהיה התאקל השלישי או הרביעי שיירד מהלוח. בלי פגיעה בול כאן, לא בטוח אם וכמה זמן יהיה לוויל לוויס למסור לנשקים החדשים שלו (בלי ששמנו לב, פתאום לטנסי יש את אחד מחדרי הרסיברים העמוקים ביותר בליגה).

נקודת חוזקה בסגל 💪רסיברים


נקודת חולשה בסגל 👎🏻אדג'



דרג שביעי - משהו חדש (ומעניין?) מתחיל 📈


מקום 28: מינסוטה ויקינגס


היום הראשון בדראפט של הויקינגס התנהל שונה מאוד מאיך שאנשים ציפו - הם אומנם לקחו את ג'יי.ג'יי מקארתי עם הבחירה הראשונה, אבל הם "חסכו לעצמם" טרייד אפ יקר, והשתמשו בבחירת הסיבוב השנייה שלהם כדי לקחת גם את דאלאס טרנר לעמדת האדג'. זוהי אומנם עמדה לא פופולארית במיוחד ממה שאני קורא - אבל אני אוהב את ההתנהלות של הויקינגס באוף-סיזן הזה, מתחילת הפרי-אייג'נסי ועד הדראפט. ועדיין - מקארתי הוא פרוספקט עם יותר מדי סימני שאלה כדי לתת בו אמון מלא, ומכאן אפשר להשליך על הדירוג הכללי של הקבוצה - שלא משתנה הפעם. אבל אין ספק שבמינסוטה עושים עבודה יפה בלבנות לקיובי החדש שלהם סביבה שהוא יוכל לשגשג בה.

נקודת חוזקה בסגל 💪Skill Positions


נקודת חולשה בסגל 👎🏻קוורטרבק



מקום 29: וושינגטון קומנדרס


אני חושב שלקומנדרס היה דראפט מצוין, אבל כבר למדנו לפני כמה ימים שג'רזאן ניוטון ש"נפל" אליהם בסיבוב השני - יצטרך לעבור ניתוח בכף הרגל, שיספסל אותו לפרק זמן לא ברור. אני חושב על מחזור הדראפט הזה את אותו הדבר שאני חושב על הסגל כולו - הרבה שמות מעניינים, הרבה עומק ואפשרויות בכמעט כל עמדה, אבל האם הכול בסוף יתחבר? אין לי באמת דרך לדעת, ואני לא משוכנע כמה אני מאמין בדן קווין להיות הדבק. קווין כמתאם הגנה זה אחלה, קינגסברי כמתאם התקפה זה מעניין - אבל לנהל חדר הלבשה כמאמן ראשי זו אופרה אחרת. קווין עשה זאת בעבר באטלנטה, עם תוצאות לא אחידות.


נקודת חוזקה בסגל 💪דיפנסיב תאקל


נקודת חולשה בסגל 👎🏻קורנרבק



מקום 30: ניו אינגלנד פטריוטס


הפטריוטס עשו בדראפט את מה שצריך - הם לקחו את הפרוספקט המוכשר והפחות בשל לעמדת הקיובי, ומנסים להקיף אותו בכלי נשק (שני רסיברים ב-4 הבחירות הראשונות). זה עדיין טרי ובוסרי מדי מכדי להאמין שהם שווים משהו שהוא לא 5-6 ניצחונות בעונה (אגב, בווגאס חוזים כרגע 4.5) ומקום רביעי בבית.

נקודת חוזקה בסגל 💪סקנדרי


נקודת חולשה בסגל 👎🏻רסיבר



מקום 31: קרוליינה פנתרס


גם במקרה של הפנתרס, עמדת הפתיחה בדראפט הייתה לא פשוטה (התחילו אותו בלי בחירת סיבוב ראשון), אבל הם עשו טרייד-אפ בשביל נשק חדש לברייס יאנג, ומסע החימוש ההתקפי המשיך עם ג'ונתן ברוקס בסיבוב 2 וג'טאביון סנדרס בסיבוב רביעי. אני עדיין חושב שהשדרוג הכי גדול מבחינת יאנג הוא התוספת של דיונטה ג'ונסון שהגיע בטרייד מהסטילרס.


אני חושש, ואף חושד, שהפנתרס נדחקו לפינה שבה הם נאלצו להקציב את מרבית המשאבים כדי להרים את יאנג מהקרשים (מובן לגמרי) ודי הפקירו עמדות חשובות בהגנה (למשל - מחליף לבריאן ברנס באדג').

נקודת חוזקה בסגל 💪סקנדרי


נקודת חולשה בסגל 👎🏻אדג'


ברייס יאנג ודיונטה ג'ונסון עובדים על הכימיה



דרג שמיני - אוקיי, אולי לא הכול לגמרי אבוד...( לשעבר: כאוס מוחלט) 😬


מקום 32: דנבר ברונקוס


אני חושב שלברונקוס היה דראפט טוב מאוד (הרבה יותר טוב משל הפנתרס, לצורך העניין), אבל הם עדיין ראויים לקטגוריה משלהם. רק שיניתי את השם קצת. החיבור בין בו ניקס לטרוי פרנקלין במעבר ל-NFL יכול להוכיח את עצמו כנכס רציני, אבל היו עוד כמה בחירות מעניינות, ונחוצות: כמו ג'ונה אליס, אודריק אסטימה, וכריס אברהמס-דריין.


כמובן שכל זה לא משנה בכלל, אם בו ניקס לא יהיה מי שפייטון מאמין ומקווה שהוא יהיה, ואם לא יהיה ביניהם חיבור טוב. הברונקוס זקוקים באופן נואש לשינוי תרבותי, וזה מתחיל מהחיבור בין המאמן הראשי לקיובי שלו.



נקודת חוזקה בסגל 💪פאט סרטאן


נקודת חולשה בסגל 👎🏻הרבה מאוד דברים אחרים (כמעט הכול)



 

כרגיל - מסכימים איתי ו/או נהנתם? אשמח אם תשתפו בתגובות. חושבים שאין לי מושג וטעיתי בענק? אשמח אם תשתפו בתגובות. רוצים שאכתוב על נושאים אחרים שמעניינים אתכם? ספרו לי גם על זה בתגובות.


איזה ציון אתם נותנים לדירוג הזה?

  • A - טוב מאוד

  • B - טוב

  • C - בינוני למדי

  • D - רע


כמובן שאשמח גם לקרוא את המחשבות/הערות שלכם לדירוג בתגובות למטה.


 

רוצים לקבל גישה לעולם שלם של תוכן מרתק על פוטבול וליגת ה-NFL? כל מה שצריך לעשות זה להירשם (בחינם!!!) לבלוג שלי.


מה תקבלו עם ההרשמה?


🏈 גישה לכל התכנים המקצועיים הכי מושקעים שלי


🏈🏈 ניוזלטר שבועי שמסכם לכם (מדי יום ב׳) את כל מה שמעניין בליגה - בקריאה של 5 דקות או פחות


 🏈🏈🏈 סקירות וטיפים לשחקני פנטזי פוטבול (וגם למהמרים על משחקי NFL)



הצטרפו למאות אוהדי פוטבול ישראלים שכבר שם - בהרשמה חינמית מכאן!


 








287 views2 comments

2 comentarios

Obtuvo 0 de 5 estrellas.
Aún no hay calificaciones

Agrega una calificación
Obtuvo 5 de 5 estrellas.

אורן אני אוהב את הדירוג שלך, אבל לא כל כך אוהב את הז'אנר הזה של Power ranking, בעיקר לפני שהעונה מתחילה. אני לא מבין איך אפשר באמת לדרג קבוצות שהחליפו בין 1/3 ל-1/2 מהרוסטר שלהן, או חלק גדול מצוות האימון. וגם קשה מאד לדעת איך הרוקיז ישתלבו בקבוצות, ותוך כמה זמן (אם בכלל) יתנו תפוקה שתשפיע על מידת התחרותיות של הקבוצה.

אבל אני חושב שהגישה שלך של חלוקה לאשכולות מאוזנת ועושה הרבה שכל. אחלה!

Me gusta
Contestando a

תודה, אסף! מסכים עם מה שאתה אומר. סייגתי וכתבתי בערך אותו דבר בדירוג הראשון, וגם כאן (יותר בהקשר של הרוקיז). יש כמות משתנים אדירה ובלתי אפשרי לחזות אותם בדיוק גם בתחילת ספטמבר, עזוב אמצע-סוף מאי.אבל ניסיתי לתת כאן איזה מבט מתכלל (ופחות חופר מהרגיל) על כל קבוצה, ולשים אותה באיזו פרספקטיבה ביחס לקבוצות האחרות. חושב שבהקשר הזה אפשר לקבל מכאן הבנה, וגם סקירה של עיקרי המהלכים. לא מתיימר שזו תהיה תחזית מדויקת לאיך שהעונה תתגלגל (את זו אני אספק רק בסוף אוגוסט, לכל המוקדם).

Me gusta
bottom of page