top of page

ווין אור לו"ז: מבט על לוח המשחקים של 32 קבוצות הליגה

Updated: Jun 2

האירוע המשמעותי ביותר של השבוע שעבר ב-NFL היה פרסום לוחות המשחקים של הקבוצות. על רשימת היריבות של כל קבוצה ב-2024, והחלוקה שלהן למשחקי בית/חוץ, אנחנו יודעים כבר מספר חודשים - אבל הסדר והמועדים המדויקים של רצף המשחקים הוא בעל חשיבות קריטית לסיכויי ההצלחה של כל קבוצה (מיד אסביר מדוע וכיצד).


לפוסט הזה קיבלתי השראה משרשור ממש מעולה של נועם, אוהד בילס וחבר פעיל בפיד-פוטבול הישראלי - שעשה ברייקדאון מוצלח של הלו"ז של קבוצתו. אין לנו עדיין 32 פרשנים ברמתו כדי לסקר כך 32 לו"זים - אז חשבתי לעשות את העבודה בעצמי, מבלי להיכנס לפרטים הקטנים יותר מדי.


זה הולך להיות די ארוך (בעיקר למי שירצה לקרוא על כל הקבוצות, ולא רק על שלו), אז קחו נשימה ארוכה ונתחיל...



בחלוקה גסה, מקובל לבחון את ה"קושי" של לוח המשחקים משלוש זוויות:


הזווית הראשונה היא אחוזי ההצלחה של היריבות ב-2023, וכך זה נראה (בסדר יורד: שמאלה למעלה - הלו"ז הכי קשה, ימינה למטה - הכי קל על הנייר):

באופן לא מפתיע, ישנה נציגות מכובדת למעלה לקבוצות מה-AFC North (שכולן סיימו במאזן 500 ומעלה בעונה שעברה), ושל ה-NFC South בחלק התחתון.


אבל, אוהדי פוטבול ותיקים יודעים היטב, שלהצלחה של העונה שעברה יש קורלציה רופפת למדי להצלחה של הקבוצה בעונה הבאה. ולכך ניתן למצוא ביטוי בגרף למטה, שבוחן מחדש את הקושי של הלו"ז מזווית שנייה, לפי 2 פרמטרים שמעוגנים בהערכה של פלטפורמות ההימורים המובילות לסיכויי ההצלחה של כל קבוצה בעונת 2024:


על ציר ה-X: עד כמה וגאס מעריכה שהקבוצה עדיפה על היריבות שלה ב-2024 (ככל שהקבוצה זזה ימינה יותר על הגרף - בוגאס חושבים שהיא חזקה יותר)


על ציר ה-Y: עד כמה וגאס מעריכה שהיריבות של הקבוצה (בממוצע) נחותות ביחס ליריבות שלהן (ככל שהקבוצה זזה למעלה יותר - בוגאס חושבים שהיריבות שלה, בממוצע, חלשות יותר):



בנוסף, אפשר לראות שלפי וגאס הקבוצות שהן כרגע פייבוריטיות בהכי הרבה משחקים ב-2024 הן הניינרס (17), צ'יפס (15), קאובויס, פאלקונס, ג'טס ורייבנס (14).



ישנה זווית שלישית, שמנסה לבחון את האופן שבו תזמוני המשחקים לאורך הלו"ז על ידי הליגה - מקשים או מקלים יותר עם כל אחת מהקבוצות. בזמן שהתחלתי לעבוד על הפוסט הזה, נתקלתי בשרשור יעיל במיוחד של וורן שארפ (האדיר) בנושא, שבראשו הופיע הגרף הבא:

הגרף מוסבר כאן בפירוט, והוא מנסה לבחון עד כמה הליגה איפשרה לקבוצות יותר/פחות מנוחה ביחס ליריבות שלה. מספר הימים המופיע באדום מייצג משחקים שבהם לקבוצה יש פחות ימי מנוחה מהיריבה, ובירוק - משחקים שבהם יש לה יותר.


כפי שניתן לראות, לניינרס יש את החיסרון התחרותי הכי גדול (-21 ימי מנוחה מצטברים, שזה החיסרון המשמעותי ביותר שנמדד בעשור האחרון) בעוד שלרייבנס יש את היתרון הגדול ביותר (16 ימים מנוחה מצטברים, שזהו היתרון המשמעותי ביותר שנמדד מאז 1990, לפחות).


{אגב, הטענה במאמר היא שה-NFL יצרה את אי-השיוויון התחרותי הגדול ביותר שהנוסחה הזאת מדדה אי פעם - בלא פחות מ-37% מהמשחקים לאחת הקבוצות יהיה יתרון מנוחה על פני היריבה שלה}.



בגדול (ומבלי להיכנס לרמת הפירוט של שארפ), ישנם מספר פרמטרים שנבחנים די לנסות לפענח האם הקבוצה שלכם קיבלה לו"ז משחקים ידידותי יותר, או פחות:


  • תזמון שבוע ה-Bye במהלך העונה


האמונה הרווחת היא שקבוצה לא תרצה לקבל את שבוע המנוחה שלה מוקדם מדי (שבועות 4-7) מכיוון, שמצב כזה ייצור לה רצף ארוך מדי ללא מנוחה בישורת האחרונה והמאתגרת לפני הפלייאוף, שתתחבר למשחקי הפלייאוף עצמם. מה שיגדיל את כמות הפציעות, ויקצר את זמן ההתאוששות בשלבים המתקדמים של העונה. קבוצה גם לא תרצה ביי מאוחר מדי (שבועות 13-14) כי שחקנים עשויים להגיע אליו כבר באפיסת כוחות.


בואו נבחן את התיאוריה הזאת, ונבדוק מתי היה ה-Bye של 10 הקבוצות האחרונות שהגיעו לסופרבול:


2023: צ'יפס (ביי בשבוע 10) נגד ניינרס (ביי בשבוע 9)


2022: צ'יפס (ביי בשבוע 8) נגד איגלס (ביי בשבוע 7)


2021: ראמס (ביי בשבוע 11) נגד בנגלס (ביי בשבוע 10) {לצ'יפס היה ביי בשבוע 12}


2020: באקנירס (ביי בשבוע 13) נגד צ'יפס (ביי בשבוע 10)


2019: צ'יפס (ביי בשבוע 12) נגד ניינרס (ביי בשבוע 4)



זוהי כמובן בדיקה עצמאית חלקית מאוד, ויש עוד הרבה מה לבחון כאן (למשל הקורלציה בין שבוע הביי להעפלה לפלייאוף) אבל לזה אולי אגיע בהמשך.



  • משחקים נגד קבוצות אחרי Bye/Mini-Bye


הפוקוס בנוסחא של שארפ שקישרתי אליו קודם הוא בדיקה של משחקים שבהם לקבוצה אחת יש יותר ימי מנוחה, להתאושש מעייפות/פציעות, ביחס ליריבתה - וזה מה שקורה כשהקבוצה שלכם פוגשת יריבה לאחר שבוע Bye או Mini-Bye (מצב שבו קבוצה משחקת ביום חמישי, ובשבוע לאחר מכן ביום ראשון/שני - היא למעשה מקבלת עוד 3-4 ימי מנוחה).


ככל שהקבוצה שלכם נמצאת במצב הזה יותר כקבוצה עם פחות ימי מנוחה - כך האתגר היחסי שלה הוא גדול יותר.


  • קיבוץ משחקים סמוכים


בהמשך לנקודה שלמעלה - ב-2024 צפויים להיות 9 מקרים שבהם קבוצה תשחק 3 משחקים ב-10 ימים בלבד! זה משהו שלא קרה בכלל (!) בין עונות 2019-2023, ובסך הכול קרה פעמיים בעשור הקודם. הזיה מוחלטת, אבל אם הקבוצה שלכם היא אחת מאלו שזה יקרה לה ב-2024 - דעו שאתם לא לבד.


בארבעה מתוך 9 מקרים (סטילרס, רייבנס, טקסנס, צ'יפס) זה יקרה בגלל משחקי חג המולד שייערכו ביום רביעי.


ב-2024 יש גם 7 מקרים שבהם קבוצה תשחק 4 משחקים בתוך 17 ימים! (הכי הרבה בתולדות ה-NFL, קרה 5 פעמים במצטבר בעונות 2019-2023).



  • טיסות ארוכות/הפרשי שעות


על גבי העניינים האלה, אפשר לשקלל פנימה גם מצבים שבהם קבוצה עם חסרון בימי מנוחה נאלצת לצאת למשחק חוץ - בעיקר כזה שנמצא במרחק טיסה ממנה (מה שטומן בחובו גם הפרשי שעות). הטיסה עצמה מתישה ומשבשת את השעון הביולוגי, כמו גם הפרש השעות, לעיתים קרובות - הדבר דורש לינה במלון (לילה נוסף הרחק מהבית והמשפחה) ומונע מהקבוצה להתאמן במגרש הביתי שלה.



  • תנאי מזג האוויר (משחק ב-Dome לעומת גג פתוח)


נקודה שהייתי רוצה להרחיב עליה יותר כאן, אבל לא הצלחתי לגרד מספיק זמן כדי לבחון לעומק (אנסה לשלב לפרקים בהמשך) - היא היתרון/חסרון היחסי שקבוצות מקבלות בהקשר של תנאי מזג האוויר. ידוע היטב (וגם פירטתי על זה בפוסטים קודמים) שישנם שחקנים וקבוצות שמצליחים יותר בתנאי מזג אוויר מסוימים, ומתקשים באחרים.


דוגמא מצוינת היא מיאמי וטואה: משגשגים במזג אוויר חם ויבש, ומתקשים במזג אוויר קר - זה בא לביטוי גם במספרים שלו באופן אישי, וגם באחוזי ההצלחה של הקבוצה בשנים האחרונות (משחק הפלייאוף הקפוא בקנזס סיטי בעונה שעברה הוא דוגמא קלאסית). כשהלו"ז שולח את מיאמי לבאפלו בדצמבר, הוא שם אותם בנקודת נחיתות מהותית ביחס למצב שבו הם מתארחים שם בספטמבר, כשמזג האוויר נוח יותר, ומארחים את הבילס במיאמי בסוף העונה.


כדי לסכם את כל אלה, מוסיף טבלה נוספת מהמאמר של וורן שארפ (לא כולל ענייני מזג האוויר):



 

עד כאן ההקדמות - ועכשיו נעבור לסקירה קצרה של הלו"ז של 32 הקבוצות. כרגיל - אתם יכולים לקפוץ מהמקרא ישירות לבית/קבוצה שלכם, או לקרוא את הכול. עבור כל קבוצה אציין את הטוב והרע בלו"ז שלה, את המשחק שהכי מעניין אותי, אספק ציון (בסולם של 1 עד 10) לרמת קושי של הלו"ז וגם תחזית (ממש ראשונית ובכלל לא מחייבת למאזן):




AFC East


באפלו בילס:


מה טוב בלו"ז?


ביי מאוחר (שבוע 12), שני משחקים נגד הפטריוטס (על הנייר - היריבה הכי נוחה בלו"ז לפי סוכנויות ההימורים) בשלושת המשחקים האחרונים (שבוע 18 בבית).



מה רע בלו"ז?


יותר קבוצות פלייאוף מ-2023 בחוץ (רייבנס, טקסנס, ליונס, ראמס) מאשר בבית (צ'יפס, ניינרס):


היתרון היחסי שיש להם מלארח קבוצות שרגילות לשחק ב-Dome או במזג אוויר חם (טקסנס, קולטס, ראמס, ליונס, דולפינס) במגרש הקפוא בבאפלו הולך לאיבוד - אין להם בכלל משחקי בית כאלה אחרי הניינרס בתחילת דצמבר.


המשחק שהכי מעניין אותי:


משחק נקמה של סטפון דיגס ביוסטון + מאצ'אפ מדהים בין אלן לסטראווד (שבוע 5)



רמת קושי: 8.5 מתוך 10


מאזן משוער: 10-7



מיאמי דולפינס


מה טוב בלו"ז?


שום דבר משמעותי שמצאתי.


מה רע בלו"ז?


שבוע ביי מוקדם (שבוע 6), לא פחות משישה משחקים שבהם ליריבה יש יותר מ-7 ימי מנוחה, ו-5 משחקים עם פחות ימי מנוחה מהיריבה. הדולפינס הם אחת משבע הקבוצות עם 4 משחקים ב-17 ימים בלבד.


משחק בית אחד בלבד בין התאריכים 6.10 עד 17.11. לו"ז רצחני (על הנייר) משבוע 13 עד סיום העונה, שני משחקים אחרונים במזג אוויר קפוא (ג'טס, בראונס), ו-3 מתוך ארבעת האחרונים בחוץ.



המשחק שהכי מעניין אותי:


משחק נקמה נגד באפלו בבית (שבוע 2). לדעתי הפסד כאן יכול להכניס אותם לבור שלא יצליחו לצאת ממנו.



רמת קושי: 9 מתוך 10


מאזן משוער: 8-9



ניו יורק ג׳טס


מה טוב בלו"ז?


שבוע ביי מאוחר (שבוע 12). המשחק הכי קשה (על הנייר) בשבוע 1 - נגד הניינרס. "מרוויחים" משחק במגרש נייטרלי, כשמשחקים נגד מינסוטה בלונדון בשבוע 5.


לא יודע אם זה חיובי או שלילי - אבל יש לג'טס 7 משחקי פריים-טיים עד שבוע 11, ולאחר מכן - אין בכלל.



נתון די מטורף - הג׳טס כרגע פייבוריטים ב-14 משחקים העונה, שזה המספר הכי גבוה בתולדות הפרנצ׳ייז (מאז 1960)!


מה רע בלו"ז?


הג'טס הם אחת מ-7 קבוצות עם 4 משחקים במסגרת של 17 ימים. יש להם גם שני משחקי חוץ אחרי שבוע מנוחה קצר.


המשחק שהכי מעניין אותי:


משחק הפתיחה נגד הניינרס - לראות מה נשאר מרודג'רס אחרי הפציעה (וגם כל משחק שלו בסאן פרנסיסקו זה משחק נקמה).



רמת קושי: 7 מתוך 10


מאזן משוער: 9-8



ניו אינגלנד פטריוטס


מה טוב בלו"ז?


הפאטס הם אחת הקבוצות שהכי הרוויחו מתזמוני המשחקים שלהם בליגה - אין להם אפילו משחק אחד שבו ליריבה יותר מ-7 ימי מנוחה לקראתו, ואפילו לא משחק אחד שבו ליריבה יש בכללי יותר ימי מנוחה.


הם גם "מרוויחים" משחק על מגרש נייטרלי, כשטסים לשחק נגד הג'אגס בלונדון במקום לנסוע לפלורידה.


מה רע בלו"ז?


שבוע ביי מאוחר מאוד (שבוע 14). יריבות AFC מאתגרות מחוץ לדיוויז'ן (בנגלס וטקסנס בראשן) וה-NFC. סיומת קשוחה מאוד לעונה בשלושת המשחקים האחרונים: באפלו בחוץ, צ'ארג'רס בבית, באפלו בבית.



המשחק שהכי מעניין אותי:


שבוע 10 בשיקגו - האם נראה שם מפגש ראשון בין דרייק מיי לקיילב וויליאמס?



רמת קושי: 7.5 מתוך 10


מאזן משוער: 6-11


 

AFC North


בולטימור רייבנס


מה טוב בלו"ז?


יש להם 5 משחקים עם יותר ימי מנוחה מהיריבה, ו-2 משחקים בלבד בהם ליריבה יש מעל שבוע של ימי מנוחה.


במצטבר, כאמור, הם מובילים את הליגה עם 16 משחקי מנוחה יותר מהיריבות לאורך העונה.


מה רע בלו"ז?


שבוע ביי מאוחר מאוד (שבוע 14). פתיחה רצחנית בחמשת השבועות הראשונים (בקנזס סיטי, בבית מול הריידרס, בדאלאס, בבית מול באפלו, ובבנגלס), ועוד רצף מאוד קשוח ב-4 שבועות לפני הביי.


הרייבנס הם אחת מ-7 קבוצות עם מקבץ של 4 משחקים בפרק זמן של 17 ימים בלבד + אחת מתשע קבוצות עם 3 משחקים ב-10 ימים.


המשחק שהכי מעניין אותי:


משחק הפתיחה נגד הצ'יפס (הזדמנות לנקמה על גמר ה-AFC)/


רמת קושי: 8 מתוך 10


מאזן משוער: 11-6



קליבלנד בראונס


מה טוב בלו"ז?


ביי מאוחר (שבוע 10) ולא הרבה מעבר לכך.


מה רע בלו"ז?


רצף רצחני לפני הביי (בפילדלפיה, נגד הבנגלס, נגד בולטימור ונגד הצ'ארג'רס), ועוד רצף רצחני בחודש האחרון (נגד הצ'יפס, בבנגלס, נגד מיאמי ובבולטימור).


הבראונס הם אחת מ-7 קבוצות עם מקבץ של 4 משחקים בפרק זמן של 17 ימים בלבד.


המשחק שהכי מעניין אותי:


משחק הפתיחה נגד הקאובויס - רוצה לראות מה מצבו של דשון ווטסון, ואיזה מודל שלו אנחנו צפויים לראות ב-2024.



רמת קושי: 9 מתוך 10


מאזן משוער: 7-10



פיטסבורג סטילרס


מה טוב בלו"ז?


פתיחה פחות נוראית מהסיום, אני מניח 🤷🏻‍♂️


מה רע בלו"ז?


כמעט הכול. למעשה, מעבר למשחק בוושינגטון בשבוע 10 (מיד אחרי החזרה מהביי) + מינימום ספליט שאני מניח שיהיה מול הבראונס - אין משחק שאני יכול לומר בלב שלם שהם הולכים לנצח עד סיום העונה.


בנוסף, גם הסטילרס הם אחת מ-7 קבוצות עם מקבץ של 4 משחקים בפרק זמן של 17 ימים בלבד + אחת מתשע קבוצות עם 3 משחקים ב-10 ימים.


המשחק שהכי מעניין אותי:


לשני משחקי הפתיחה יש סטוריליינס מעניינים: בשבוע 1 באטלנטה - יש קיוביז בפרק ג' מתמודדים ראש בראש.


בשבוע 2 - ראס חוזר לדנבר, להתמודד עם הצ'ילבה שון פייטון.


רמת קושי: 9.5 מתוך 10


מאזן משוער: 7-10



סינסינטי בנגלס


מה טוב בלו"ז?


הודות לעובדה שסיימה רביעית בעונה שעברה, היריבות מהבתים המצטלבים פחות נוראיות בהשוואה לקבוצות אחרות בבית.


3 מתוך ארבעת המשחקים הראשונים הם נגד הפטריוטס, פנתרס וקומנדרס.



מה רע בלו"ז?


הקבוצה שהכי נפגעה משיבוץ המשחקים, לפי וורן שארפ - ליריבות יש 5 משחקים עם יותר מ-7 ימי מנוחה, וישנם גם 5 משחקים בהם יש לבנגלס פחות ימי מנוחה מהיריבה. תוסיפו לזה עוד 3 משחקי חוץ בשבוע מנוחה קצר, וגם רצף של 3 משחקים ב-10 ימים.


המשחק שהכי מעניין אותי:


בורו נגד דאק בג'רי וורלד בשבוע 14. יש לי תחושה שזה יהיה משחק גורלי לשתי הקבוצות.



רמת קושי: 7.5 מתוך 10


מאזן משוער: 11-6


 

AFC South


יוסטון טקסנס


מה טוב בלו"ז?


פתיחה יחסית נוחה, 2 משחקים בלבד בהם ליריבה יש יותר מ-7 ימי מנוחה לפני מפגש.


וגם אחלה עבודה של מחלקת הגרפיקה של הטקסנס (אולי הלו"ז הכי יפה שראיתי מכל הקבוצות העונה):



מה רע בלו"ז?


שבוע ביי מאוחר מאוד (שבוע 14), הטקסנס הם אחת מתוך 9 קבוצות עם 3 משחקים בפרק זמן של 10 ימים בלבד (עקב השיבוץ ברביעי של חג המולד).



המשחק שהכי מעניין אותי:


שבוע 16 בקנזס סיטי - סטראווד בקור המקפיא של Arrowhead - איך הוא יצליח להתמודד?



רמת קושי: 7.5 מתוך 10


מאזן משוער: 10-7



ג׳קסונוויל ג׳אגוארס


מה טוב בלו"ז?


שבוע ביי מאוחר (שבוע 12) לפני 2 משחקי דיוויז'ן. "מרוויחים" משחק נייטרלי במקום לטוס לסולדר פילד (אבל זה מתקזז שבוע לאחר מכן כשהם מארחים את הפטריוטס בוומבלי). משחק אחד בלבד בו ליריבה יש יותר משבוע מנוחה.


מה רע בלו"ז?


יש להם יותר יריבות ברמת פלייאוף בחוץ (מיאמי, באפלו, פילדלפיה, דטרויט) מאשר בבית (קליבלנד, גרין ביי).


המשחק שהכי מעניין אותי:


לורנס מול טואה (שני הקיוביז שאמורים לקבל חוזה חדש) במיאמי, בשבוע 1.



רמת קושי: 7.5 מתוך 10


מאזן משוער: 8-9



אינדיאנפוליס קולטס


מה טוב בלו"ז?


4 שבועות אחרונים יחסית נוחים, אחרי הביי - בדנבר, בבית מול טנסי, בג'איינטס, בבית מול הג'אגס


מה רע בלו"ז?


ביי מאוחר מאוד (שבוע 14). ליריבות יש 5 משחקים עם יותר מ-7 ימי מנוחה.


המשחק שהכי מעניין אותי:


שבוע 18 בבית מול ג'קסונוויל - משחק שיכול להכריע כרטיס לווילדקארד.



רמת קושי: 7 מתוך 10


מאזן משוער: 8-9



טנסי טייטאנס


מה טוב בלו"ז?


לפי וורן שארפ - טנסי היא הקבוצה שהכי תהנה משיבוץ המשחקים ב-2024: 4 משחקים שבהם ליריבה יהיה פחות משבוע מנוחה + 5 בהם יהיה להם יותר זמן מנוחה מהיריבה (לעומת 1 בלבד שבו המצב יהיה הפוך).


מה רע בלו"ז?


ביי מאוד מוקדם (שבוע 5), מסיימים את הלו"ז עם 3 משחקי דיוויז'ן - שניים מהם בחוץ (קולטס וג'אגס).



המשחק שהכי מעניין אותי:


שבוע 14 נגד הג'אגס - קלווין רידלי נגד האקסית (בטנסי).



רמת קושי: 6 מתוך 10


מאזן משוער: 6-11


 


AFC West


קנזס סיטי צ׳יפס


מה טוב בלו"ז?


5 משחקים בהם תהיה להם יותר מנוחה מהיריבה (לעומת 2 בלבד שבהם המצב הפוך). למרות שפותחים מול בולטימור והבנגלס בשבועות 1-2 - הם זוכים לארח את שני המשחקים האלה.


מקבלים ביי ממש לפני שחזור הסופרבול בסאן פרנסיסקו.



מה רע בלו"ז?


ביי מוקדם (שבוע 6), 4 משחקים שבהם ליריבה יש יותר משבוע מנוחה + יש להם רצף של 3 משחקים ב-10 ימים ו-4 משחקים ב-17 ימים.


המשחק שהכי מעניין אותי:


הרימאץ' מול הניינרס - שבוע 7 בסאן פרנסיסקו.


רמת קושי: 8 מתוך 10


מאזן משוער: 11-6



לוס וגאס ריידרס


מה טוב בלו"ז?


שבוע ביי מאוחר (שבוע 10). חודש אחרון יחסית נוח: בבית מול אטלנטה וג'אגס, בניו אורלינס, ושוב בבית מול הצ'ארגרס.


מה רע בלו"ז?


פתיחה מאוד מאתגרת - משחקי חוץ בלוס אנג'לס (יש מצב שאשכרה יגיע קהל הפעם) ובבולטימור.



המשחק שהכי מעניין אותי:


פתיחת העונה מול הצ'ארג'רס החדשים של ג'ים הארבו.



רמת קושי: 7.5 מתוך 10


מאזן משוער: 9-8



דנבר ברונקוס


מה טוב בלו"ז?


לברונקוס יש רק משחק פריים-טיים אחד (TNF של שבוע 7 נגד הסיינטס) אז לאוהדים שלהם בישראל לא יהיו הרבה לילות לבנים.


מה רע בלו"ז?


ביי מאוחר מאוד (שבוע 14). מסיימים את העונה עם משחק חוץ בסינסינטי ומשחק בית מול הצ'יפס.


המשחק שהכי מעניין אותי:


תופתעו לשמוע שאני לא ממש נלהב לצפות בברונקוס העונה, אבל תהיה פיקנטריה סביב ההגעה של ראסל ווילסון והסטילרס לדנבר בשבוע 2.



רמת קושי: 8 מתוך 10


מאזן משוער: 4-13



לוס אנג׳לס צ׳ארג׳רס


מה טוב בלו"ז?


הסיום של הלו"ז יחסית נוח (טמפה בבית, דנבר בבית, בניו אינגלנד, בוגאס).


עבודת הסושיאל המופתית בפרסום לוח המשחקים (חובת צפייה למי שלא ראה):


מה רע בלו"ז?


ביי מוקדם מאוד (שבוע 5), ליריבות של הצ'ארג'רס יש 6 משחקים עם למעלה משבוע מנוחה, ובמשחק אחד בלבד הם יגיעו למשחק עם יותר זמן מנוחה מהיריבה.


המשחק שהכי מעניין אותי:


ההארבו-בול בשבוע 12.


רמת קושי: 8.5 מתוך 10


מאזן משוער: 9-8


 

NFC East


דאלאס קאובויס


מה טוב בלו"ז?


מקבלים שבוע ביי בתזמון טוב לפני רצף המשחקים הכי קשוח של העונה (ביי בשבוע 7, ואחריו: ניינרס בחוץ, פאלקונס בחוץ, איגלס בבית וטקסנס בבית).


יותר משחקי בית מול יריבות ברמת פלייאוף (בנגלס, רייבנס, ליונס, טקסנס, באקנירס) מאשר משחקי חוץ (בראונס, סטילרס, ניינרס).


מה רע בלו"ז?


הקאובויס הם אחת מתוך 9 קבוצות עם 3 משחקים בפרק זמן של 10 ימים בלבד.


המשחק שהכי מעניין אותי:


קאובויס אחרי הביי בסאן פרנסיסקו - אם הם ירצו לעשות statement שהם קבוצה שונה העונה, זה יצטרך לבוא דווקא מול הקבוצה שמצליחה לאלף אותם כל פעם מחדש בעונות האחרונות.


רמת קושי: 7.5 מתוך 10


מאזן משוער: 10-7



פילדלפיה איגלס


מה טוב בלו"ז?


4 משחקי בית מתוך החמישה האחרונים של העונה הרגילה (כשמזג האוויר קפוא - אם כי חוץ מקרוליינה אין קבוצה שזה יהיה דרמטי מבחינתה). ביניהם שני משחקי דיוויז'ן (קאובויס וג'איינטס) בשבועות 17-18. לאיגלס יש רק משחק אחד העונה שבו ליריבה יש יותר משבוע מנוחה ו/או יותר מנוחה ממה שיש לשחקנים שלה (לעומת ארבעה שבהם לאיגלס יש יותר ימי מנוחה).


מה רע בלו"ז?


שבוע ביי מוקדם מאוד (שבוע 5) + לאיגלס יש למעשה רק 4 משחקי בית ב-13 השבועות הראשונים של העונה (בגלל שבשבוע 1 הם "מארחים" את הפאקרס בברזיל. שתי היריבות הכי מאתגרות מחוץ לדיוויז'ן (בנגלס ורייבנס) יהיו משחקי חוץ.


המשחק שהכי מעניין אותי:


סקוואן מגיע לאיצטדיון של הג'איינטס בשבוע 7 (מהמר שהבוז יהיה מחריש אוזניים).



רמת קושי: 7.5 מתוך 10


מאזן משוער: 11-6



ניו יורק ג׳איינטס


מה טוב בלו"ז?


ביי מאוחר (שבוע 11), פתיחה יחסית קלה (ויקינגס בבית ואז קומנדרס - שני קיוביז חדשים)


מה רע בלו"ז?


בעיקר ארבעת המשחקים האחרונים של העונה (רייבנס בבית, פאלקונס בחוץ, קולטס בבית, איגלס בחוץ) - יש כאן 3 מ-4 משחקים נגד קבוצות שצפויות לזכות בבית שלהן לפי וגאס, מתוכן שניים בחוץ.


המשחק שהכי מעניין אותי:


שבוע 18 בפילדלפיה - האם לג׳איינטס ו/או לאיגלס יהיה על מה לשחק במפגש הזה?



רמת קושי: 7.5 מתוך 10


מאזן משוער: 7-10



וושינגטון קומנדרס


מה טוב בלו"ז?


לקומנדרס יש רצף יחסית נוח בין שבועות 7 ל-10 (פנתרס בבית, ברס בבית, ג׳איינטס בחוץ, סטילרס בבית) שבו, בתקווה, ג׳יידן דניאלס יוכל לצבור קצת קצב וביטחון.



מה רע בלו"ז?


שבוע ביי מאוחר מאוד (שבוע 14) + יש להם שני משחקי חוץ אחרי שבוע מנוחה קצר.


המשחק שהכי מעניין אותי:


שבוע 8 נגד הברס - ראש בראש (כנראה) של 2 הבחירות הראשונות בדראפט.


רמת קושי: 7.5 מתוך 10


מאזן משוער: 7-10


 

NFC North


דטרויט ליונס


מה טוב בלו"ז?


פותחים את העונה עם 3 משחקי בית מתוך 4 (לפני הביי), מקבלים מיני-ביי לפני המשחק הגורלי בסאן פרנסיסקו (שבוע 17).


מה רע בלו"ז?


ביי מוקדם (שבוע 5), משחקים בחוץ נגד רוב היריבות המאתגרות על הנייר (דאלאס, טקסנס, ניינרס). 4 משחקים שבהם ליריבות יש שבוע מנוחה ארוך.


המשחק שהכי מעניין אותי:


שחזור גמר ה-NFC בסאן פרנסיסקו (שבוע 17).


רמת קושי: 7 מתוך 10


מאזן משוער: 12-5



גרין ביי פאקרס


מה טוב בלו"ז?


ביי מאוחר (שבוע 10). ״מרוויחים״ משחק במגרש נייטרלי בשבוע 1, עם המשחק בברזיל נגד האיגלס (במקום להתארח במשחק פתיחת עונה בפילי). סיומת יחסית נוחה בדצמבר (בבית נגד סיינטס, במינסוטה, בבית נגד שיקגו). רוב היריבות המאתגרות מחוץ לדיוויז׳ן מגיעות ללאמבו (טקסנס, ניינרס, דולפינס).


מה רע בלו"ז?


יש לא מעט יריבות מאתגרות בהצלבות עם בתים אחרים, אבל (כאמור) - לפחות הן מתארחות בגרין ביי, ברובן.


המשחק שהכי מעניין אותי:


שבוע 7 - לאב נגד סטראווד במפגש ראש בראש של שני הקיוביז שפרצו ב-2023


רמת קושי: 7 מתוך 10


מאזן משוער: 9-8



מינסוטה ויקינגס


מה טוב בלו"ז?


משחק אחד בלבד בו ליריבה יש שבוע מנוחה ארוך + 5 משחקים שבהם יש להם יותר מנוחה מהיריבה (לעומת 1 בלבד שהמצב הוא הפוך). הם למעשה מקום שני בליגה עם 12 ימי מנוחה עודפים על פני היריבות במהלך העונה.


מה רע בלו"ז?


בין אם דארנולד או מקארתי יפתחו, ואם נשים בצד את משחק הפתיחה בחוץ אצל הג׳איינטס - לויקינגס צפויה פתיחה רצחנית עד הביי של שבוע 6 (ניינר וטקסנס בבית, בגרין ביי, ג׳טס בבית). גם שלושת המשחקים האחרונים לא פשוטים בכלל (בסיאטל, בבית מול הפאקרס, בדטרויט). הויקינגס גם מפסידים משחק בית, כשהם מארחים את הג׳טס בלונדון בשבוע 5.


המשחק שהכי מעניין אותי:


שבוע 14: ביג קירקו חוזר למיניאפוליס. קשה להתעלות על הסיפור הזה.



רמת קושי: 7.5 מתוך 10


מאזן משוער: 6-11



שיקגו ברס


מה טוב בלו"ז?


משחק פתיחה יחסית נוח, ובאופן כללי - אם נשים בצד את שבוע 2 ביוסטון, לא נראה שיש משחק שעל הנייר ממש רחוק מהישג יד. זה שווה תקופת התאקלמות לא רעה מבחינת קיילב וויליאמס בליגה


מה רע בלו"ז?


הברס מאבדים משחק בית כשהם יארחו את ג׳קסונוויל בלונדון בשבוע 6 + הם אחת מתוך 9 קבוצות שישחקו 3 משחקים בתוך 10 ימים במהלך העונה (ובתזמון גרוע במיוחד - שבועות 15-17).. בנוסף, אפשר לומר שהם קיבלו את שתי היריבות הכי מאתגרות מחוץ לדיוויז׳ן בחוץ (ניינרס וטקסנס).



המשחק שהכי מעניין אותי:


שבוע 2 ביוסטון - המבחן הגדול הראשון של קיילב, ומול קיובי יריב ברמה גבוהה מאוד.



רמת קושי: 7.5 מתוך 10


מאזן משוער: 7-10


 

NFC South


טמפה ביי באקנירס


מה טוב בלו"ז?


ביי מאוחר (שבוע 11), מסיימים את הלו"ז עם שני משחקי דיוויז'ן בבית (פנתרס, סיינטס).


מה רע בלו"ז?


מקום 31 כללי לפי המדידה של שארפ - משחק אחד בלבד בלו"ז שבו יש להם יותר זמן לנוח/להתכונן מהיריבה, כולל 5 משחקים בהם ליריבה יהיה יותר משבוע מנוחה. נאלצים להתמודד בשבועות 7-10 עם הרייבנס, הניינרס והצ׳יפס (ממש לפני הביי).


המשחק שהכי מעניין אותי:


הריפליי של משחק הדיוויז'נל מהעונה שעברה בדטרויט נגד הליונס (שבוע 2).



רמת קושי: 8.5 מתוך 10


מאזן משוער: 9-8



אטלנטה פאלקונס


מה טוב בלו"ז?


סיומת יחסית נוחה (ג׳איינטס בבית, קומנדרס בחוץ, קרוליינה בבית).


מה רע בלו"ז?


הפאלקונס הם אחת מתוך 7 קבוצות שיאלצו לשחק 4 משחקים בפרק זמן של 17 ימים בלבד.


המשחק שהכי מעניין אותי:


קאזינס חוזר למיניאפוליס בשבוע 14. גם המפגש שלו עם ראסל ווילסון במשחק הפתיחה (2 קיוביז שמתחילים פרק ג׳ בקריירה) יהיה מעניין מאוד.



רמת קושי: 6.5 מתוך 10


מאזן משוער: 10-7



ניו אורלינס סיינטס


מה טוב בלו"ז?


אין הרבה, מעבר לעובדה שהם משחקים בדרום וזוכים לשחק פעמיים בשנה נגד יריבות לא כל כך מפחידות.


מה רע בלו"ז?


לסיינטס יהיו 6 משחקים שבהם ליריבה יותר יותר מ-7 ימי מנוחה (כולל 5 שבהם להם יהיו פחות). בנוסף, הם אחת מתוך 9 קבוצות שיאלצו לשחק 3 משחקים בתוך 10 ימים (שבועות 5-7).


אחרי משחק פתיחה נוח בבית נגד קרוליינה, הם יצאו לרצף רצחני במיוחד שבו יצטרכו להתמודד בתוך חודש עם: האגילס, הקאובויס, הצ׳יפס והפלקונס (בחוץ).


המשחק שהכי מעניין אותי:


שבוע 2 בדאלאס - ייתן את הטון לרצף הקטלני של המשחקים שמתחיל במשחק הזה. וגם - איכשהו תמיד לדרק קאר יש משחקים מעניינים נגד דאלאס.


רמת קושי: 8 מתוך 10


מאזן משוער: 5-12



קרוליינה פנתרס


מה טוב בלו"ז?


לפנתרס יש בסך הכול לו״ז די ידיותי מבחינת תזמון המשחקים, וגם יש להם ביי בתזמון לא בכלל (שבוע 11). לפי הנוסחא של וורן שארפ - יש להם את הלו״ז השלישי בידידותיותו בליגה.


בנוסף - אני חושב שהם קיבלו יותר משחקי בית נגד היריבות הבכירות שלהם (צ׳יפס, בנגלס, צ׳ארג׳רס, קאובויס). הם גם מקבלים את הצ׳יפס אחרי ביי.


מה רע בלו"ז?


כשאתה הקרוליינה פנתרס - כל יריבה נחשבת מאתגרת, אבל זה לבטח לא אידיאלי לסיים עונה עם 2 משחקי חוץ נגד יריבות (בטמפה ובאטלנטה).


המשחק שהכי מעניין אותי:


שבוע 5 - הקרב בין הבחירות מפסר 2 בדראפט: יאנג בגד קיילב.


רמת קושי: 6.5 מתוך 10


מאזן משוער: 5-12


 

NFC West


סאן פרנסיסקו פורטי ניינרס


מה טוב בלו"ז?


חוץ מהמיקום של הביי (בדיוק באמצע) - אני לא רואה הרבה.


מה רע בלו"ז?


כאמור - הניינרס סובלים מקיפוח היסטורי בכל הקשור לימי מנוחה ביחס ליריבות (21 ימים פחות במצטבר לאורך העונה). יהיו להם 7 משחקים (הכי הרבה בליגה, לצד הסיהוקס) שבהם ליריבה יהיה שבוע מנוחה ארוך, ן-8 שבהם ליריבה יהיו יותר ימי מנוחה לקראת המשחק (לעומת 2 בלבד לטובתם).


המשחק שהכי מעניין אותי:


שחזור הסופרבול נגד הציפס (שבוע 7).


רמת קושי: 9.5 מתוך 10


מאזן משוער: 10-7



לוס אנג׳לס ראמס


מה טוב בלו"ז?


מסיימים את העונה עם 2 משחקי בית נגד יריבות מהדיוויז׳ן (קרדינלס וסיהוקס).


מה רע בלו"ז?


ביי מוקדם (שבוע 6), פותחים את העונה עם 3 משחקי חוץ מתוך 4.


המשחק שהכי מעניין אותי:


משחק הפתיחה בדטרויט - שהוא שחזור משבוע הווילקארד של עונת 2023 (הזדמנות לנקמה?).


רמת קושי: 8 מתוך 10


מאזן משוער: 8-9



סיאטל סיהוקס


מה טוב בלו"ז?


חוץ מפתיחה יחסית נוחה (בבית נגד דנבר ובניו אינגלנד) + ביי בשבוע 10 - אין הרבה.


מה רע בלו"ז?


יהיו להם 7 משחקים (הכי הרבה בליגה, לצד הניינרס) שבהם ליריבה יהיה שבוע מנוחה ארוך, ובנוסף - יהיה להם גם רצף של 3 משחקים ב-10 ימים (שבועות 4 עד 6, שבהם יצטרכו להתמודד עם הליונס והניינרס).


המשחק שהכי מעניין אותי:


שבוע 3 נגד הדולפינס - מבחן ראשון בסיסטם החדש ל-Scheme של מייק מקדונלד נגד מוח התקפי מאסכולה של מקווי/שנהאן.


רמת קושי: 9 מתוך 10


מאזן משוער: 9-8



אריזונה קרדינלס


מה טוב בלו"ז?


3 משחקי בית מתוך ארבעת משחקי הפתיחה.


מה רע בלו"ז?


פתיחה מאתגרת מאוד (בבאפלו, ואחריה ראמס וליונס בבית) + סיומת לא פחות קשוחה (ראמס בחוץ, ניינס בבית).


המשחק שהכי מעניין אותי:


שבוע 9 בבית נגד הברס - עוד מפגש בין 2 בחירות ראשונות בדראפט, עם לא מעט קווי דימיון ביניהם..



רמת קושי: 8 מתוך 10


מאזן משוער: 6-11

120 views0 comments

コメント

5つ星のうち0と評価されています。
まだ評価がありません

評価を追加
bottom of page