top of page

פריוויו לשבוע 2: מנה שנייה 🍽️

מנה ראשונה בספרים, הפרפרים בבטן התנדפו (בתקווה!), ואין יותר תירוצים - 16 משחקים חדשים לפנינו, ו-16 הזדמנויות מעולות לכל קבוצה להפוך לגמרי את הנרטיב לגביה.


כמדי שבוע, ניסיתי לתת כאן כמה עדכונים חשובים על פציעות, להציג נתונים מעניינים, ולסמן את המאצ'אפים/השחקנים שצריך לשים עליהם עין בכל אחד מהמפגשים.


מבחינת הפורמט - אני אחלק כל פריוויו לחלקים הבאים:


  1. רקע כללי

  2. מאצ'אפ מפתח

  3. השוואת סגלים

  4. מפתחות לניצחון של כל קבוצה

  5. הימור שלי (+ מידת הביטחון לגביו - מתייחס רק לבחירה לניצחון outright)

  6. מדד האטרקטיביות לאוהד הנייטרלי

  7. במשחקים המרכזיים - אוסיף גם סקר עם בחירות שלכם נגד ה-Spread


** באופן כללי - אם יש לכם כוונה להמר על אחד המשחקים השבוע, או בכלל, ממליץ לעיין במדריך למהמר הפוטבול המתחיל שהכנתי כבר בעונה שעברה.



מקרא שימושי:


משחק שהוא המלצת צפייה לאוהד האובייקטיבי 👀 (ציון מעל 8 במדד האטרקטיביות, המטרה היא לסמן רק אחד כזה בשעת שידור מסוימת)


משחק שרמת העניין בו נמוכה מאוד לאוהד האובייקטיבי 💩


הלוק השבועי Outright 🔒


הלוק השבועי Against The Spread 🔏


התראת Upset (ניצחון לאנדרדוג) 🐶




תפריט ניווט לסיכומי המשחקים:





 

משחק TNF: מיאמי דולפינס (1-0) - באפלו בילס (1-0) (דולפינס 2.5-, O/U 48.5) 👀🐶


(שידור ישיר בספורט 5)


אחרי הסיפתח המדהים שקיבלנו לעונה בחמישי בלילה, בין הצ'יפס לרייבנס, שבוע 2 מבשל לנו מפגש לא פחות מעניין, ובמובנים מסוימים, אפילו מעניין ומשמעותי יותר - עם הקרב בין הדולפינס לבילס ב-AFC המזרחי. שתי הקבוצות מגיעות אחרי ניצחונות בשבוע 1, והמשחק הזה יציב אחת מהן בראש הבית.


הבילס מגיעים למפגש במצב קצת פחות אידיאלי, מבחינת כשירות - הניקל קורנר המצוין, טארון ג'ונסון יהיה בחוץ, וזה עשוי להיות קריטי. ואם כבר בפציעות עסקינן, אז לג'וש אלן יש כזאת. אומנם ביד שמאל (הלא מוסרת) והוא מתאמן עם כפפה עליה - אבל האם זה ישפיע עליו במשחק? האם זה יקשה עליו להחזיק היטב בכדור במהלכי ריצה?



ואם כבר ג'וש אלן, בואו נדבר על מי ש*אמור* היה להיות המטרה מספר 1 שלו - ובקושי קיבל את הכדור נגד אריזונה... הרבה אנשים תהו מדוע דלטון קינקייד בקושי קיבל טארגטים במשחק נגד אריזונה, ובכן - אם תעקבו כאן אחרי מספר 86 במרכז המגרש - אולי תצליחו להבין (ומעניין אם הדולפינס מתכננים לפעול בצורה דומה):



במיאמי, שני הרצים הפותחים, דבון אייצ'ן וראחים מוסטרט, לא התאמנו השבוע - ברביעי מקדניאל הודיע שמוסטרט לא ישחק, בעוד שאייצ'ן הוא GTD. טואה (אחרי משחק פחות טוב, בעיניי, ממה שהבוקס סקור עשוי לרמז) יצטרך משחק ריצה מתפקד בחמישי בלילה.


מאצ'אפ מפתח: קו ההתקפה של הדולפינס נגד קו ההגנה של הבילס - מי שסימן את הקו של מיאמי כנקודת חולשה (אני ביניהם), בגלל העזיבה של 2 פותחים באוף-סיזן, אולי הופתע לטובה מההופעה שלהם בשבוע 1. לפחות בפאס-פרוטקשן. הדולפינס הובילו את הליגה במניעת לחץ על הקיובי שלהם (ב-14.6% מהסנאפים בלבד הלחץ הגיע לטואה). במשחק הריצה דברים נראו אחרת, עם 3.2 יארדים לנשיאה בלבד - נתון נמוך מאוד. טרון ארמסטד (ציון PFF 90.3) הוביל את החבורה, ונראה כמו בימיו הטובים ביותר. הוא יהיה האיש שיתמודד מול שחקן ההגנה הכי טוב של הבילס במשחק נגד הקרדינלס - האדג' גרג רוסו (שיא קריירה של 3 סאקים ו-6 עצירות הגנתיות בסך הכול). צריך לזכור שטואה הוא שמאלי, וזה לא יהיה קרב על הבליינד סייד שלו - אלא אוסטין ג'קסון מול איי.ג'יי אפנסה/וון מילר. בעיניי, העימות החשוב יהיה בין אד אוליבר לדקוואן ג'ונס באמצע לחלק הפנימי של קו ההתקפה של מיאמי: רוברט ג'ונס, ושני הפותחים החדשים: אארון ברואר וליאם אייכנברג.


השוואת סגלים:


הדולפינס ינצחו אם... יצליחו ליצור איזון הרבה יותר טוב בהתקפה, ממה שהיה במשחק הראשון. 3.2 יארדים לנשיאה לא יספיקו נגד הבילס. אם הם יכניסו את עצמם לדאון 3 ארוך פעם אחר פעם, וירדו מהר מהמגרש - אלן יגרום להם לשלם. בהגנה, כשאלן תחת לחץ, הם חייבים להכיל אותו - נגד אריזונה רק 22% מהדרופבקים שבהם היה תחת לחץ נגמרו בניסיון מסירה (הכי נמוך בליגה), ו-44% הפכו לסקראמבל שלו (הכי גבוה בליגה) ו-33% לסאק (מהגבוהים בליגה).


הבילס ינצחו אם... יגרמו לטואה לברוח מהפוקט, ולהגביל את ה-YAC של מיאמי למינימום. שימו לב לנתון הבא: מתוך 315 יארדים של טייריק היל, ג'יילן וואדל ודבון אייצ'ן מול הג'אגס - 240 הגיעו לאחר התפיסה. בהתקפה - יש להם שני תאקלים שקיבלו כסף גדול ממש לאחרונה - השמירה על אלן חייבת להיות טובה במיוחד.


ההימור שלי: בחרתי בבילס לקחת את הבית, ואני חושב שיש להם את הקיובי הכי טוב על המגרש (בפער ניכר, אגב), והיסטוריה דומיננטית נגד טואה (למיטב זכרוני, מעולם לא ניצח את אלן בהד-טו-הד). מצבת הפציעות מדאיגה אותי, אבל אני מאמין שמקדרמוט ימצא את הפתרונות. נותן כאן לבילס את הנקודות בביטחון די טוב, אבל המשחק עצמו הוא Coin flip. נלך על הבילס גם הפעם.


מידת הביטחון: 5


מדד האטרקטיביות: 8


 

האזינו לפריוויו שבוע 2 בפורמט פודקאסט:



 

חלון מוקדם יום ראשון (חלון 20:00):


דאלאס קאובויס (1-0) - ניו אורלינס סיינטס (1-0) (קאובויס 6.5-, O/U 46.5)


אחרי שיוטים מול קליבלנד וקרוליינה, בהתאמה, בשבוע 1 - שתי הקבוצות צפויות להתמודד מול המבחן האמיתי הראשון שלהן העונה. הזדמנות לגלות האם הדומיננטיות שראינו מכל אחת במשחק הקודם הייתה תוצר של יריבה חלשה (וכנראה חלשה מאוד) או אינדיקציה לאיכויות שלה עצמה.


כתבתי בפוסט הסיכום שלי על המהירות האדירה בהגנה של הקאובויס, ועל השיפור בעמדת הליינבקרים - והשבוע יהיה להם אתגר מעניין מול הסכמה ההתקפית החדשה של מתאם ההתקפה החדש של הסיינטס, קלינט קוביאק - הסיינטס רשמו בשבוע 1 את הזינוק הגדול ביותר בשימוש ב-motion או shifts של המערך ההתקפי לפני הסנאפ, ביחס לממוצע של כל עונת 2023 (+38.2%.. אגב - באקנירס במקום השני, סיהוקס בשלישי, ואיגלס ברביעי).


בצד של הקאובויס, הטייט אנד ג'ייק פרגוסון סובל מפציעת MCL וצפוי להיות מושבת למספר שבועות - מעניין לראות מי יתעלה שם כטרגט נוסף בהתקפה בהיעדרו.


מאצ'אפ מפתח: קו ההגנה של הקאובויס מול קו ההתקפה של הסיינטס - הקאובויס היו דומיננטיים בשבוע 1 מול קו התקפה פצוע של הבראונס (שני תאקלים מחליפים) - 40 לחצים על הקוורטרבק (שיעור לחץ של 42.7%) + 7 סאקים בסך הכול. הסיינטס לא רק דרסו את הפנתרס בריצה, הם גם שמרו מצוין על דרק קאר, שהשלים 19 מתוך 23 מהמסירות שלו, ולא במקרה... כתבתי קודם על קו ההתקפה של הדולפינס, שהיה ראשון במניעת לחץ על הקיובי - אז הקו של הסיינטס היה שני בדירוג הזה עם 15.4% לחץ בלבד (אגב, זה של הקאובויס במקום רביעי, עם לחץ ב-20% מהדרופבקים). אתפלא מאוד אם ההתקפה של הסיינטס תצליח להגיע למספרים דומים, בפאס פרוטקשן או ביעילות נגד הריצה, אבל לשם הם בהחלט ישאפו.


השוואת סגלים:


הקאובויס ינצחו אם... הגנת הריצה שלהם תחזיק, כפי שעשתה בשבוע 1. זו הייתה נקודת התורפה של הקאובויס בשנים האחרונות, אבל החיזוקים לעמדת הליינבקר אמורים לעשות את ההבדל. אלווין קמארה (והשילוב עם טייסום היל וג'מאל וויליאמס) הם חיה אחרת לגמרי מאשר ג'רום פורד של הבראונס.


הסיינטס ינצחו אם... קו ההגנה שלהם יהיה דומיננטי. זה לא יהיה פשוט מול קו התקפה שגם העונה יהיה מצוין, למרות שני רוקיז בהרכב, אבל זה מה שהם חייבים במשחק הזה. המספרים למטה, כמובן, מטעים, בגלל איכות היריבות - אבל הגנת הסיינטס הצטיינה בשבוע 1 בלמנוע סדרת דאונים חדשים בדאון 1, ובחיסול דרייבים באופן כללי, ולניצחון של הקו שלהם ב-LOS יהיה תפקיד קריטי בכך השבוע:


ההימור שלי: הקאובויס קבוצה טובה יותר, שאוהבת לפתוח את ספטמבר בסערה, באופן מסורתי, והיא תנצח גם כאן ותכניס את הכיסוח של הסיינטס את קרוליינה לפרופורציות. אני אוהב את המאצ'אפ שלהם מול הסיינטס בהגנה (המהירות של אוברשון ויכולת זיהוי המהלכים של קנדריקס). במסגרת אותה מסורת, אני מעריך שהם גם יכסו את ה-spread.


מידת הביטחון: 7


מדד האטרקטיביות: 6.5

 

דטרויט ליונס (1-0) - טמפה ביי באקנירס (1-0) (ליונס 7-, O/U 50.5)


(שידור ישיר בספורט 5 לייב)


אחרי שהליונס שיחזרו בשבוע 1 את המפגש מסיבוב הווילדקארד ב-2023, הם מקבלים שיחזור עוקב, בשבוע עוקב - למפגש מסיבוב הדיוויז'נאל (שאותו הם ניצחו בעונה שעברה 31-23).


הליונס יביאו למשחק את אותה התקפה מאוזנת שניצחה להם את המשחק נגד הראמס (בעיקר בהארכה), עם משחק ריצה שהיה שני בליגה באפקטיביות שלו בשבוע 1 מבחינת EPA ממוצע למהלך (שימו לב לליונס בקצה הימני, וגם להגנה של הבאקס שמאל למטה, שנמצאת קצת מעל השליש התחתון בליגה באותו מדד):

כפי שנציג אוהדי הבאקס בפיד יואב כהן מזכיר - לא יזיק שטמפה יתייצבו למשחק ללא 4 פותחים ושני מחליפים חשובים בהגנה.


הבאקס נראו טוב בבית מול וושינגטון, אבל בראשון הקרוב זו תהיה אופרה אחרת לגמרי. מי שירגיש זאת יותר מכל יהיה, כנראה, לוק גאדקי, התאקל הימני של הבאקס, שהיה אחת החוליות הפחות טובות בקו של הקבוצה בשבוע שעבר (ציון PFF של 67.5), והמשימה שלו השבוע תהיה מאתגרת הרבה יותר - איידן האצ'ינסון, שאם להסתמך על ההופעה שלו מול קו התקפה חבוט של הראמס בשבוע 1, השתפר אפילו עוד יותר בשנה השלישית בליגה:


אל תופתעו לראות הרבה Light Boxes של הליונס - מערך שבו הם למעשה מאתגרים את הבאקס לרוץ, בכך שייקחו שחקן הגנה נוספת לעזור בכיסוי על אוואנס/גודווין.


מאצ'אפ מפתח: התקפות מסירה נגד הגנות מסירה - בייקר חרך את האוויר נגד הקומנדרס עם 4 טאצ'דאונים וכמעט 300 יארדים, והוא ישחק כאן מול קבוצה שבינואר האחרון מסר לכמעט 350 יארדים מולה + 3 TDs. אבל, הליונס עשו הרבה שינויים להגנת המסירה, כולל שני קורנרים פותחים שהתחלפו (קרלטון דיוויס וטריון ארנולד). בגלל שהתקפת הריצה של הבאקס לא ממש מרשימה, והגנת הריצה של הליונס היא מהטובות בליגה - יהיה קשה לבאקס להישאר קרובים בלי עוד משחק דומיננטי של בייקר. איתי חסיד, עוד אוהד באקס מהקהילה, מציין (ובצדק) שההיכרות של הקורנר הפותח החדש של הליונס, קרלטון דיוויס, עם אוואנס וגודווין (שיחקו יחד באימונים בשנים האחרונות, לפני המעבר שלו בדטרויט בטרייד) - תעזור לו מאוד.


מהצד השני - הבאקס יופיעו למשחק בלי שחקן ההגנה הכי טוב שלהן, האול-פרו סייפטי, אנטואן ווינפילד ג'וניור, שסובל מנקע ברגל ויפסיד כמה משחקים. תזמון גרוע מאוד במשחק, שהם יצטרכו בו עזרה של סייפטיז במשחק הריצה, אבל לא פחות באוויר - נגד האיום לעומק של ג'יימיסון וויליאמס, והראוטים החכמים של סאם לאפורטה.


השוואת סגלים:


הליונס ינצחו אם... הם יחזיקו את בייקר על פחות מ-250 יארדים באוויר. הם יהיו חייבים להפעיל עליו לחץ בשביל זה - נגד הקומנדרס הקו שמר על הפוקט נקי בשיעור גבוה מאוד של 67.6%, ובייקר היה 20 מ-23 ל-230 יארדים ו-3 TDs במצבים כאלה.


הבאקס ינצחו אם... בייקר ימסור למעל 325 יארדים ולא יאבד כדורים (בניגוד ל-2 שאיבד בפלייאוף האחרון). אם זה לא יקרה, הם יצטרכו (איכשהו) לגרד מעל 130 יארדים על הקרקע, בשביל להוריד ממנו קצת לחץ.


ההימור שלי: ליונס ינצחו ויכסו. בקושי, אבל יכסו (ניצחון של 8 עד 10 נקודות).


מידת הביטחון: 8


מדד האטרקטיביות: 7.5


 

גרין ביי פאקרס (0-1) - אינדיאנפוליס קולטס (0-1) (קולטס 3-, O/U 40.5) 🔏


לא טנהיל, לא פלאקו ולא אף וטרן אחר - מאליק וויליס יהיה הפותח של הפאקרס במשחק הבכורה שלהם בלאמבו. האיש שהוחתם בפאקרס רק ב-26 באוגוסט האחרון, שקיבל סאק לפני שהספיק בכלל לנסות הייל מארי בהפסד לאיגלס בברזיל, ושאלה הם המספרים שלו בקריירה אחרי שנתיים וקצת בליגה:


הוא מעולם לא מסר לטאצ'דאון בליגה. מעולם (הוא כן רץ לאחד). אבל זרק 3 INTs וגם 15 סאקים. לא בדיוק הרקורד שהייתם מחפשים אצל קיובי פותח.


מהצד השני, יש הרבה דברים בעמדת הקיובי שהייתם מחפשים, אבל גם הרבה פערים. כפי שניתן לראות בתרשים המסירות של ריצ'ארדסון משבוע 1 (9 השלמות מתוך 19 ניסיונות):


וזהו הסיכום של PPF למספרים:



ככל שהמסירה קצרה יותר - ככה הציון של ריצ'ארדסון פחות טוב. והמבין יבין - הוא חייב להשחיז את החלק הזה במשחק שלו.


מאצ'אפ מפתח: התקפת הריצה של הפאקרס נגד הגנת הריצה של הקולטס - אני לא מאמין שוויליס יוכל לנצח את המשחק הזה עם היד שלו. מאט לאפלור ינסה לבנות תוכנית משחק שתתבסס על איזון כמעט מלא בין ריצה למסירה מבחינת ניסיונות, כולל ריצות שלו (הוא קיובי די נייד), והרבה מסירות קצרות וסקרינים לשחקנים המהירים שלו (ג'יידן ריד החשוד המיידי). הליינבקרים של הקולטס (בראשות זאייר פרנקלין) יהיו חייבים להצטיין בכיסוי ובתיקולים אחרי התפיסה.


סיבה לאופטימיות מהצד של הפאקרס: כפי שהראיתי בסיקור המשחק הקודם - התקפה הריצה שלהם הייתה הכי יעילה (מבחינת EPA למהלך) בשבוע 1.


השוואת סגלים:



הפאקרס ינצחו אם... משחק הריצה ייצר לפחות 150 יארדים, והם יצליחו להמיר מעל 50% מהדאונים השלישיים שלהם, ומעל 50% מהדרייבים ברדזון (נגד האיגלס המירו 27% ו-25% בהתאמה).


הקולטס ינצחו אם... יכילו את וויליס בפוקט ויאלצו אותו לנצח אותם בכוח הזרוע שלו.


ההימור שלי: אחרי שבוע שבו היו צריכים להתמודד עם כאב הראש של סטראווד והתקפת המסירה האימתנית של הטקסנס, המאצ'אפ הזה יהיה טיול בפארק להגנה של הקולטס - שינצחו את המשחק וגם יכסו.


מידת הביטחון: 8


מדד האטרקטיביות: 6.5

 

טנסי טיטאנס (0-1) - ניו יורק ג'טס (0-1) (ג'טס 3.5-, O/U 41.5)


עוד שתי קבוצות שהפסידו בשבוע שעבר, עם שני קוורטרבקים שלא מסרו לאפילו 200 יארדים במשחקים שלהם (טרנד שבלט מאוד בשבוע החולף). טנסי שמטו יתרון מבטיח מול הברס, הג'טס מעולם לא נראו כמו מי שבאמת יכולה לנצח בסאן פרנסיסקו - אבל הפעם, זה יהיה סיפור אחר לגמרי. היא מגיעה כפייבוריטית ב-4 נקודות, ולא במקרה.


מאצ'אפ מפתח: אארון רודג'רס נגד דנארד ווילסון - בשבוע שעבר ההגנה של ווילסון, מתאם ההגנה החדש בטנסי (שסימנתי בפריוויו) לא איכזבה, והחזיקה את אחד הקיוביז הצעירים והמבטיחים בליגה על 93 יארדים בלבד באוויר וסיימו טופ 5 בליגה ב-EPA הגנתי נגד המסירה (אגב, הם היו גם טופ 10 במדד הזה נגד הריצה). קשה לראות את טנסי מחזיקה על הג'טס על מספרים כאלה, אבל הנה תורפה/נטייה אחת שהם אולי ינסו לנצל - את התרשים הזה אולי ראיתם כבר איפשהו לפני, אבל עדיין משתף - רודג'רס פשוט לא מסר ימינה במשחק נגד הניינרס:



ממה זה נובע בדיוק? האם זה קשור לפציעה? למאצ'אפים שהוא ראה ואהב? למערך ההגנתי של הניינרס? לא ברור לגמרי, ואופתע אם זה יראה ככה נגד טנסי, אבל אולי זו נקודת התחלה בשביל ווילסון לנסות לבנות סביבה תוכנית משחק הגנתית.


השוואת סגלים:


הטיטאנס ינצחו אם... וויל לוויס לא יאבד את הכדור, והם יצליחו לשמור על התקפת הריצה של הג'טס מתחת ל-100 יארדים.


הג'טס ינצחו אם... יהיו להם מעל 375 יארדים של התקפה במצטבר. ההגנה כבר תדע להסתדר עם כל מה שיקרה מסביב.


ההימור שלי: ג'טס מנצחים ומכסים. ההגנה שלהם תעשה ללוויס צרות, ההתקפה תהיה מאוזנת יותר מאשר נגד הניינרס (קשה שלא להיות) ורודג'רס יעשה מספיק כדי לנצח.


מידת הביטחון: 7.5


מדד האטרקטיביות: 6

 

מינסוטה ויקינגס (1-0) - סאן פרנסיסקו פורטי ניינרס (1-0) (ניינרס 6-, O/U 45.5)


סאם דארנולד מקבל בברכה את האקסית מהמפרץ, אחרי שבוע 1, שאני אפילו לא יכול להגדיר כ"מהחלומות", כי בכנות - אפילו לא חלמתי שיש בו את זה. הניינרס שייטו מול הג'טס בבית, ויוצאים לטיול ראשון לעונה - במגרש שמוכר להם היטב... בעונה שעברה, השתיים האלו נפגשו במינסוטה בשבוע 8, והויקינגס ניצחו במפתיע 22-17 (באותו רצף של שלושה הפסדים רצופים של הניינרס, בלי טרנט וויליאמס ודיבו).


לדארנולד יהיה לא פשוט בכלל השבוע, עם מצבת כלי נשק חסרה במיוחד - ללא ג'ורדן אדיסון, הרסיבר השני, שנפצע, ומצטרף לטייט אנד טי.ג'יי הוקנסון שטרם החלים מהפציעה שגמרה לו את 2023. יהיה מעניין לראות כיצד הניינרס יתמודדו בכיסוי עם ג'סטין ג'פרסון, כאיון אמיתי יחיד, ועם הרסיבר הצעיר המבטיח, שכנראה יקבל כמה וכמה סנאפים שהיו אמורים ללכת לאדיסון - ג'יילן ניילור (שרשם TD נגד הג'איינטס בשבוע 1).


בצד השני, הניינרס צפויים לפתוח שוב עם ג'ורדן מייסון בבקפילד, ולתת למקאפרי עוד קצת זמן להחלים מה"דלקת בגיד האכילס" (לפי הדיווחים).


מאצ'אפ מפתח: אארון ג'ונס מול הליינבקרים של הניינרס - בשנה שעברה, כשהיה בגרין ביי, הוא עשה להם לא מעט צרות בפלייאוף - 18 נשיאות ל-108 יארדים (כולל אחת במחצית השנייה ל-53 יארדים, שכמעט גמרה את המשחק). ובכלל, הגנת הריצה של הניינרס נראתה לא טוב באותה עונה. בשבוע 1, ההגנה (בראשות פרד וורנר והמחליף הזמני של דרה גרינלו, דוואנדרה קמפבל) החזיקה את הג'טס על 68 יארדים בלבד על הקרקע - ואין לי ספק שמספר כזה לא יספיק גם לויקינגס לנצח השבוע.


השוואת סגלים:


הויקינגס ינצחו אם... כמו ב-2023 הם ינצחו בקרב האיבודים בלפחות 2+, ודארנולד ישלים מעל 67% מהמסירות שלו.


הניינרס ינצחו אם... יצליחו להכיל את אארון ג'ונס (פחות מ-100 יארדים בטוטאל).


ההימור שלי: ניינרס מנצחים אך לא מכסים (ניצחון ב-3 עד 6 נקודות). אין סיבה ממש טובה, בעיקר הרגשה והתסריט הכה מתאים לליגה, של קרב צמוד בין פורדי למחליף, עד לא מזמן, דארנולד.


מידת הביטחון: 8.5


מדד האטרקטיביות: 7

 

ניו אינגלנד פטריוטס (1-0) - סיאטל סיהוקס (1-0) (סיהוקס 3.5-, O/U 38.5)


בריידי ובליצ'ק כבר לא בניו-אינגלנד, ווילסון וקארול כבר לא בסיאטל - אבל אין אדם בעולם שצופה בפוטבול יותר מעשור, שלא חושב על סופרבול 49 כשהוא רואה את המאצ'אפ הזה בלו"ז. ועדיין, חשוב לזכור שלפי וגאס, לשתי הקבוצות האלו השנה (ביחד) צפויים להיות 11-12 ניצחונות כל השנה.


שתי הקבוצות ניצחו בשבוע 1 בזכות הגנות חזקות, כאשר זו של הסיהוקס הייתה מעל כולן לפי PFF:

הצד היותר פגיע אצל שתיהן, כפי שמציין נציג אוהדי הסיהוקס בפיד פוטבול, עדי קירשנר - הוא קווי ההתקפה. ושניהם יעמדו למבחן (בעיקר דרך האמצע) - שם בלטו בשבוע שעבר קיאון ווייט מהצד של הפאטס (2.5 סאקים) ולאונרד וויליאמס מהצד של סיאטל (5 QB Hits - היחיד בליגה, מלבד מייקה פארסונס, רשם נתון כזה). קו ההתקפה של ניו אינגלנד, אגב איפשר לחץ על בריסט ב-44.8% מהדרופבקים (הכי גרוע בליגה, מלבד הברונקוס, ששיחקו נגד - הסיהוקס).


אבל, לפחות בסיאטל, יש גם נקודת אור אחת - צ'ארלס קרוס. הוא סיים את השבוע עם ציון PFF של 94.8, והיה יעיל במיוחד נגד הריצה (ציון 96.1) - שניהם הציונים הכי גבוהים מכל התאקלים בליגה:


מאצ'אפ מפתח: כריסטיאן גונזלס נגד די.קיי מטקאף - כמה טוב לראות שוב את גונזו משחק! האיש פוטנציאל לקורנר טופ 3 בליגה, אם הוא לא כזה כבר. וקשה להתווכח עם המספרים מכל המאצ'אפים הלא פשוטים שצלח בקריירה הצעירה שלו. שימו לב למספרים האלה, מהשמירות האישיות שלו על הרסיברים הטובים בליגה:


ג'מאר צ'ייס (שבוע שעבר): 20 ראוטים, 3 תפיסות, 15 יארדים

גארט ווילסון: 23 ראוטים, 3 תפיסות, 18 יארדים

טייריק היל: 17 ראוטים, 0 תפיסות, 0 יארדים

ג'יילן וואדל: 4 ראוטים, תפיסה אחת, 15 יארדים

דוונטה סמית: 11 ראוטים, 2 תפיסות, 22 יארדים

איי.ג'יי בראון: 19 ראוטים, 4 תפיסות, 47 יארדים


מספרים של קורנר עילית, וככה זה נראה מול צ'ייס בשבוע 1:


מכל הרסיברים שציינתי למעלה, מטקאף דומה דווקא לשותפו לשעבר בקולג' - איי.ג'יי בראון. רסיבר יותר גדול ופיזי, אבל גם מספיק מהיר כדי לנצח אותך לעומק. אז האם גם אותו גונזו ידומם? או שמטקאף יצליח לייצר מהלך אחד או שניים גדולים ולפתוח את המשחק?


השוואת סגלים:


הפאטס ינצחו אם... הם יצליחו לשמור על בריסט (פחות מ-3 סאקים, שיעור לחץ של פחות מ-32%) וגם להשיג מעל 130 יארדים על הקרקע. 


הסיהוקס ינצחו אם... ג'ינו ימסור ליותר מ-225 יארדים ו-2 טאצ'דאונים ו/או הם יחזיקו את הפאטס על פחות מ-100 יארדים על הקרקע.


ההימור שלי: הלכתי על הסיהוקס כאחת מהפתעות העונה ונשאר איתם כאן - מנצחים ומכסים.


מידת הביטחון: 7


מדד האטרקטיביות: 6.5

 

וושינגטון קומנדרס (0-1) - ניו יורק ג'איינטס (0-1) (קומנדרס 1.5-, O/U 43.5) 💩


השקעתי המון מחשבה ומחקר על סיכום המשחק האחרון של הג'איינטס, אבל אני עדיין מרגיש תחושת חוסר מיצוי. נתקלתי בעוד כמה נתונים שהבהירו לי, עד כמה דניאל ג'ונס היה נוראי בשבוע שעבר, והחלטתי לשתף איתכם את הבולט שבהם (מאת וורן שארפ): אם תיקחו את כל הקוורטרבקים שמסרו יותר מ-40 מסירות במשחק, עם עומק ממוצע של פחות מ-5.5 יארדים, משנת 2017 ועד היום - אחוז ההשלמה של ג'ונס היה הגרוע מכולם (52% בלבד), וזאת (כאמור בפוסט הסיכום) למרות שלמטרות שלו היה את אחד מנתוני ה-Separation הכי טובים בליגה בשבוע 1. אז זה לא משנה שהרסיברים שלו פנויים, זה לא משנה שהוא לא מוסר רחוק, וזה לא משנה שקו ההתקפה טוב יותר - הוא עדיין ממש לא מדויק.


אז אחרי שפרקתי את כל זה, נספר עכשיו ש"דני דיימס" (🤣) מגיע לשחק נגד הגנת המסירה הגרועה ביותר של העונה שעברה, שנתנה לבייקר מייפילד לקרקס אותה בשבוע 1, עם 4 טאצדאונים באוויר. אולי הפעם הוא יצליח למצוא יותר את מאליק נייברס, שהיה שמיני בליגה מבחינת ההפרדה שהצליח לייצר מהשומר שלו בממוצע (3.9 יארדים בממוצע לראוט).


מהצד השני - ג'יידן דניאלס יצטרך להתמודד עם דקסטר לורנס שינסה לצוד אותו מאמצע קו ההגנה. לורנס הוביל את הליגה עם נתון מטורף של 72.7% שיעור לחץ (זה אומר שב-72% מניסיונות הפאס ראש שלו הוא ייצר לחץ על הקיובי היריב, לפי PFF), שזה יותר מכפול מהבא אחריו בעמדת ה-DT.


מאצ'אפ מפתח: קו ההגנה של הקומנדרס נגד קו ההתקפה של הג'איינטס - עם כמה שג'ונס היה נורא באופן כללי נגד מינסוטה, הוא היה נורא במיוחד תחת לחץ: השלים 5 מתוך 15 מסירות בלבד כשהפוקט היה לא נקי, עם 1.8 יארדים בממוצע לניסיון מסירה. אם יש משהו בג'איינטס שלא היה נראה נורא בשבוע 1, זה היה קו ההתקפה שלהם, שיצטרך להתמודד עם ג'ונתן אלן ודארון פיין באמצע הקו. אתגר לא פשוט.


השוואת סגלים:


הקומנדרס ינצחו אם... דניאל ג'ונס ייראה כמו שהוא נראה בכל שנייה מאז שחתם על החוזה האחרון שלו.


הג'איינטס ינצחו אם... יצליחו לגרום לג'יידן דניאלס להיראות אפילו גרוע יותר


ההימור שלי: דן קווין מכיר מצוין את דניאל ג'ונס ואת דייבול והוא תמיד יכל להם כשהוא היה בדאלאס. אני הולך על הקומנדרס מנצחים ומכסים במשחק הזה.


מידת הביטחון: 6.5


מדד האטרקטיביות: 4.5

 

קרוליינה פנתרס (0-1) - לוס אנג'לס צ'ארג'רס (1-0) (צ'ארג'רס 6.5-, O/U 39.5) 🔒💩


ברשותכם, לא ארחיב על המשחק הזה יותר מדי. חבל על הדיו הוירטואלי. בניגוד למשחק הקודם, שעוד יש בו איזו יריבות בתוך הבית, והרמות של הקבוצות עוד (לכאורה) קרובות - כאן אפילו את זה אין.


תוסיפו לכך את העובדה שאחד השחקנים היחידים בפנתרס שהיה שווה לפתוח בשבילם טלוויזיה, דרק בראון, גמר את העונה - וקיבלתם סיבה מצוינת לא לבזבז עוד דיו וירטואלי על המפגש הזה. שום סיבה טובה, שאני רואה, למי שלא אוהד את אחת הקבוצות לצפות.


מאצ'אפ מפתח: אני נגד השלט (למקרה שהרדזון יעבור לשם במקרה)


השוואת סגלים:


הפנתרס ינצחו אם... הם יהיו לפחות 3+ בקרב איבודי הכדור.


הצ'ארג'רס ינצחו אם... הם לא יפשלו ברמה קולוסאלית.


ההימור שלי: צ'ארג'רס מנצחים ומכסים. הלאה.


מידת הביטחון: 9


מדד האטרקטיביות: 4

 

ג'קסונוויל ג'אגוארס (0-1) - קליבלנד בראונס (0-1) (ג'אגס 3-, O/U 41.5)


אם חשבתם לרגע שהמצב בקליבלנד גרוע - אל חשש! הם החתימו בשלישי את קדריוס טוני - עוד רסיבר שנבחר גבוה בדראפט ואיכזב את הקבוצה הקודמת שלו, זה מה שיפתור את הבעיות בקליבלנד, לא ככה? אה, וגם צצה עוד מתלוננת נגד דשון ווטסון, בפרשיות התקיפות המיניות שלו... בקיצור - שמח בקליבלנד, ועם השמחה הזאת, עם מגיעים לפלורידה להתארח אצל מפסידה אחרת משבוע 1.


דיוויד אנג'וקו, הטייט אנד המשתפר תמידית של הבראונס, ואחת המטרות החביבות על הקוורטרבקים של קליבלנד (לא משנה מי הם בדיוק) לא ישחק במשחק הזה - וזה עשוי להיות משמעותי.


רציתי לשתף בחלק הזה ב-2 נתונים מפתיעים שגיליתי לגבי ג'קסונוויל.


  1. למרות ששמו רק 17 נקודות על הלוח - הג'אגס הובילו את הליגה עם 15.1% שיעור מהלכים גדולים (מעל 10 יארדים בריצה או 20 במסירה):



2. טרייבון ווקר, שכולם מדברים על הסאק שעשה עם הראש לטואה ועל השיפור שלו כפאס ראשר, הוביל את כל מגיני האדג' בליגה עם 54% שיעור עצירת ריצה (Run-Stop Win Rate), וזאת למרות שהוא התמודד עם שיעור הדאבל-טימז הכי גבוה מבין כל מי שסיים בטופ-10 בקטגוריה, עם 46% מהסנאפים שבהם התמודד עם ניסיון חסימה כפול.


מאצ'אפ מפתח: קו ההתקפה של הבראונס מול קו ההגנה של הג'אגס - יש כאן מפגש בין שתי חולשות: מצד אחד הבראונס, שאיפשרו 7 סאקים ואינספור לחצים לקאובויס בשבוע 1. מצד שני, הג'אגס, שרשמו את שיעור הלחץ הנמוך ביותר מהפאס ראש מכל קבוצות הליגה (14.3% בלבד - פחות מקרוליינה!). אגב, באופן מפתיע, הבראונס היו במקום שלישי בדירוג הזה, עם 20% בלבד.


אם יש סיכוי כלשהו שדשון ווטסון יראה סביר במשחק הזה - זה אם יהיה לו את כל הזמן שבעולם למסור.


השוואת סגלים:



הג'אגס ינצחו אם... הם יצליחו לייצר על ווטסון לחץ ביותר מ-40% מהדרופבקים, והם ימנעו מאיבודים מיותרים.


הבראונס ינצחו אם... הגנת המסירה שלהם תנעל את הרסיברים של הג'אגס, ולורנס ימסור לפחות מ-200 יארדים (פחות מ-300 יארדים בסך הכול להתקפת הג'אג'ס).


ההימור שלי: הגנת הבראונס הייתה הרבה פחות טובה במשחקי חוץ בעונה שעברה, ואני לא רואה סיבה למה שזה ישתנה. לורנס הרשים אותי בשבוע 1, למרות ההפסד, וגם ההגנה נראתה יותר טוב משצפיתי (בהרבה) ואני נותן לג'אגס כאן ניצחון וכיסוי של ה-Spread.


מידת הביטחון: 7


מדד האטרקטיביות: 6.5


 

בולטימור רייבנס - לאס וגאס ריידרס (רייבנס 9.5-, O/U 41.5)


הרייבנס מגיעים למשחק בכורה בבית, אחרי ההפסד שובר הלב בליל הפתיחה. לבולטימור יגיעו הריידרס, עם משחק פתיחה די עגום משלהם (10 נקודות בלבד על הלוח) - שפוגשים שבוע שני ברצף מאמן מבית משפחת הארבו!


בריידרס, מלקולם קונס צפוי להמשיך להיעדר (זה משמעותי). זה יעזור מאוד לקו ההתקפה של הרייבנס לנסות להתאושש מהמכות שספגו בשבוע שעבר, ולהתמודד "רק" עם שני איומים משמעותיים מאוד על הליין. לרוע מזלם - מקס קרוסבי אוהב לשחק בדיוק בצד שבו הם חלשים יותר (צד ימין). ולמרות המחמאות הרבות שג'ו אלט זכה להן במשחק מולו, קרוסבי עדיין רשם סאק, QB Hit ו-3 לחצים ב-18 סנאפים של פאס ראש.


מאצ'אפ מפתח: הליינבקרים של הריידרס נגד הטייט אנדים של הרייבנס - שימו לב לנתון המטורף הבא: בעונה שעברה, הרייבנס שיחקו בממוצע למשחק, כולל הפלייאוף, 12% בלבד מהסנאפים במערך 12 (2 טייט אנדים על המגרש). באף משחק זה לא קרה יותר מ-23.6% מהסנאפים (שבוע 7 נגד דטרויט). במשחק הפתיחה נגד הצ'יפס, טוד מונקן עלה במערך הזה ב-51.4% מהסנאפים! (לא פלא שלייקלי נתן כזו הצגה).


אז האם זהו טרנד שחוזר לבולטימור, או שזה היה תלוי-מאצ'אפ? כך או כך, ניכר שאין כרגע לרייבנס איום משמעותי ברסיבר מאחורי פלאוורס, והאקסטרה טייט-אנד גם יכול לעזור להם במשחק הריצה ו/או הסוואת מהלכי מסירה.


השוואת סגלים:


הרייבנס ינצחו אם... הם יצליחו לשמור על למאר, ולהפעיל את הנרי כמו שחשבו שהם יעשו כבר בשבוע שעבר. מאמין ש-300 יארדים בין שניהם יסגרו את הסיפור.


הריידרס ינצחו אם... מקס קרוסבי וכריסטיאן ווילקינס ישתלטו על המשחק (3-4 סאקים ו-15 לחצים בין שניהם).


ההימור שלי: הריידרס נראו רע מאוד והפסידו בהפרש דו-ספרתי מול קבוצה פחות טובה מבולטימור. בולטימור יחזרו לדרוס בבית, ויכסו את ההפרש (הגבוה) שוגאס נותנים כאן.


מידת הביטחון: 8


מדד האטרקטיביות: 6.5

 

חלון מאוחר יום ראשון (חלון 23:00):


אריזונה קרדינלס - לוס אנג'לס ראמס (קרדינלס 1.5-, O/U 49.5)


מדוע הראמס אנדרדוגים במשחק הזה? אתם אולי שואלים... ובכן, מספיק להעיף מבט קצר ב-Depth Chart שלהם, תחת קו ההתקפה, ולקבל מושג די טוב:



וגם - פוקה נקואה נשלח ל-IR (מה שאומר שהוא יבלה לפחות 4 משחקים בחוץ). דמרקוס רובינסון וטיילר ג'ונסון (7 טארגטים כל אחד בשבוע שעבר) יצטרכו לפצות על כך. מן העבר השני - הגארד הימני של הקרדינלס, ג'ונה וויליאמס, הולך הוא ל-IR.


ובצד שני השני, נתון הרבה פחות מפתיע (בטח כשרואים את השורה שמארווין האריסון סיים איתה בשבוע 1) - קיילר מורי היה הקיובי הגרוע בליגה במסירות של מעל 10 יארדים באוויר, עם השלמה של מסירה אחת בלבד מתוך 7 ניסיונות. אגב, הוא גם היה הגרוע בליגה בקטגוריה בעונת 2023, עם פאסר רייטינג של 53.0. צפו לראות את ההגנה של הראמס להיערך בהתאם.


מאצ'אפ מפתח: כל ההגנה של הקארדס נגד קופר קאפ - שון מקווי יודע שקו ההתקפה שלו עשוי להיות בעיה במשחק הזה, אז הוא יתכנן מהלכים שיאפשרו לסטאפורד לשחרר את הכדור מהר מהיד. זה, במקרים רבים, אומר מסירות מהירות לקאפ מהסלוט, ולכך ג'ונתן גאנון יצטרך להיערך. האם בודה בייקר ייצמד עליו? האם זה יהיה מאמץ קבוצתי? לא ברור. וממש לא מובן מאליו שזה יעבוד, גם אם יהיו 2 שחקנים מעורבים. קופר קאפ הוא הרסיבר הכי חכם בליגה, והתיאום שלו עם סטאפורד הוא טלפתי ממש.


השוואת סגלים:



הקארדס ינצחו אם... מארווין האריסון יתפוס 5 כדורים, או יותר, ליותר מ-85 יארדים.


הראמס ינצחו אם... הם יצליחו לשמור על סטאפורד בהתקפה, ובהגנה - להגביל את טריי מקברייד ולסגור היטב את המסירות לטווחים קצרים.


ההימור שלי: קצת קשה להמר באמצע שבוע, כי עוד לא ברור החוסר בקו ההתקפה של הראמס יהיו משמעותיים. ועדיין - אני הולך עם הקיובי והמאמן הטובים יותר. אם זה לא היה משחק בתוך הבית, מידת הביטחון גם הייתה גבוהה יותר.


מידת הביטחון: 6


מדד האטרקטיביות: 6


 

דנבר ברונקוס (0-1) - פיטסבורג סטילרס (1-0) (סטילרס 3-, O/U 36.5)


כשראיתי את המשחק הזה בלו"ז - חשבתי שנקבל משחק נקמה של ראסל ווילסון בדנבר. במקום, נקבל מפגש שיכלול את הקיובי שהיה הכי מהיר עם הכדור בשבוע 1 - ולא, זה דווקא לא ג'סטין פילדס (שיפתח גם השבוע כ-QB1 של הסטילרס)...


השורה של פילדס ב-box score אולי לא הייתה מאוד מרשימה, אבל לפי PFF - הוא היה הקיובי השביעי בטיבו בשבוע 1, עם ציון 77.4. ועדיין - אנחנו מקבלים כאן את האובר/אנדר הכי נמוך בשבועיים האחרונים. כלומר, וגאס לא ממש מאמינים ביכולת של פילדס לייצר הרבה נקודות בהתקפה, וכנ"ל לגבי הצד השני של הכדור והתקפת הברונקוס.


מאצ'אפ מפתח: בו ניקס מול טי.ג'יי וואט - מצד אחד, וואט, שחירב לגמרי את משחק ההתקפה על הפלקונס (עם קו התקפה סולידי, לפחות ע"ב העונה שעברה) והשיג ציון PFF הכי גבוה מכל שחקני ההגנה בליגה (95.3). מצד שני, קו ההתקפה של דנבר, שאיפשר את שיעור הלחץ הכי גבוה מכל הקבוצות בליגה במשחק נגד הסיהוקס (בו ניקס היה תחת לחץ ב-44.9% מהדרופבקים שלו).


מה כבר יכול להשתבש?


ובכל זאת, מה הם יכולים לעשות? להביא עזרה. טייט אנד, ראנינג בק, מה שהם יכולים. אני מניח שתסייע העובדה שבו ניקס, הוא ולא אחר, רשם את המהירות הכי גבוהה עם הכדור בשבוע 1 (20.05 מיילים לשעה - יותר מהראנינג-בקס הכי מהירים, סקוואן ברקלי וג'יי.קיי דובינס, שהגיעו "רק" למהירות של 19.92 מיילים לשעה). אז ניקס יהיה חייב או לברוח מהר, והרחק מוואט (כמו שהפלקונס ניסו לעשות, גם במשחק הריצה), או לשחרר את הכדור לפני שהוא יגיע אליו.


השוואת סגלים:


הברונקוס ינצחו אם... ניקס ישמור על הכדור וימסור למעל 200 יארדים.


הסטילרס ינצחו אם... פילדס יצליח לייצר 2 TDs או יותר (כמו שרציתי שיעשה בשבוע שעבר בדיוק. גם אז זה היה עושה לכולם את החיים קלים יותר בפיטסבורג, בעיקר לכריס בוסוול הבועט).


ההימור שלי: כמו שאמרתי בפודקאסט, הייתי מרגיש הרבה יותר בנוח עם ההימור נגד ה-spread אם הוא היה 3.5. אבל יש לי הרגשה לא ברורה, שהברונקוס לוקחים כאן עם הנקודות, למרות שיפסידו. הסקור הנמוך יעזור.


מידת הביטחון: 7


מדד האטרקטיביות: 5.5

 

קנזס סיטי צ'יפס (1-0) - סינסינטי בנגלס (0-1) (צ'יפס 6-, O/U 48.5) 👀


(שידור ישיר בספורט 5 לייב)


בורו מגיע ל-"בורו-הד", האיצטדיון שבו הוא הצליח, היסטורית, לגבור על מהומס ולחשוף את חולשותיו. אלא שהפעם, הוא זה שמגיע חשוף ופגיע לעיניי כל, אחרי הפסד מביך מאוד לפטריוטס בבית בשבוע 1 (משחק שבו הבנגלס היו פייבוריטים ב-9 נקודות במקור). בורו נראה רע במשחק הזה, מסר לפחות מ-200 יארדים, וההתקפה כולה הייתה שווה 10 נקודות בלבד.


ושוב רצים הסרטונים ונשמעות הספקולציות - האם יש מצב שהוא עדיין לא התאושש לגמרי מהפציעה?


אני אישית בספק שיש כאן בעיה עם היד, כי דווקא במסירות העמוקות יותר - בורו היה יותר אפקטיבי נגד הפאטס:


את הפוסט הקודם כתבתי כשהיו סימני שאלה לגבי צ'ייס (שנכון לכתיבת שורות אלו - עדיין לא חתם על חוזה חדש), אבל הספק כעת הוא עדיין סביב טי היגנס הפצוע. לפי ההערכות כרגע, יש סיכוי די גבוה שהוא לא ישחק גם הפעם.


מן העבר השני - הצ'יפס פתחו את העונה הכי טוב שאפשר לדמיין, עם ניצחון על היריבה בגמר ה-AFC ב-2023. ההגנה נראתה מאוד סולידית, ההתקפה הפגינה ניצוצות, ובכל זאת - זה הרגיש כאילו יש איזה הילוך או שניים שעוד אפשר להעלות, בעיקר במשחק המסירה לעומק.


מאצ'אפ מפתח: התקפת הריצה של הבנגלס נגד הגנת הריצה של הצ'יפס - לפי התרשים למטה (מתוך PFF) התקפת הריצה של הבנגלס הייתה אחת האפקטיביות ביותר בשבוע 1, ובכל זאת - הם השיגו 70 יארדים בלבד על הקרקע (אם כי ב-16 ניסיונות בלבד, שמגלמים 4.4 יארדים לניסיון ריצה). ההגנה של הצ'יפס מופיעה כאן כאחת החלשות נגד הריצה (אם כי בעיניי זה נתון מטעה, כי הסקראמבלים של למאר היטו כאן את הסטטיסטיקה, ובדאונים 1-2 נגד הנרי - הם היו מאוד טובים):


אני מאמין שכדי לנצח את המשחק, השילוב של זאק מוס וצ'ייס בראון יהיה חייב להיות הרבה יותר פעיל ודומיננטי. זה גם ישאיר את מהומס יותר זמן על הספסל, וגם יפתח לבנגלס את משחק המסירה יותר. אם תסתכלו על הספליטס של ג'ו בורו נגד הפטריוטס, היעדר משחק הריצה (12 ניסיונות בלבד של הרצים שלו) כנראה פגע מאוד באפקטיביות שלו בפליי-אקשן:


השוואת סגלים:


הצ'יפס ינצחו אם... הם צפו בקלטת של הבנגלס-פטריוטס בשבוע 1 ויצליחו להוציא לפועל את אותה תוכנית משחק הגנתית.


הבנגלס ינצחו אם... ההתקפה שלהם תהיה מאוזנת מספיק (לפחות 120 יארדים על הקרקע) ובורו ימסור ללפחות 2 TDs ללא איבודים.


ההימור שלי: הבנגלס יתאוששו ועוד ילחמו חזק על ראשות הבית הצפוני. זה לא יקרה במשחק הזה, והם יפסידו בלפחות טאצ'דאון אחד.


מידת הביטחון: 7.5


מדד האטרקטיביות: 8


 

משחק SNF: יוסטון טקסנס (1-0) - שיקגו ברס (1-0) (טקסנס 7-, O/U 45.5)


(שידור ישיר בספורט 5 לייב)


האיש שהיה צריך להיבחר ראשון בדראפט 2023 נגד מי שצריך עדיין להוכיח שהגיע לו להיבחר ראשון בדראפט 2024.


זוכרים איך דיברו על קיילב כתואם-מהומס? את ההיילייטס מהקולג' וכוח הזרוע המרשים? אז הנרטיב הזה ספג חתיכת מהלומה בשבוע 1, מה שאולי מוריד קצת מהאטרקטיביות של המפגש (שלא במקרה שובץ כאן לפריים טיים בארה"ב), ובכל זאת, זה מה שנקבל.


שיתפתי בפוסט הסיכום לא מעט נתונים על הפרימיירה המאכזבת, והנה עוד אחד, שאולי רלוונטי גם למפגש - הברס הם הקבוצה היחידה בלי מסירה אחת של 15 יארדים ומעלה. מי היה מאמין? וככה נראו הציונים למסירות של קיילב בשבוע 1 לפי עומק מסירה:



המסירות לעומק הן בדיוק מה שגרם לטקסנס לבעיות קשות מאוד נגד הקולטס ואנתוני ריצ'ארדסון.


מאצ'אפ מפתח: הסקנדרי של הברס נגד הרסיברים של יוסטון - לברס היו בשבוע 1 לא שחקן אחד, אלא שניים עם ציון 90+ מעולה בכיסוי לפי PFF במשחק נגד טנסי: ג'יילן ג'ונסון (שטורגט 3 פעמים - איפשר מסירה אחת למינוס 2 יארדים, ומעבר לכך הוסיף INT ועוד PBU) וטי.ג'יי אדווארדס הליינבקר המעולה (שהציון שלו הוא מעט מיסתורי, בעיניי, כי הוא איפשר 9 תפיסות מתוך 9 טארגטים. אבל אולי זו העובדה שהוא סיים את כולן בתיקולים והגביל אותן ל-41 יארדים בלבד).


בכל מקרה, עם כל הכבוד לוויל לוויס, קלווין רידלי ודיאנדרה הופקינס - האתגר להגנת המסירה של הברס הפעם יהיה גדול בכמה וכמה מונים. האם יש להם מספיק עומק בעמדה? (הם צריכים 3 שחקנים איכותיים בקאברג' כדי להתמודד עם 3 רסיברים איכותיים, וגם אז לא בטוח שזה יספיק).


השוואת סגלים:



הטקסנס ינצחו אם... ישימו יותר מ-24 נקודות על הלוח.


הברס ינצחו אם... ימשיכו את הרצף שלהם, של 7 משחקים בהם הם מחזיקים את התקפות היריב על 20 נקודות או פחות, וגם יצליחו לייצר מעל 320 יארדים בהתקפה (או ששוב יעשו 14 נקודות מהגנה או ספיישל טימס).


ההימור שלי: הרצף של הברס יישבר, והטקסנס יביאו כאן עוד statement win וגם יכסו.


מידת הביטחון: 7.5


מדד האטרקטיביות: 7


 

משחק MNF: פילדלפיה איגלס (1-0) - אטלנטה פלקונס (0-1) (איגלס 6.5-, O/U 47.5) 👀


(שידור ישיר בספורט 5)


הפלקונס ופריים-טיים קירק קאזינס מגיעים למשחק הראשון של האיגלס בלינקולן פייננשל פילד, דווקא בליל ההוקרה לניק פולס, הקוורטרבק שהוביל את המסע המופלא, והבלתי סביר של האיגלס, לסופרבול היחיד בתולדות הפרנצ'ייז, לפני 6 שנים.


אוהדי איגלס, כמוני, לבטח זוכרים היטב שהמסע הזה התחיל בניצחון דרמטי על הפלקונס, בבית, שאם צריך לסמן בו מהלך אחד שהזניק את הקבוצה לניצחון - זו המסירה (הרעה) של פולס שפגעה בברכו של הסייפטי קיאנו ניל, וממנו ישירות לידיו של הרסיבר טורי סמית (תפיסה שהובילה לפילד-גול כעבור שני מהלכים, והורידה את האיגלס להפסקה במומנטום אדיר):



אז מה קרה מאז? הפלקונס עדיין בבצורת (שנמשכת מ-2016) ללא כתר של הבית הדרומי, האיגלס הגיעו שוב לסופרבול (והפסידו), ושתיהן פתחו עונה חדשה עם הרבה מאוד ציפיות. לפחות בצד אחד, זה של אטלנטה, יכול להיות שרף הציפיות צריך לעבור התאמות מסוימות.


ההתקפה של אטלנטה הייתה אכזבה מטורפת, אפילו מול הגנה קשוחה כמו של הסטילרס. במשחק בית, הקו התפרק פעם אחר פעם מול וואט וחבריו, ובשורה התחתונה - הפלקונס היו שניים מהסוף (מקום 30) מבחינת EPA התקפי בשבוע 1.


אם חשבנו שהמתאם התקפה החדש זאק רובינסון, חסיד של מקווי, יביא להתקפה מקוריות וגיוון - גם כאן די התאכזבנו. הפלקונס היו הקבוצה היחידה בליגה שלא עשתה אפילו מהלך פליי-אקשן אחד במשחק הפתיחה. 96% מהסנאפים של הפלקונס היו ממערך שוטגאן, כאשר רק הקולטס השתמשו במערך הזה יותר - והם, השתמשו בפליי-אקשן הכי הרבה בליגה (57.9% ממהלכי המסירה שלהם).


בצד של פילדלפיה, מנסים לא להילחץ יותר מדי מהקשיים בפאס ראש מהאדג', ובהגנת הריצה (הייתה מהגרועות בליגה בשבוע 1, לפי PFF). ובעיקר, בעיקר, ללמוד מהטעויות הנוראיות של ג'יילן הרטס בהתקפה - 3 איבודים (וכמעט אחד נוסף) וסאק רע מאוד בסוף המחצית, שפגע מאוד בהצלחת הדרייב האחרון. הם גם מקווים ששני הפותחים שנעדרו ממשחק הפתיחה: הקורנר אייזיאה רודג'רס והליינבקר דווין ווייט, יהיו כשירים למשחק. רודג'רס יכול להוסיף מאוד לעומק בעמדה, שסבלה מאוד מחוסר יציבות (בעיקר - הופעה חלשה מאוד של אוונטה מדוקס בסלוט). ווייט עשוי להישאר בחוץ גם אם יהיה כשיר, בעקבות יכולת טובה של המחליף שלו, נקובי דין.


מאצ'אפ מפתח: דריוס סליי מול קירק קאזינס - אני מניח שדריוס סליי יוצמד במשחק הזה לרסיבר המוביל של אטלנטה, דרייק לונדון (שבקושי היה פקטור בשבוע שעבר). הפלקונס זקוקים ממנו באופן נואש למשחק גדול, בעיקר לאור העובדה - שאין להם רסיברים מספיק טובים מאחוריו. בעונה שעברה, דריוס סליי רשם 2 INTs מול קאזינס, והיה קרוב מאוד לעוד אחד, בזמן ששמר צמוד את ג'סטין ג'פרסון. אני בספק רב שהפלקונס יצליחו להתמודד כאן בצורה סבירה בלי משחק גדול של לונדון.


השוואת סגלים:


האיגלס ינצחו אם... יצליחו להפעיל לחץ על קאזינס באופן עקבי (4 סאקים ומעלה), ולא להתפרק מול הריצה (עד 100 יארדים)


הפלקונס ינצחו אם... ביז'אן ולונדון יהיו אחראים למעל 100 יארדים - כל אחד.


ההימור שלי: לא יכול להמר על "פריים טיים קירק" בשום תרחיש, ואני הולך על האיגלס לכסות כאן.


מידת הביטחון: 7


מדד האטרקטיביות: 7.5


 


216 views4 comments

4 Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
תומר סגל
5 days ago

מצפה בקוצר רוח למשחק של הפקרס - יהיה מעניין וקשה לצפיה...

Like
Oran Greenman
Oran Greenman
10 hours ago
Replying to

מניח שנהנית בסופו של דבר

Like

Guest
Sep 11

אחלה סיכום, הולך להיות שבןע שני מעולה.

רק תיקון קטן, הבילס והדולפינס בבית ה- AFC מזרח ולא צפון :-)

Like
Replying to

צודק! יתוקן מיד! ותודה

Like
bottom of page