top of page

מצעד הסגלים: ניתוח של רמות הכישרון של קבוצות הליגה - חלק א' (איי.אף.סי)

Updated: Jun 7


אנחנו כבר מספר שבועות לתוך ה-OTAs, ובזמן שהמאבקים על מקום בסגל ה-53 מתחממים מבחינת השחקנים שעוד לא נעולים בפנים, ואלה שכן נעולים, עסוקים בלחמוק מפציעות - אני חושב שכבר יש לנו מספיק מידע כדי לעשות ניתוח יותר מעמיק של הסגלים, ולנסות להבין מה כל קבוצה יכולה (או לפחות צריכה) לעשות כדי לקחת את הצעד הבא קדימה.


אל תתפלאו בכלל אם הניתוח כאן יתכתב עם דירוג העוצמה האחרון שפרסמתי.


מכיוון שהניתוח הזה קצת יותר מעמיק ונכנס לפרטים ביחס לדירוגי העוצמה, החלטתי לחלק אותו לשני פרקים - פרק א' (זה שאתם קוראים עכשיו) יתמקד ב-AFC, וחלק ב' (שיפורסם בקרוב) יתמקד בקבוצות ה-NFC.


החלק השני יהיה זמין לרשומים לבלוג הזה בלבד! (ההרשמה היא חינמית - עם מייל בלבד)


 

רוצים לקבל גישה לעולם שלם של תוכן מרתק על פוטבול וליגת ה-NFL? כל מה שצריך לעשות זה להירשם (בחינם!!!) לבלוג שלי.


מה תקבלו עם ההרשמה?


🏈 גישה מיידית לכל התכנים המקצועיים הכי מושקעים שלי


🏈🏈 ניוזלטר שבועי שמסכם לכם (מדי יום ב׳) את כל מה שמעניין בליגה - בקריאה של 5 דקות או פחות


 🏈🏈🏈 סקירות וטיפים לשחקני פנטזי פוטבול (וגם למהמרים על משחקי NFL)



הצטרפו למעל 300 אוהדי פוטבול ישראלים שכבר שם - בהרשמה חינמית מכאן!


 


איך הניתוח הזה יעבוד? אני מתכנן לפרק את הסגל של כל קבוצה ל-5 חלקים:


  1. הקוורטרבקים (ברבים - כי תהיה כאן התייחסות לעומק. להזכירכם - 7 קבוצות סיימו את העונה שעברה ללא הקיובי הפותח שלהם. וזה עוד לפני שדיברנו על מקרים כמו קיילר, שפספס את פתיחת העונה, וטרבור לורנס - ששיחק חלק גדול ממנה פצוע).

  2. כלי הנשק בהתקפה

  3. קו ההתקפה

  4. קו ההגנה

  5. סקנדרי+ (פלוס - כי אכרוך פנימה גם את הליינבקרים, שהרי הם צריכים להיות משוקללים איפשהו)


בנוסף, אתן הערכה כללית של צוות האימון, בדגש על המאמן והמתאמים שלו, תחת הכותרת "מאגר המוחות", ואחבר את הכול תחת ציון כללי שמאגד את כל החתיכות בפאזל.


לכל אחד מהחלקים אעניק ציון בסולם בין 1 ל-10.



AFC East


באפלו בילס:


קוורטרבקים: 9 🔥


ג'וש אלן הוא קיובי טופ-5 בליגה, ומאחוריו יושב מיטש טרוביסקי, שחקן עם פרופיל אתלטי דומה (עד כמה שאפשר להיות דומה לפריק כמו אלן), בסביבה שהוא מכיר (מעונת 2021), שפתח ב-57 משחקים בליגה. לא חושב שיהיה מופרך לטעון שגם בעמדת הקיובי המחליף, לבילס יש שחקן טופ-5 בעמדה.


כלי נשק בהתקפה (Skill Players): 6 🤷🏻‍♂️


ג'יימס קוק הוא RB חביב מאוד, דלטון קינקייד הוא פוטנציאל ל-TE טופ-10, וחאליל שאקיר הוא סיפור יפה שיכול לפרוץ העונה בתפקיד מורחב. אבל כל המסביב - סימן שאלה גדול, במקרה הטוב. והאמת? כשיש לך קיובי כמו אלן, עם חוזה כמו שיש לו, הציפייה היא שזה יספיק כדי להגיע רחוק. גם אם אתה במצב שבו אתה מביא את צ'ייס קלייפול לנסות להמציא את עצמו מחדש אצלך בחדר הרסיברים.


קו התקפה: 7 👍🏻


אני מרגיש טוב יותר עם צד שמאל של קו ההתקפה של באפלו (דיון דוקינס ודיוויד אדוארדס) ביחס לשאר היחידה. וזה משמעותי, כי זהו הצד החשוב יותר במקרה של ג'וש אלן. האם וויל קלאפ, או אולי קונור מגאברן, יהיו תחליף ראוי למיץ' מורס הותיק? בעיניי זהו אחד הקרבות המעניינים ביותר בקדם עונה של הבילס.


קו הגנה: 6.75 🤷🏻‍♂️


נתתי כאן ציון שהוא ממש על התפר בין טוב לכזה שמעורר בי ספקות משמעותיים - אני אוהב כמה מהפותחים כאן ברשימה (בעיקר אד אוליבר, דקוואן ג'ונס ורוסו), אבל העומק (קריטי בהערכה של קו הגנה אפילו יותר מקו התקפה) - בעיקר באדג' - רחוק מלהרשים. מעניין אותי מאוד איך איי.ג'יי אפנסה, שהציג כמו פלאשים בעונה שעברה בתפקיד רוטציה, יגיב במקרה של תפקיד מורחב, והאם נותר משהו במיכל של וון מילר? הופתעתי שברנדון בין לא ניסה עדיין לחזק יותר את העמדה בפגרה.


סקנדרי+: 6 🤷🏻‍♂️


אני מחבב את הליינבקרים (בעיקר את מאט מילאנו, כשכשהוא בריא - הוא בעיניי בטופ של הליגה, לצד פרד וורנר ורוקוואן סמית), ולדעתי גם הקורנרים אנדרייטד, אבל קשה להרגיש בנוח עם מייק אדוארדס וטיילר ראפ בסייפטי. הבילס צריכים שהרוקי קול בישופ יתאקלם מהר.


מאגר המוחות ( מאמנים/מתאמים): 7.5 👍🏻


אני אוהב את שון מקדרמוט מאוד כמוח הגנתי - המספרים שההגנה שלו העמידה בעונה שעברה, למרות כל הפציעות, הם מעולים. אני גם חושב שג'ו בריידי הוא שדרוג ביחס לפתיחת העונה שעברה. אני לא יכול להיות שקט לגמרי לגבי מקדרמוט כמאמן ראשי, בעיקר בהקשר של ניהול משחק וקבלת החלטות בניהול שעון.



ציון כללי: 7.75


 


מיאמי דולפינס:


קוורטרבקים: 7.5 👍🏻


בניגוד לאמונה הרווחת - אני די תופס מטואה, ונתתי כאן ציון בהתאם (מייק ווייט כבקאפ סבבה גם משוקלל כאן). אני חושב שטואה הוא פרנצ'ייז קיובי לגיטימי, ואולי אף מעבר לכך, עם כמה סימני שאלה משמעותיים שהוא צריך לענות עליהם (בעיקר כשקר בחוץ, וכשפלייאוף בחוץ - שני דברים שקשורים זה בזה).


שימו לב לנתון הזה לגבי טואה (אומנם לקוח מעולמות הפנטזי, אבל כמובן שיש לכך גם אחיזה בביצועים על המגרש) - בשתי העונות, זהו ממוצע נקודות הפנטזי של טואה לפי חודש:


ספטמבר - 22.1

אוקטובר - 18.7

נובמבר - 16.9

דצמבר - 14.1

ינואר - 10.0


מקרי? אני לא חושב.


והנה עוד אחד, דירוג הקיוביז המובילים בליגה מבחינת EPA למהלך כשהקבוצה שלהם בפיגור של פוזשן (1-8 נקודות) ברבע הרביעי או הארכה, בשלוש העונות האחרונות (מינימום 100 סנאפים):


מקום 1: ג'וש אלן (0.322)

מקום 2: פטריק מהומס (0.295)

מקום 3: קירק קאזינס (0.196)

מקום 4: דאק פרסקוט (0.171)


(הרבה, הרבה, הרבה מתחת לאלה, ולעוד לא מעט קיוביז אחרים)


טואה (0.027-)


מצד שני, אי אפשר לשכוח שמאז שטואה נבחר בדראפט - היו לדולפינס 4 עונות מנצחות, לעומת 1 בלבד בעשור שקדם לכך. מצד שלישי - ניצחון פלייאוף עדיין אין (הרצף הפעיל הארוך ביותר בליגה).


ואם אתם עדיין אוהדי דולפינס שממש לא מסכימים איתי - אולי כדאי לשאול להפנות את השאלה לפרונט אופיס במיאמי, שעדיין לא האריך לו חוזה (בניגוד לבורו, הרברט והרטס).


כלי נשק בהתקפה (Skill Players): 9 🔥


מה, או מי, יש כאן לא לאהוב? טייריק היל + וואדל הם אולי צמד הרסיברים הכי מסוכן בליגה. יחד עם מוסטרט, אייצ'ן (מאמין שזו יכולה להיות עונת פריצה שלו) וג'יילן רייט - יש לכם את נבחרת השליחים הכי מהירה בליגה, ואולי בתולדות ה-NFL בכלל. מעניין לראות האם אודל (או אולי אחד משני הרוקיז - טאג' ומאליק וושינגטון), לצד תפוקה משמעותית מג'ונו סמית כ-TE1' יצליחו לסגור כאן עומק שיכול, פוטנציאלית, לקרב מאוד את הציון של היחידה ל-10 עגול.


קו התקפה: 5.5 🤷🏻‍♂️


לדעתי זו היחידה החלשה ביותר בסגל של הדולפינס, ואולי אני אפילו נותן להם כאן ציון טוב מדי. שני השחקנים הטובים ביותר על הקו של הדולפינס בעונה שברה לא בסגל (קונור וויליאמס ורוברט האנט), השלישי לצידם הוא טרון ארמסטד - שנמצא בדעיכה, עקב פציעות וגילו המתקדם, ובשורה התחתונה - אין לי כאן שחקן שאני יכול להרגיש איתם לגמרי בנוח בהרכב. החולשה הזאת בחלק הפנימי של קו ההתקפה היא קריטית במיוחד כשמדובר בקיובי נמוך יחסית, ולא נייד, שאוהב לשחרר את הכדור מהר.


קו הגנה: 7 👍🏻


אם בראדלי צ'אב וג'יילן פיליפס יהיו כשירים + החיזוק של שאק בארט והרוקי צ'ופ רובינסון - לדולפינס יהיה עומק טוב מאוד באדג'. נקודת החולשה כאן היא DT, עמדה שספגה מהלומה עם עזיבתו של כריסטיאן ווילקינס. אני מצפה שלא מעט קבוצות ינסו לתקוף את החלק הזה של הגנת מיאמי.


סקנדרי+: 8 👍🏻


קסביין האוורד אומנם עזב, אבל נראה היה שהוא בדעיכה עוד לפני. התוספות של ג'ורדין ברוקס, ג'ורדן פויר וקנדל פולר אמורות לייצב את ה Back-7 לרמה גבוהה למדי. כל עוד ג'יילן ראמזי בשטח - לפחות צד אחד של המגרש צפוי להיות במצב די טוב.


מאגר המוחות ( מאמנים/מתאמים): 7.5 👍🏻


מייק מקדניאל ימשיך להיות פלייקולר מקורי ומלהיב, אבל הסיפור הגדול כאן הוא העזיבה של ויק פאנג'יו והחלפתו באנטוני וויבר, שמגיע מהרייבנס - לפי השמועות, היו כמה שחקני הגנה שלא הסתדרו עם פאנג'יו (בראשם, ג'אבון הולאנד, שאף העלה לאינסטגרם שלו סרטון של עצמו בועט באבנים סמוך לאחר ההודעה על עזיבתו של מתאם ההגנה הותיק, ולאחרונה גם שיתף את התקשורת שהעבר לשחק תחת וויבר הו "שינוי של 180 מעלות"', והוסיף: "העובדה שהוא אדם טוב עושה את ההבדל"... והמבין יבין.



ציון כללי: 7.5


 

ניו יורק ג׳טס:


קוורטרבקים: 7.5 👍🏻


בשלב הזה של הקריירה, ואחרי פציעה קשה (שלפי סרטונים מה-OTAs, לא ברור אם התגבר עליה ב-100%), קשה לי להתלהב יותר מדי מאארון רודג'רס בעמדת הקיובי. לא יכול לתת לו כאן יתרון אמיתי על פני היריבות לבית, בטח שלא מול ג'וש אלן בשיאו. אני מצפה שההתקפה של הג'טס בעונה הקרובה תדרוש מ- A-Rod הרבה פחות מכפי שהתקפות הפאקרס הגדולות בהנהגתו דרשו ממנו. אני חושב שהבחירה במלקאי קורלי, אחד מיצרני ה-YAC הפוריים במחזור הרסיברים הזה, היא חלק מהסיפור. ועל רקע ענייני הכשירות חשוב לציין עוד שדרוג של הג'טס לעמדה - בעמדת הקיובי המחליף, עם טיירוד טיילור.



כלי נשק בהתקפה (Skill Players): 8 👍🏻


בריס הול הוא אחד מכלי הנשק הכי קטלניים בליגה מעמדת ה-RB, ומאחריו יתייצב העונה הרוקי בריילון אלן - שנראה ככה:



במקום לבנות העונה את חדר הרסיברים על גבי קולקציה של חברים של רודג'רס, הג'טס הביאו את מייק וויליאמס מהג'טס (שדרוג דרמטי, אם יהיה בריא) ואת קורלי, שציינתי מוקדם יותר. גם טיילר קונקלין הוא נשק חביב פלוס מעמדת הטייט-אנד.


קו התקפה: 8 👍🏻


כנראה שזהו המערך המשודרג ביותר בג'טס במהלך האוף-סיזן (ואולי המשודרג ביותר בכל קבוצה בליגה). זוכרים שבפגרה הקודמת דיברנו על החלק הזה בסגל כנקודת תורפה מרכזית? אז הג'טס הוסיפו שני תאקלים מוכחים בדמות מורגן מוזס וטיירון סמית, ולמקרה שאחד יהיה פצוע - גם הוסיפו את אולו פאשאנו מפן סטייט עם הבחירה ה-11 בדראפט. החלק הפנימי של הקו (בעיקר סנטר וגארד שמאלי) פחות סולידי - אבל זה אמור להספיק, ואף יותר מכך.


קו הגנה: 8 👍🏻


הג'טס איבדו את הפאס ראשר הכי יעיל שלהם בעונה שעברה (ברייס האף) אבל הביאו במקומו אחד מוכח יותר, וכזה שבנוי יותר לתפקיד פול-טיים - חסן רדיק, שבא אחרי רצף של 4 עונות עם 10 סאקים לפחות, ב-3 קבוצות שונות. קווינן וויליאמס עדיין שם, ג'רמיין ג'ונסון צפוי לפתוח אחרי עונת רוקי טובה מאוד. לא משתגע על העומק, אבל גם זה - אמור להספיק.


סקנדרי+ 8.5 🔥


לג'טס יש, אולי, את חדר הקורנרים המוכשר ביותר בליגה, בצירוף זוג ליינבקרים מעולים. עמדת הסייפטי, עם זאת, היא מהחלשות בליגה, ואני לא פתוח שפלסטר מהז'אנר של צ'אק קלארק הוא הפתרון. ועדיין, עם קורנרים כאלה, ו-Scheme שישכיל להסתיר את נקודות התורפה של הסייפטיז מספיק טוב, הסקנדרי של הג'טס צפוי לעמוד במשימות שלו.


מאגר המוחות ( מאמנים/מתאמים) 6 🤷🏻‍♂️


בעיניי זוהי היום נקודת התורפה של הג'טס היום, וזה מה שיקבע אם תהיה להם עונה טובה מאוד, או כישלון חרוץ - מאמן ראשי שמעמדו מפוקפק ומעורער, לפי מספר לא מועט של דיווחים, שעוד לא הראה שהוא מסוגל לנצח בעקביות. אומנם מוח הגנתי מצוין, אבל כל המסביב עוד לא ברור. ומאמן התקפה שהוא, מעל הכול, חבר טוב של הקיובי, ועוד לא ברור אם יש לו מספיק להציע מעבר.


ציון כללי: 7.5


 

ניו אינגלנד פטריוטס:


קוורטרבקים 5.5 🥶


תראו... אני אוהב את החיבור של ג'קובי בריסט (קיובי אנדרייטד בעיניי) לפאטס, כקיובי מעבר משבוע 1. הבחירה של דרייק מיי מפוצצת באפסייד, וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על ג'ו מילטון (בחירת הסיבוב ה-6 וביילי זאפי). החדר כולו מעניין, ועדיין - אין פותח מובהק שאפשר לנצח איתו בעקביות, לפחות על הנייר.


ואם אתם רוצים עוד כמה מחשבות שלי על הפאטס + דיון עם אוהד מקומי - האזינו לפרק החדש של פודקאסט "פיק סיקס"



כלי נשק בהתקפה (Skill Players) 4.5 🥶


הפטריוטס השקיעו לא מעט בחיזוק עמדת הרסיבר (דאבל-דיפ בסיבובים 2 ו-4 עם ג'יילין פולק וג'אבון בייקר), אבל המצב עדיין "לא להיט". קנדריק בורן הוא WR1 כרגע, דמאריו דגלאס הוא סלוט רסיבר נחמד ולא הרבה מעבר (לפחות כרגע), והרוקיז הם, ובכן, רוקיז. האם האנטר הנרי בעמדת הטייט-אנד הוא סיבה להתלהב? האם השילוב של ראמונדרה סטיבנסון ואנטוניו גיבסון יהיה המנוע של ההתקפה? אם התגובה שלכם לאחת השאלות היא יותר מ-צוננת, ממליץ לכם להעיף מבט על סגלים אחרים ברחבי הליגה ולהיכנס לפרופורציה. הליך השיקום של התקפה הפטריוטס ייקח קצת יותר מדראפט אחד.


קו התקפה 6.5 👍🏻


קו ההתקפה של הפטריוטס הוא סולידי, ובקושי מעבר לכך. עמדת הסנטר (דיוויד אנדרוז) והתאקל הימני (מייקל אנוואנו, שזכה להארכת חוזה נאה באוף-סיזן) הן העמידות ביותר, על הנייר.


קו הגנה 6.5 👍🏻


גם כאן - לא תראו את היחידה הזאת נכנסת לדירוגי טופ-10 של אף אחד, אבל היא גם לא ממש liability. בטח ביחס לחלקים אחרים בסגל. מאת'יו ג'ודון הוא עדיין פאס ראשר מעולה (גם אם חלקים אחרים במשחק שלו פחות עקביים), כריסטיאן בארמור הרוויח בעונה שעברה חוזה גדול, וגם קיאון ווייט וג'וש אוצ'ה יכולים לעשות אימפקט. עדיין יש כאן בעיה בעומק, בעיקר באדג'.


סקנדרי+ 7.5 👍🏻


ג'לאני טוואי, כריסטיאן גונזלס (שיהיה בריא), קייל דאגר, ג'בריל פפרס - הם השמות הבולטים בחלק האמין ביותר בסגל של הפאטס.


מאגר המוחות ( מאמנים/מתאמים) 5 🤷🏻‍♂️


המאמן הראשי הצעיר בליגה + מתאם התקפה מהבראונס שמעולם לא היה פלייקולר (שימש בשנתיים האחרונות כ-OC ומאמן קוורטרבקים, תחת קווין סטפנסקי).


ציון כללי 5.5


 

AFC North


בולטימור רייבנס:


קוורטרבקים 8.5 🔥


לרייבנס יש את ה-MVP של עונת 2023 בעמדה הכי חשובה על המגרש, וזה הדבר הכי חשוב. אני לא משתגע על העומק מאחוריו (עם כל הכבוד לג'וש ג'ונסון בן ה-204), אבל זה מה יש. השאלה עם למאר הייתה ועודנה - מה אתה יודע לעשות עם כל הכישרון הזה בינואר (ובבוא העת - גם בפברואר)?


כלי נשק בהתקפה (Skill Players) 8 👍🏻


הרייבנס השתדרגו בזירה הזאת, אבל הבעיה הגדולה בהתקפה נותרה בעינה - מחסור בעומק בעמדת הרסיבר. מי יהיה WR2 מאחורי זיי פלאוורס? זה יהיה כנראה קרב קדם העונה המעניין ביותר בצד ההתקפי - האם זה יהיה ראשוד בייטמן? הוא הרוקי דוונטז ווקר? לפחות מעמדת הראנינג בק (דרק הנרי + קיטון מיטשל כשיחזור מפציעה) והטייט אנד (הצימוד אנדרוז את לייקלי) יש לרייבנס שקט.


קו התקפה 6 🤷🏻‍♂️


מדוע הרייבנס בחרו לותר על מורגן מוזס, באותו אוף-סיזן שאיבדו גם את קווין זייטלר, באותו צד של הקו? אני לא יודע. גם רוני סטיילי לא נראה לאחרונה כמו שנראה בימי האול-פרו שלו, ובאופן כללי, אם נוציא כרגע מהמשוואה את טיילר לינדרבום - אני לא בטוח בכלל איך הקו הזה יתפקד ב-2024. יותר מדי סימני שאלה, בעונה די קריטית, שבה כל דבר חוץ מהגעה לסופרבול - יהיה כישלון.


קו הגנה 7 👍🏻


קו ההגנה של הרייבנס לא כלל שמות נוצצים בעונה שעברה, ועדיין היה מהיעילים ביותר בליגה (והפורה ביותר מבחינת סאקים). הכוכב הגדול, ג'סטין מאדוביקה, חתם על חוזה עצום, שהרוויח ביושר. ומייקל פירס ימשיך להשלים אותו. את הפתרונות באדג' הרייבנס יהיו חייבים למצוא, ואני כבר לא בטוח כמה אפשר לומר שהתשובה תגיע מה-Scheme, ברגע שמתאם ההגנה עזב.


סקנדרי+ 8.5 🔥


למרות כמה עזיבות (פטריק קווין, ג'ינו סטון בראשם) אני צופה שהסקנדרי ימשיך להיות מאוד, מאוד סולידי בבולטימור - השמות הגדולים ביותר עדיין שם (קייל המילטון, רוקוואן סמית) ולא מופרך לשאר שהרוקי נייט וויגינס יוכל לתרום בשלב מוקדם מאוד של העונה.


מאגר המוחות ( מאמנים/מתאמים) 8.5


הרייבנס איבדו הרבה Brain Power, בעיקר בצד ההגנתי (נזלו החוצה מאמן ראשי ושני מתאמים לקבוצות אחרות בליגה), אבל כל עוד ג'ון הארבו שם, וטוד מאנקן ילמד שכדאי לתת כדור לראנינג בקים - אני חושב שזה חיבור שאפשר לנצח איתו וללכת עד הסוף.


ציון כללי 8.5


 

קליבלנד בראונס:


קוורטרבקים 7 👍🏻


חדר הקיוביז נבנה בחוכמה רבה בקליבלנד (אם נשים לרגע בצד את העניין הפעוט של קאפ היט של 60+ מיליון משון ווטסון בכל אחת מהשנתיים הקרובות) - מאחוריו ב-Depth Chart נמצאים ג'יימיס ווינסטון, טיילור האנטלי ודוריאן תומפסון-רובינסון, כולם בשכונה של אותו טייפ של קיובי, וכולם עם ניסיון בליגה. הבראונס הם, להערכתי, אחת הקבוצות שיסבלו הכי פחות במקרה של פציעה ל- QB1 שלהם. ועדיין - האם ווטסון בריא? (בראש ובגוף), והאם יש סיכוי לראות ממנו את היכולת שהביאה אותו לקליבלנד מלכתחילה? אם התשובה היא לא, אז התקרה של הבראונס ב-2024 תהיה דומה לזאת של 2023.


כלי נשק בהתקפה (Skill Players) 8👍🏻


לווטסון/כפיל ווטסון שימסור את הכדורים בקליבלנד יהיו כלי נשק טובים מאוד העונה (קופר, ג'ודי, מור, נג'וקו), אבל הזהות של הבראונס בשנים האחרונות עברה דרך משחק הריצה, ובעיקר - עם ניק צ'אב. ומספר חודשים לאחר פציעה די מזעזעת, שנראתה כמסיימת קריירה במבטים 1 עד 5 - עדיין לא ידוע אם הוא יוכל לחזור להיות הנשק הבלתי-עציר שהיה בשנים האחרונות. כמה בלתי עציר? שימו לב לגרף למטה, שמציג עד כמה הוא היה רמה אחת מעל כל שאר הרצים בליגה, במדדים של יארדים לאחר מגע (ציר Y) ותאקלים שבורים בממוצע לנשיאה (ציר X):

בגלל שצ'אב הוא פריק אתלטי, אני כרגע יוצא מנקודת הנחה שהשיקום שלו יעבור בהצלחה, אבל אם זה לא יהיה המצב - אצטרך לבחון בחומרה את הציום שנתתי כאן.


קו התקפה 7 👍🏻


אין לקו של הבראונס נקודת חולשה אמיתית, אבל גם אין שם כוכבים אמיתיים. החלק הפנימי סולידי יותר מעמדות התאקל, שלטעמי לא זכו למספיק ריענון בדראפט האחרון (להגנת הבראונס - זה לא שהיו להם יותר מדי בחירות לעשות את זה).


קו הגנה 8.5 🔥


מיילס גארט שם. זדאריוס סמית, מוריס הרסט ושלבי האריס נשארו = עוד עונה של לחץ אפקטיבי על הקיוביז היריבים.


סקנדרי+ 7.5 👍🏻


גם הסקנדרי של הבראונס שמר על כוחו, ואני צופה לו עונה טובה נוספת (בעונה שעברה היה טופ 5 בליגה מבחינת רוב המדדים החשובים). אבל אני רוצה להקדיש כאן משפט וחצי לשחקן הכי טוב בבק-7 של הבראונס, לטעמי, ג'רמייה אווסו-קוראמוואה (JOK): 101 תאקלים, 20 TFLs, עם3.5 סאקים ו-2 INTs ו-6 PDs בעונה שעברה. בעיניי - הוא כבר בשיחה של טופ-5 ILBs בליגה.


מאגר המוחות ( מאמנים/מתאמים) 7.5 👍🏻


מאמן העונה סטפנסקי הביא מתאם התקפה חדש, קן דורסי, אבל הוא עדיין יהיה המוח והפלייקולר מאחורי ההתקפה. ג'ים שוורץ נשאר בקליבלנד לעונה שנייה. בסך הכול, אני לא חושב שרמת האימון תהיה הבעיה של הבראונס ב-2024.


ציון כללי 7.5


 

פיטסבורג סטילרס:


קוורטרבקים 7.5 👍🏻


מכירים את המושג Addition by Subtraction? לא חושב שיש מצב שיותר תואם ב-NFL, מאשר ההחלטה של הסטילרס להיפרד מקני פיקט. והנה גם נתונים שיגבו זאת:


הסטילרס ניצחו בעונה שעברה (עם קומבינציה של פיקט ומייסון רודולף) 10 משחקים, שבהם קיבלו מהקיוביז שלהם 13 טאצ'דאונים במצטבר, פאסר רייטינג של 84.6, ואחוז השלמה של 63.8%. בתהליך, לפיקט היה את אחוז המסירות המדויקות (לפי נתוני PFR) השלישי מהסוף בליגה, אחרי ג'וש דובס ו-וויל לוויס.


וזוהי הגרפיקה שמסכמת את עידן פיקט בסטילרס טוב מכולן:


תוסיפו למיקס את ג'סטין פילדס (גם הוא בחוזה זול מאוד) - ויש לכם כאן שדרוג אדיר, אבל עדיין - עם תקרה לא גבוהה במיוחד. ולמה אני אומר לא גבוהה? כי יש רק 2 קיוביז שניצחו מאז עונת 2021 פחות מ-20 משחקים, והפסידו יותר מ-25 שפתחו בהם - ושניהם נמצאים היום בחדר הקיוביז של הסטילרס.



כלי נשק בהתקפה (Skill Players) 7.5 👍🏻


הסטילרס מסרו את דיונטה ג'ונסון לקרוליינה, וזוהי אבדה משמעותית, בעיניי - כשאת הואקום שנוצר יצטרכו למלא ואן ג'פרסון ו/או הרוקי רומן ווילסון. ועדיין - יש להם את ג'ורג' פיקנס, שלמרות רמת קיובי נמוכה מאוד, יש לו את נתון ה-YPR הגבוה ביותר בליגה מאז שנבחר בדראפט (16.9).


פאט פריירמות' הוא נשק חביב בעמדת הטייט-אנד, שלבטח יהנה מהההצטרפות של ארתור סמית כמתאם התקפה, ומה קורה בעמדת הראנינג בק? השילוב בין נאג'י האריס העוצמתי (מקום ראשון ב-2023 ביארדים לאחר מגע) וג'יילן וורן הוא כזה שרוב ההגנות יתקשו להתמודד איתו.


וזה לא מזיק שיש להם בפיטסבורג שיטות אימון מעניינות כאלו:



קו התקפה 6 🤷🏻‍♂️


כנראה החלק הכי חלש במערך של הסטילרס, ומעניין יהיה לראות עד כמה (ובעיקר - כמה מוקדם) הורקיז טרוי פאווטאנו וזאק פרייז'ר ישתלבו שם.


בכל מקרה, לא יזיק שראסל ווילסון הוביל ב-2023 את הליגה במסירות לטאצ'דאון במהלכים מוארכים (של יותר מ-4 שניות בין הסנאפ לרגע המסירה) - 9 בסך הכול (לאף קיובי אחר לא היו יותר מ-6 כאלו). רק לסטילרס ולג'טס היו 0 מהז'אנר ב-2023.


קו הגנה 8.5 🔥


הצד השני של השוחות הוא כנראה האיכותי ביותר בפיטסבורג, עם כוכבים כמו טי.ג'יי וואט, וחתיכות עומק כמו ניק הרביג. הקו כולו סולידי מאוד - מהאמצע ועד האדג'.


סקנדרי+ 8 🔥


פטריק קווין, אלכס הייסמית (בהנחה שסופרים אותו כאן), ג'ואי פורטר, מינקה פיצפטריק - זה נראה על הנייר מצוין, אבל אני עוד רוצה לראות האם עמדת הקורנר השנייה תחזיק כמו שצריך.


מאגר המוחות ( מאמנים/מתאמים) 7.5 👍🏻


מייק טומלין נותן לסטילרס רצפה מהגבוהות בליגה, אבל האם ארתור סמית הוא האיש שיחייה את ההתקפה הזאת? צריך להיזכר איך הוא יכול לתפקד כשהוא לא המאמן הראשי של הפלקונס כדי להחליט.


ציון כללי 7.5


 

סינסינטי בנגלס:


קוורטרבקים 9 🔥


אני אוהב את ג'ו בורו. כשהוא בריא (לא מובן מאליו בכלל) - אני חושב שהוא הקיובי השני בטיבו בליגה. וראינו בעונה שעברה שגם ג'ייק בראונינג לא פראייר בכלל. ועדיין, האם ידעתם שלבורו יש ניצחון אחד בלבד בקריירה, כשהבנגלס היו בפיגור ב-8 הדקות האחרונות של משחק? ומסירה אחת בלבד לטאצ'דאון ברבע 4 של הפלייאוף?


האם אנחנו מפריזים בדימויו של Joe Cool? אני לא חושב, אבל יש כאן מספרים שקשה להתווכח איתם.



כלי נשק בהתקפה (Skill Players) 8 👍🏻


הציון הזה מניח את הישארותו של טי היגינס בסינסי, ובינתיים - כל הסימנים מראים שזה אכן מה שצפוי לקרות. אז כרגע לבנגלס יש חדר רסיברים מפואר, שגם הצטרף אליו הרוקי המבטיח, ג'רמיין ברטון. אבל עמדות הטטיט אנד (מייק גסיקי) והראנינג בק (זאק מוס + צ'ייס בראון) נראות רחוקות ממגובשות.



קו התקפה 6 🤷🏻‍♂️


אם הציון הזה היה רק תלוי בגודל ובמשקל של השחקנים - הבנגלס היו מקבלים כאן 10 עגול, רק בזכות אורלנדו+טרנט בראון ואמאריוס מימס. אבל הציון קצת מורכב יותר מזה, ובעיקר לוקח בחשבון את הנתון הבא - שימו לב לדירוג של קו ההתקפה של הבנגלס ב-Pass Block Win Rate בשלוש העונות האחרונות:


2023 - מקום 27


2022 - מקום 30


2021 - מקום 30


הם היחידה ה-יחידה בליגה שסיימה במקום 27 ומטה בכל שלוש העונות האלו. יש כאן בעיה של אימון ודרך, לא פחות מאשר של כישרון (ואגב, אולי זה מסביר את הנתון של בורו בקלאץ' שציינתי קודם).


אז כישרון יש בקו ההתקפה, אבל אני צריך לראות אותו מתחבר על המגרש כדי לתת כאן ציון טוב.


קו הגנה 7.5 👍🏻


טריי הנדריקסון וסאם האברד הם מפלצות מהאדג', ובבנגלס מקווים שבחירת הסיבוב הראשון מ-2023 מיילס מרפי יביא להם עומק יותר טוב בעונה הבאה. באמצע של הקו - רידר הלך, רנקינס בא, והגנת הריצה של הבנגלס תעמוד למבחן רציני.


סקנדרי 6 🤷🏻‍♂️


בעונה שעברה ההגנה של הבנגלס איפשרה ליריבות Explosive Rate של 12.1% - הגרוע ביותר בליגה. למקרה שתהיתם מדוע הם תיעדפו את ההחתמה של ג'ינו סטון בפרי אייג'נסי והחזירה את וון בל.


מאגר המוחות ( מאמנים/מתאמים) 8.5


זאק טיילור פלייקולר עם קבלות והופעה בסופרבול, וגם מתאם ההגנה, אנארומו, נחשב לאחד המוערכים בביזנס.


ציון כללי 8


 


AFC South


יוסטון טקסנס:


קוורטרבקים 8.5 🔥


סי.ג'יי סטראווד נתן עונת רוקי מהחלומות, אבל האם הוא ניצב בפני Sophomore Slump בלתי נמנע? אני מתלהב מאוד מסטראווד, אבל חייב לומר שאני לא אוהב את זה שהוא מדבר כל כך הרבה באוף-סיזן ושם את עצמו שוב ושוב באור הזרקורים.


גם את העומק של הטקסנס בעמדה אני מחבב מאוד, עם דיוויד מילס וקייס קינום בעמודת QB2-3.


כלי נשק בהתקפה (Skill Players) 9 🔥


לטקסנס יש כנראה את חדר הרסיברים הכי עמוק בליגה (לא רק דיגס-קולינס-דל, אלא גם נואה בראון, ג'ון מאצ'י, בן סקורוניק, ורוברט וודס - שיש מצב שיחתף עד שתראו את זה). דלטון שולץ היה מטרה טובה מאוד בטייט אנד בשנתיים האחרונות, לסטראווד ולפני זה לדאק פרסקוט. ובעמדת הראנינג בק הטקסנס הוסיפו מכפיל כוח מוכח בדמותו של ג'ו מיקסון.


קו התקפה 6 🤷🏻‍♂️


ככל הנראה נקודת התורפה בסגל איכותי מאוד, על הנייר - מעבר ללארמי טאנסיל, חסרה לטקסנס איכות בחלק הזה, כאשר הפער הגדול ביותר הוא גארד שמאלי.


ולמה זה כל כך קריטי (לפחות פוטנציאלית), כי לפי נתונים מתקדמים - לסטראווד יש מספר נקודות חולשה במשחק שלו, הראשונה היא משחקים מחוץ ל-Dome (ב-6 כאלה ב-2023 היו לו 60.1% אחוזי השלמה בלבד עם 5 טאצ'דאונים ו-5 איבודים), והשנייה היא מסירות תחת לחץ - הדירוג למטה (מתוך Fantasy Points) היא אחוז המסירות הלא מדויקות תחת לחץ:



קו הגנה 7 👍🏻


צמד אדג' ראשרים אימתני (וויל אנדרסון + דאניל האנטר) + דיפנסיב תאקלים סולידיים-מינוס = ציון טוב, אבל לא הרבה מעבר.


סקנדרי 8 👍🏻


כריסטיאן האריס ואזיז אל-שאייר (תוספת FA) יחזיקו את המבצר היטב בעמדת הליינבקר, וכך גם לגבי דרק סטינגלי וג'יילן פיטרה בסקנדרי עצמו. בשאר העמדות - סומך על דמיקו ראיינס להרים את החתיכות המשלימות לרמה הנדרשת.


מאגר המוחות ( מאמנים/מתאמים) 8


דמיקו ראיינס הראה שהוא הדבר האמיתי בעונה הראשונה שלו כמאמן ראשי, וכבר ידענו מה הוא שווה כמתאם הגנה עוד מימו בניינרס. בובי סלוויק הוא אחד המוחות ההתקפיים המבריקים בליגה (מהעץ של מקווי-שנהאן) ואם ימשיך ככה - יהיו לו עוד כמה הצעות למשרת מאמן ראשי בתום העונה הבאה.


ציון כללי 8


 

ג׳קסונוויל ג׳אגוארס:


קוורטרבקים 7.5 👍🏻


עד לפני שנה, חשבתי שבשלב זה טרבור לורנס לבדו (בלי קשר לחיזוק החשוב לעמדת הבקאפ עם מאק ג'ונס) יהיה ראוי לציון 8 לפחות, אבל זה לא המצב. עוד יש לו מה להוכיח, אחרי עונה פחות טובה, אבל אני מאמין שהוא מסוגל לעשות זאת.


כלי נשק בהתקפה (Skill Players) 6.5 🤷🏻‍♂️


אחרי שחוליית הרסיברים התקשתה בעונה שעברה (ובעיניי תרמה לא מעט לנזק התדמיתי של לורנס) - אפשר לטעון שהיא נחלשה אף יותר, עם ההחלפה של קלווין רידלי וזיי ג'ונס בגייב דיוויס ובריאן תומאס ג'וניור. אם רק מחפשים לתקוף לעומק - יש כאן פוטנציאל מעניין, אבל במהלכים שיחפשו בעיקר להזיז את ה-Chains, עם כל הכבוד לכריסטיאן קירק ואוון אינגרם (הטובים לכשעצמם) אני חושב שהקבוצה לקחה צעד אחורה.


ומה באשר לעמדת הראנינג בק? אני מאוד אוהב את טראוויס איטיין, ונהנה לראות אותו רץ. אממה? לאיטיין יש את אותה בעיה שטענו כל השנים שיש לסקוואן ברקלי (ומגובה על ידי מספרים). שימו לב לאחוז ניסיונות הריצה שלא צברו יארדים, או שהלכו אחורה, בעונה שעברה:


מקום 32 - ג'אגוארס (25%)


מקום 31 - ג'איינטס (23%)


לקבוצות כמו הבילס (13%) והאיגלס (14%), למשל, יש כאן יתרון מובהק - והן אלו שניצבות בפסגה בנתון הזה.


אבל מי כאן באמת אשם? איטיין, או...


קו התקפה 6 🤷🏻‍♂️


אין לג'אגס אף פותח משוער עם ציון מעל 68 בעונה שעברה (לברנדון שרף הגארד הימני היה ציון 67.3). כמובן שחשוב לעשות כאן הבחנה בין חסימה למשחק הריצה וחסימה למשחק המסירה. למשל - הסנטר החדש, מיץ' מורס - ציון 62 בעונת 2023 בחסימה לריצה, לעומת 74 בחסימה למסירה (שווה 31 לחצים וסאק אחד ב-730 סנאפים).


אני עדיין לא ממש רואה כיוון ליחידה הזאת.


קו הגנה 8.5 🔥


ובניגוד מוחלט - לא רק שהג'אגס שמרו על ג'וש אלן במקומו עם הארכת חוזה (ראויה בהחלט), הם גם הוסיפו לחוזק עם הצירוף של אריק ארמסטד למרכז הקו. מבחינת פאס ראש (עם הפריצה, לפחות בתחום הזה, של טרייבון ווקר בעונה שעברה) - הג'אגס אמורים להיות בסדר. ההגנה נגד הריצה עדיין סימן שאלה.


סקנדרי+ 6.5 🤷🏻‍♂️


יש כאן חתיכות טובות (בעיקר הליינבקרים - לויד ואולוקון), אבל הדיפנסיב-בקס, ברובם, הם לא נקודת חוזקה בסגל הזה.


מאגר המוחות ( מאמנים/מתאמים) 7.5 👍🏻


למה דאג פידרסון, אלוף סופרבול בדימוס ומוח התקפי מבריק, בוחר להיות סרבן פלייקולינג? אין לי מושג. ולדעתי, אם הוא ימשיך - הוא עשוי למצוא את עצמו בחוץ (בכל מובן אפשרי). אבל הפוטנציאל שם. גם המינוי של ריאן נילסן למתאם הגנה אמור להיות שדרוג ביחס לעונה שעברה.


ציון כללי 7


 

אינדיאנפוליס קולטס:


קוורטרבקים 7 🤔


אהבתי את מה שראיתי מאנתוני ריצ'ארדסון בעונה ה-1, אבל ראיתי כל כך מעט! הבקאפ שלו עדיין יהיה סולידי (פלאקו ב-24 במקום מינשו ב-23), אז יש כאן מצנח ראוי למקרה חירום, אבל הקולטס יקוו לשמור אותו עמוק בתרמיל שלו, הפעם.


כלי נשק בהתקפה (Skill Players) 6.5 🤷🏻‍♂️


ג'ונתן טיילור (בעונה מלאה שבה אני מאמין ומקווה שיהיה בריא) לוקח את החלק הזה בסגל לציון ראוי, אבל בקושי. כי העומק ברסיבר (כל מי שמסביב למייקל פיטמן) אינו מוכח, וכך גם ג'לאני וודס בטייט אנד. אם איי.די מיטשל יצליח להוכיח שקבוצות אכן טעו כשנתנו לו ליפול לאמצע הסיבוב השני, וג'וש דאונס ימשיך להתקדם - לאנתוני ריצ'ארדסון יהיו חיים הרבה יותר קלים בשנה ב'.


קו התקפה 8 👍🏻


לקולטס יש את מקומות 14-15 בהיררכיית התאקלים שלי , וגם הסנטר ריאן קלי והגארד הימני קוונטין נלסון (למרות 2023 פחות טובה) הם פותחים טובים מאוד. זהו קו ההתקפה הכי טוב בבית הזה, וזה לא ממש קרוב.


קו הגנה 7 👍🏻


בצד השני של הקווים, האמצע (באקנר-את-סטיוארט) הם פותחים טובים מאוד, אבל העומק באדג' (וגם הפותחים) לא ממש בסטנדרט שהייתי רוצה בתור GM. כל זה בהנחה, שלאיאטו לאטו, הרוקי הטרי, לא יצליח להיות שחקן אימפקט כבר משבוע 1.


סקנדרי+ 6.5 🤷🏻‍♂️


אין סיבה מובהקת לדאגה כאן, אבל גם לא סיבה להתלהבות - כל הפותחים כרגע לפי ה-Depth Chart בטווח של ציונים 60-70 לפי PFF, כאשר יוצא הדופן הוא הסלוט קורנר, קני מור (ציון 77.4) שקיבל לאחרונה הארכת חוזה.


חשבתי לפני הדראפט, ואני עדיין מאמין, שהקולטס צריכים כאן חיזוק.


מאגר המוחות ( מאמנים/מתאמים) 7 👍🏻


אני מאמין ששיין סטייכן הוא היום פלייקולר התקפי טופ 5 בליגה (רק ריד, שנהאן ומקווי מובהקים מעליו). אני גם מתרשם שהוא קורץ מהחומר הנכון כדי להיות מאמן ראשי. האם מתאם ההגנה גאס ברדלי יצליח לספק את הסחורה מהצד שלו, עם כמות טאלנט ממוצעת ומטה?


ציון כללי 7


 

טנסי טייטאנס:


קוורטרבקים 6.5 🤷🏻‍♂️


וויל לוויס, מייסון רודולף, מאליק וויליס - שלושתם בחירות יום 2, ולא במקרה. השניים האחרונים קיבלו הזדמנויות לפתוח, ולא ממש ניצלו אותם - ולא במקרה. האם לוויס יצליח לשבור את הדפוס? נחיה ונראה. אני עוד לא Sold על הבחור.


בכל מקרה, חשוב להכיר שלוויס קיבל את המושכות באמצע העונה שעברה, והוא עדיין חלק מהרצף הארוך ביותר בליגה לקבוצה, ללא משחק של 30 נקודות ומעלה (טנסי עם 36, הפטריוטס מקום 2 עם 28).


כלי נשק בהתקפה (Skill Players) 7.5 👍🏻


הפרונט אופיס בטנסי עשה עבודה לא רעה בלספק לקיובי הצעיר כלי נשק נחוצים, עם החתמה שנייה ברצף של רסיבר FA מוביל - אחרי הופקינס ב-2023, היה זה קלווין רידלי לקראת ב-2024. מאחוריהם יושבים עוד כמה שמות חביבים כמו בורקס, ווסטברוק-אקינה, והתוספת האחרונה - טיילר בויד.


הטיטאנס צפויים להיות גם סולידיים לכל הפחות בטייט אנד ובעמדת הראנינג בק - עם מפלצת דו-ראשית של טוני פולארד וטיאג'י ספירס.


קו התקפה 6.5 🤷🏻‍♂️


הטיטאנס הקדישו בחירת טופ 10 כדי למצוא את הפתרון לתאקל שמאלי שכל כך פגע בהם בעונה שעברה, והביאו את ג'יי.סי ליית'ם - שלפחות נגד אמצעי אימוני החסימה שפיתח מאמן קו ההתקפה, ביל קלהאן, נראה מבטיח למדי (המכשיר הזה שוקל בערך 190 ק"ג, כן?)


הם החתימו גם את הסנטר הסולידי מאוד לויד קושנברי, ויש על הקו עוד פרוספקט סיבוב ראשון טרי יחסית בעמדת הגארד השמאלי (פיטר סקורונסקי). הצד הימני נראה פחות מבטיח. אבל עדיין צריך שכל הסיפור הזה יתחבר יחדיו.


קו הגנה 7 👍🏻


ג'פרי סימונס ה-DT הוא כנראה השחקן הכי מוכשר שיש היום לטנסי בסגל. אבל מסביבו אין שמות נוצצים, אלא בעיקר חתיכות סולידיות למדי. אני מאמין שלקו הזה (ולפרונט 7 בכללי) יש רצפה גבוהה, ותקרה נמוכה.


סקנדרי+ 7 👍🏻


בטנסי צירפו באוף-סיזן הזה שני שמות די גדולים עם לא מעט קבלות - לג'אריוס סניד (צ'יפס לשעבר) וצ'ידובה אווזייה (בנגלס לשעבר), אבל כל השמות בעולם לא יספיקו בלי תיאום והתאמה ל-Scheme. אני יחסית אופטימי, כי המתאם החדש מגיע מרקע של אימון DBs.


מאגר המוחות ( מאמנים/מתאמים) 6.5 🤷🏻‍♂️


הטיטאנס הלכו השנה על כימיה - המאמן הראשי החדש (וחסר הניסיון בפלייקולינג) בריאן קלהאן, הביא את אבא שלו (ביל קלהאן) לתפקיד מאמן קו ההתקפה. הוא גם הביא מכר מסינסי, קולט אנדרסן, להיות מתאם הספיישל טימז. המינוי החביב עליו הוא דנארד ווילסון, שהיה מאמן הסקנדרי באיגלס וברייבנס בשנתיים האחרונות, לתפקיד מתאם ההגנה.


אבל עדיין - לרוב השמות כאן יש הרבה מה להוכיח, ולא המון קבלות.



ציון כללי 6.5


 

AFC West


קנזס סיטי צ׳יפס:


קוורטרבקים 10 🔥


באמת שאי אפשר לבקש יותר מפטריק מהומס בעמדת הקיובי. הוא ניצח עם טייריק, הוא ניצח בלי טייריק. הוא ניצח עם קו התקפה מצוין, הוא ניצח עם קו התקפה בינוני. הוא ניצח עם הגנה מעולה, וניצח עם הגנה מחפירה. הוא פשוט מנצח, והוא פשוט מכוון עכשיו להיות הראשון אי-פעם שזוכה בשלושה סופרבולים ברצף. אני לא מתכוון להמר נגדו כרגע.


כלי נשק בהתקפה (Skill Players) 8.5 👍🏻


אין כאן WR1 מובהק, וגם ראשי רייס צפוי להיות מושעה בגלל מירוצי מכוניות ושלל ירקות. טראוויס קלסי נראה פחות קטלני (לפחות עד ינואר), ואיזייאה פאצ'קו הוא "רק" RB שנבחר בסיבוב 7. אבל בסיסטם של אנדי ריד הכול עובד וכל "מטאטא" יורה. אז ההתקפה של הצ'יפס לא מלהיבה וסקסית כמו בעונות הראשונות של מהומס כפותח. אז מה?


היא יעילה כתמיד, והנה רק דוגמא אחת - בדירוג אחוזי ההצלחה בהמרה של דאון 3 על הקרקע, הצ'יפס דורגו במקום הראשון בעונה שעברה עם 77% הצלחה (מקום 2 - בילס עם 67%, מקום 3 - רייבנס עם 66%).


וזה לפני שהתחלנו לדבר על התוספות של הוליווד בראון וקסבייר וורת'י.


קו התקפה 8 👍🏻


החלק הפנימי של הקו (תוני-האמפרי-סמית) הוא מהחזקים בליגה, החולשה היחסית היא בתאקלים - ולכן הצ'יפס השקיעו בחירת סיבוב 2 כדי למצוא שם שדרוג. ועדיין, מהומס הוא טופ-5 בליגה בכל אחת מהעונות שלו כפותח:



קו הגנה 7.5 👍🏻


כריס ג'ונס וכל השאר - זו ההגדרה שלי ליחידה הזאת, עם כל הכבוד לשמות חביבים כמו ג'ורג' קרלאפטיס ומייק דאנה. כרי ג'ונס הוא, בעיניי, אחד מעשרת שחקני ההגנה הדומיננטיים של העשור האחרון. הוא הראה את זה בסופרבול האחרון, וגם בקודם, ובגדול - כמעט בכל משחק בין לבין. והכי מרשים זה שהוא עושה את זה ברגעים הכי גדולים, בדאון 3 ובפלייאוף.


סקנדרי+ 7.5 👍🏻


הצ'יפס איבדו את לג'אריוס סניד המצוין, ואני רוצה לראות אותם מתגברים על האבידה הזאת לפני שאני קונה שוב את היחידה הזאת כטופ 3 בליגה בכיסוי. טרנט מקדאפי עדיין כאן, זה בטוח יעזור. אבל שאר החתיכות הן סימני שאלה בקורנר וסייפטי. המצב בליינבקר טוב יותר.


תחום אחד שהצ'יפס יכולים להשתפר בו? יצירת איבודים - ההגנות של הצ'יפס "מובילות" את טבלת הזוכות בסופרבול מבחינת כמות האיבודים הנמוכה ביותר שייצרו לאורך העונה הרגילה (להזכירכם - בשנתיים האחרונות זה נעשה בעונות של 17 משחקים): הצ'יפס ב-2023 יצרו 17 איבודים, במקום השני - הצ'יפס של 2022 שיצרו 20 איבודים, ובמקום השלישי הצ'יפס של 2019 - שיצרו 23 איבודים (לצד הפאטס של 2016).


מאגר המוחות ( מאמנים/מתאמים) 10 🔥


אנדי ריד וסטיב ספאגנולו זה צמד שיביא לך יתרון טקטי בכל משחק שתצטרך לנהל. נקודה. לשניהם קייס לא רע בכלל, ואפילו חזק מאוד, להיות ה-GOAT בתחומם כבר עכשיו. ולכן - הצ'יפס מצליחים לנצח בעקביות, את המשחקים הכי חשובים, גם כשהסגל שלהם (על הנייר) פחות איכותי משל היריבות שלהם - הם פשוט הכי טובים במקומות שבהם צריך להיות.


ציון כללי 9



לוס וגאס ריידרס:


קוורטרבקים 5.5 🥶


מכבד מאוד את גרדנר מינשו, באמת שמכבד. כיף לראות אותו מתראיין, ואפילו משחק. אפילו הוא ואוקונול זה לא הציוות שהריידרס היו צריכים השנים כדי לקחת את הצעד קדימה, לעניות דעתי.



כלי נשק בהתקפה (Skill Players) 7.5 👍🏻


דוונטה אדאמס הוא בעיניי עדיין רסיבר טופ 5 בליגה. בואקום. אבל הוא לא ישחק בואקום (הקיובי שימסור לו יהיה, שוב, הרבה מתחת לממוצע) והוא כבר בן 31. ג'קובי מאיירס ומייקל גאלופ הם שמות לא רעים בכלל, אבל אם יהיה כאן אקס-פקטור, אני מאמין שהוא יבוא מברוק באוורס בעמדת הטייט-אנד.


זאמיר וייט הראה ניצוצות (לפחות בתחום הפנטזי) בסוף העונה שעברה, אבל האם זה משהו שאפשר גם לתרגם לניצחונות במשחקי פוטבול אמיתיים? TBD.


קו התקפה 7 👍🏻


ה-7 הזה הוא 7 גבולי, כי קולטון מילר (LT) ואנדרה ג'יימס (C) הם אחלה פותחים, אבל יתר השחקנים (בעיקר בעמדת הגארד השמאלי) רחוקים מהם ברמה. אז עשיתי כאן איזה ממוצע, שהמאמן קו ההתקפה יצטרך לחבר לכדי יחידה שאכן מצדיקה אותו (והרי אנחנו יודעים שבמקרים רבים, קו ההתקפה יכול להיות שווה הרבה יותר, או הרבה פחות, מסך חלקיו).


קו הגנה 8.5 🔥


מכאן הריידרס יוכלו, לפחות ברמת התיאוריה, להכתיב את הקצב ולנצח משחקים - מקס קרוסבי, מלקולם קונס, והתוספת החדשה - כריסטיאן ווילקינס - ביחד זו יחידה שיכולה לעמוד בקצב של כל קו התקפה בליגה.


סקנדרי+ 6.5 👍🏻


לריידרס יש בעיה בעיקר בעמדת הסלוט קורנר, אבל כל המסביב הוא לכל הפחות סולידי. אם הפאס ראש יגיע בזמן, אני חושב שהסקנדרי והליינבקרים יצליחו להחזיק את המיקום שלהם נגד רוב ההתקפות.


מאגר המוחות ( מאמנים/מתאמים) 6 🤷🏻‍♂️


עם כל הכבוד למה שעשה אנטוניו פירס בעונה שעברה, אני עדיין לא חושב שהוא מניה בטוחה במיקס הזה. וכך גם לגבי לוק גטסי שהגיע מהברס (כזכור - הוא היה הגיבוי לקליף קינגסברי שדפק לריידרס ברז ברגע האחרון והלך לוושינגטון).


ציון כללי 6.5


 

דנבר ברונקוס:


קוורטרבקים 4.5 🥶


בו ניקס הוא רוקי... ג'ארט סטידהאם וזאק ווילסון הם, ובכן, ג'ארט סטידהאם וזאק ווילסון. אני חושב שזהו (כרגע! על הנייר!) חדר הקיוביז הכי פחות מבטיח בליגה. וזה לא קרוב במיוחד.


כלי נשק בהתקפה (Skill Players) 6 🤷🏻‍♂️


הברונקוס כנראה לא ממש אהבו בעצמם את חדר הרסיברים שלהם כשהעבירו את ג'רי ג'ודי לקליבלנד תמורת בחירת סיבוב חמישי. קורטלנד סאטון שחקן טוב, וג'וש ריינולדס הוא WR3 ראוי (אם נשים רגע בצד את שלל הדרופים מול הניינרס בגמר ה-NFC), אבל גם כאן - העומק בעייתי מאוד.


בעמדת הטייט אנד, גרג דולצ'יץ נראה מבטיח עם ראסל ווילסון בעונת הרוקי, ומאז לא ממש הצליח לקיים. אני חושב שהחוזקה היחסית כאן היא ג'וונטה וויליאמס, סאמאג'י פיריין, ג'אליל מאקלאפלין ואודריק אסטימה הרוקי ב-RB.


קו התקפה 6 🤷🏻‍♂️


גארט בולס התאקל השמאלי וקווין מאיינרז הגארד הימני הם פותחים טובים מאוד. מייק מגלינצ'י סולידי כתאקל ימני (אם כי לא חושב ששווה את החוזה שלו), אבל מעבר לכך - עוד רצף של חתיכות מפוקפקות, במקרה הטוב.


קו הגנה 5 🥶


אחרי שברדלי צ'אב עזב בעונה שעברה, קו ההגנה הזה נותר מיותם משמות גדולים. יש כאן שמות עם פוטנציאל, אבל זו לא יחידה שתפחיד במיוחד אף מתאם התקפה שיצפה בטייפ לפני משחק.


סקנדרי+ 6 🤷🏻‍♂️


פאט סרטאן הוא כוכב (גם אחרי עונה פחות טובה) והסייפטי ברנדון ג'ונס הוא שם מעניין. אין לי הרבה מה להרחיב על היחידה הזאת מעבר.


מאגר המוחות ( מאמנים/מתאמים) 7


הפיצוץ בעונה שעברה אומר דבר אחד - זוהי עכשיו הקבוצה של שון פייטון, ושלו בלבד. לאיש יש רקורד מרשים, וטבעת סופרבול. אבל ההצלחות שלו כמאמן ראשי הגיעו במקום אחד (הסיינטס) ובעיקר עם קיובי אחד (בריס). חובת ההוכחה, שהוא היה הקטיליזטור מאחורי אותן הצלחות, ולא רק תוצר, היא עליו.


ציון כללי 5.5


 


לוס אנג׳לס צ׳ארג׳רס:


קוורטרבקים 8 👍🏻


מצד אחד, אני רוצה לומר שזוהי העונה האחרונה שאני נכנס אליה באמונה שג'סטין הרברט הוא באיזורי ה- Borderline Elite. מצד שני, אחרי שניגע בכלי הנשק שחיברו סביבו, אני מבין את הבעייתיות שבנסיבות.


לפחות הפעם אפשר להסכים שיש לו מאמן ראשי ראוי, והוא לא יהיה מסונדל לגמרי. התירוץ הזה יורד השנה מהשולחן.


כשניהלתי ויכוח סביב הסוגיה הזאת בטוויטר/X - מרבית האנשים חושבים שהרברט כבר Elite. ואני בסך הכול טוען - אולי קיובי בקטגוריה היה לפחות מנצח משחק פלייאוף אחד (!) בקריירה, למרות הבעיות מסביב? אחד!


מצד שני, אני מודע לכך שבמבחן העין הוא בהחלט Elite, ויש גם מספרים שמגבים זאת. למשל: המאזן של הרברט בקריירה, כשההגנה שלו סופגת מ-28 נקודה, הוא 22-6 (22 ניצחונות לעומת 6 הפסדים בלבד, כן?).


הוא וג'וש אלן הובילו את כל הקיוביז בליגה בעונה שעברה ב-EPA בממוצע למהלך מסירה כשהם שיחקו בפיגור. וגם במונחים היסטוריים, מבין כל הקיוביז שמסרו לפחות 1,800 כדורים, להרברט יש את אחוז ה-INTs הנמוך ביותר אי-פעם:



כלי נשק בהתקפה (Skill Players) 4 🥶


הראנינג בקים שהרייבנס ויתרו עליהם, הרסיברים שאיכזבו את כולם בפנטזי אחרי שקינן אלן ומייק ויליאמס נפצעו, והטייט-אנד שהיה ידוע בסיאטל בעיקר הודות ליכולות החסימה שלו... עם זה ג'סטין הרברט צריך לצאת ולנצח, בליגה שדוחפת קבוצות למסור כמה שיותר. אני מבין שהארבו וגרג רומן רוצים לרוץ הרבה, אבל מה יקרה כשתצטרכו למסור? מי יתפנה בדאון 3 ו-8 גורלי?


אולי הישועה תגיע מהרוקיז - לאד מקונקי, או אפילו ברנדן (הבן-של) רייס?


קו התקפה 7 👍🏻


לפחות בעמדות התאקלים, הצ'ארג'רס צריכים להיות סולידיים מאוד - עם רשון סלייטר והרוקי המבטיח ג'ו אלט. האמצע נראה מאוד פגיע, וזו תהיה אחת המשימות הבוערות שהמוחות ההתקפיים החדשים יצטרכו לפצח.


קו הגנה 7 👍🏻


יש לצ'ארג'רס את קאליל מאק אחרי עונת רנסאנס של 17 סאקים, וג'ואי בוסה (כשהוא בריא) הוא עדיין פאס ראשר מאוד אפקטיבי. אבל השמות האלה (בצירוף ה"כוכבים" בשכבות האחרות בהגנה) לא התחברו ליחידה תקינה תחת ברנדון סטיילי (ה"גאון" ההגנתי, שעבר עכשיו לתפקיד יועץ בכיר בניינרס) - ההגנות שלו דורגו, מאז שמונה לתפקיד המאמן הראשי ב-2021, בתחתית הליגה כמעט בכל פרמטר אפשרי. אני עדיין לא משוכנע שיש שם מספיק כישרון ועומק כדי להפוך את קו ההגנה הזה לאחד מהטובים בליגה.


סקנדרי+ 6 🤷🏻‍♂️


גם כאן, יש שמות (דרווין ג'יימס, אסאנטה סמואל ג'וניור, ואלוהי גילמן הפורץ) - אבל תפוקה אין. ג'סי מינטר, מתאם ההגנה החדשה שהארבו הביא ממישיגן, יצטרך לעבוד מאוד קשה, עם scheme חדש לגמרי, כדי לגרום לדבר הזה לעבוד.


מאגר המוחות ( מאמנים/מתאמים) 8 👍🏻


ג'ים הארבו מגיע עם כל הקבלות שיש, כפי שציינתי בניתוח שלי למינוי הזה בעבר. הארבו פעל באוף-סיזן כדי לבנות לעצמו סביבה משלימה מוכרת, עם גרג רומן (מתאם התקפה עם קבלות שאוהב מאוד לרוץ - עד כמה זה יתאים לסגנון של הרברט?), וכאמור - מתאם ההגנה שהביא ממישיגן. אין לאוהדי הצ'ארג'רס ברירה מלבד להתמסר לגמרי לתהליך הזה. יכול להיות שייקח לזה יותר זמן לעבוד מכפי שהם היו רוצים.


 

עד כאן פרק ה-AFC. מקווה שנהניתם, אם כן - ספרו לי בתגובות. אם לא (או שנהניתם ולא מסכימים איתי) - ספרו לי גם על זה. ועכשיו - מה לגבי ה-NFC? אז כאמור...


החלק השני יהיה זמין לרשומים לבלוג הזה בלבד! (ההרשמה היא חינמית - עם מייל בלבד)


 

רוצים לקבל גישה לעולם שלם של תוכן מרתק על פוטבול וליגת ה-NFL? כל מה שצריך לעשות זה להירשם (בחינם!!!) לבלוג שלי.


מה תקבלו עם ההרשמה?


🏈 גישה מיידית לכל התכנים המקצועיים הכי מושקעים שלי


🏈🏈 ניוזלטר שבועי שמסכם לכם (מדי יום ב׳) את כל מה שמעניין בליגה - בקריאה של 5 דקות או פחות


 🏈🏈🏈 סקירות וטיפים לשחקני פנטזי פוטבול (וגם למהמרים על משחקי NFL)



הצטרפו למעל 300 אוהדי פוטבול ישראלים שכבר שם - בהרשמה חינמית מכאן!


 


245 views0 comments

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page